Není to tak dlouho, co jsme vám přinesli článek o tom, že Epic Games plánují rozdělit 100 milionů dolarů v prize poolech Fortnite turnajů. Ti své sliby plní a tak se odehrál první z řady turnajů Fortnite Summer Skirmish o 250 000$, ten však bohužel nedopadl tak, jak si vývojáři z Epic Games představovali.
Turnaj provázely potíže od samého začátku. Vzhledem k absenci observer módu ve hře se celý turnaj vysílal tím způsobem, že každý účastník měl spuštěný svůj vlastní stream a na oficiálním streamu se vždy sledoval stream jednoho z hráčů. To nebylo ideální už proto, že diváci neměli představu o tom, jak celkově hra probíhá, nehledě na to, že produkce nestíhala sledovat probíhající akci a v kombinaci s až příliš triviálním komentářem bylo zaděláno na propadák.
Dalším zádrhelem, který se objevil, byly přetížené servery, což způsobilo, že hráči měli problémy s vysokou odezvou a stávalo se tak, že netrefovali své střely, padali ze svých staveb, nebo třeba i umírali mimo herní zónu, což přiznejme si na rovinu, není v turnaji o 250 000$ zrovna dvakrát žádoucí. Je vidět, že Epic Games podcenili zátěž serverů, když hráči hrají online ze svých domovů, namísto v uzavřené LAN síti na E3 Pro-Am turnaji.
A třetím problémem, a to především pro diváky, byla nudnost celého turnaje. Přece jenom, pokud se hraje o 250 000$, tak hráči nebudou riskovat tolik, jako v klasickém matchmakingu a celá hra tak byla pouze o opevňování se, kdy hráči bojovali pouze v nejnutnějších případech. To jim samozřejmě nemůžeme mít za zlé, ale svůj podíl na tom má i špatně zvolené bodování, kdy body za killy byly příliš neúměrné k umístění a nijak neodměňovaly agresivnější herní styl.
Komunita na tomto turnaji nenechala nit suchou a již tento víkend se dočkáme pokračování, tentokrát i pro evropské hráče, a to se zcela novými pravidly, tak uvidíme, jestli se lidé z Epic Games poučili ze svých chyb a uvidíme napínavé, akční zápasy, tak, jak je chceme vidět. To vše můžete sledovat na oficiálním streamu: