Přejít k hlavnímu obsahu

Obecná pravidla Soldat

Obecná pravidla Soldat

playzone_logo

www.playzone.cz

Obecné podmínky použití pravidel Soldat 

Playzone.cz (dále jen „PZ") si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z výše uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita (dále jen „pravidla").

Admin (vedoucí) každé soutěže (která tato pravidla převzala) má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně.

Každý hráč nebo klan účastnící se jakékoliv soutěže na www.playzone.cz je povinen aktivně spolupracovat s PLAYzoneTV. Tím je myšleno účastnit se komentovaných přenosů na PLAYzoneTV a spolupracovat se zástupcem televize. V podstatě jde spíše o formalitu, vše probíhá na vzájemné dohodě. Některé klany ale účast odmítají nebo přenos slíbí a nedostaví se. Za to mohou být nyní potrestány. Při prvním náznaku neochoty přijde napomenutí, při opakované blokaci televizního programu může dojít k vyloučení ze soutěže.

Pokud máte jakékoliv připomínky, informujte nás, Vaše připomínky jsou pro nás inspirací.

Obecná pravidla Soldat

1. Formát zápasů

1.1.   Zápas se hraje formou 3 na 3 hráčů. Minimální počet hráčů v každém z týmů, který je nutný k zahájení zápasu, je 3. Minimální počet hráčů ve kterém lze zápas dohrát je 2.

1.2.   Pokud se soupeř nedostaví na zápas do 15 minut po jeho oficiálním začátku, bude zápas smazán a opozdilcům uděleny trestné body. V případě ligy nebo playoff bude zápas kontumován ve prospěch týmu, který se dostavil.

1.3.   Hraje se systémem 4ctf10+tie. Tzn. Hrají se 4 mapy - jedna mapa 10 vlajek, 10 minut v případě remízy se prodlužuje. O vítězi nerozhoduje počet donesených vlajek, ale počet vyhraných map.

1.4.   V případě remízy ZÁPASU na mapy například (2-2) se zápas prodlužuje. Nikoliv mapa - mapy mohou končit výsledkem (0:0), (7:7) apod v tomto případě získávají bod do zápasu oba týmy.

1.5.   Každý zápas má jasně určeno datum a čas odehrání, pokud se týmy dohodnou, mohou odehrát zápas v jiném termínu. Musí to ovšem před zápasem oznámit adminovi soutěže, aby nedošlo ke kolizi termínů s jinými zápasy.

1.6.   Admin udělí klanu výjimku, pokud má tým v programu účast na důležité offline akci.

2. Povinnosti hráčů a omezení

2.1.   Na zápas smí nastoupit pouze hráči, kteří nejsou blokováni.

2.2.   Oficiální soupisky týmů vycházejí ze soupisky uvedené v profilu týmu na PZ.

3. Smurfing a hostování

3.1.   Smurfing - hráč se vydává za jiného konkrétního hráče (využívá jeho přezdívku)

3.2.   Hostování - hráč hraje pod svým nickem, ovšem hraje za tým, ve kterém není veden jako hráč.

3.3.   Jak smurfing, tak hostování je ZAKÁZÁNO. Při podání stížnosti využije admin všech dostupných prostředků k ověření totožnosti hráčů.

3.4.   I v ligových zápasech je možné za mimořádných situací povolit jednoho hosta. Ovšem pouze v případě, že admin i druhý tým předem souhlasí.

4. Dema s screenshoty

4.1.   Každý hráč je povinen nahrávat demo ze zápasu

4.2.   Soupeř si smí vyžádat demo maximálně od tří hráčů soupeřova týmu a ti je musí poskytnout do 24hodin po odehrání zápasu. Žádost o dema uveďte v případě clanbase zápasu do zádosti o dema, v případě turnaje uveďte žádost do komentářů k danému zápasu maximálně do 30 minut od jeho ukončení (v případě jednodenních turnajů se doba 30 minut zkracuje na minut 5.

4.4.   NENÍ možné místo Soldat demos používat nahrané dema například z FRAPsu. V každém jediném případě jsou vyžadována Soldat dema od všech hráčů.

4.5.   Zástupce každého týmu v průběhu zápasu udělá screenshoty výsledku obou stran. Po skončení zápasu musí být veškeré screenshoty uploadnuty k danému zápasu.

4.6.   Každý hráč musí uchovat Soldat demo z daného zápasu minimálně 14 dní od data odehrání.

5. Servery

5.1.   Hraje se na stanovených PLAYzone serverech nebo na certifikovaných serverech (jak certifikovat svůj server). Pokud dojde k výpadku serveru, odehraje se zbytek zápasu na náhradním serveru dle dohody zúčastněných stran. Pokud dojde k pádu do 2. minuty od začátku mapy, bude se daná mapa opakovat celá. Pokud dojde k pádu po této době (ve 3. minutě a dále), bude se pokračovat, odehrají se tedy zbývající minuty a oba výsledky se sečtou.

5.2.   Server musí mít svou nejaktuálnější verzi a také musí být použit PZ server config, popřípadě jiný, odpovídající.

5.3.   Při výpadku hráče se hra pauzuje. Každý tým má právo na pauzy v celkové úhrnné době 7 minut.

5.4.   Pokud dal team A pauzu, a už je připraven, musí to oznámit teamu B, který dá pokyn k odpauzování.

5.5    Na serveru musí být nainstalován aktivní BattlEye, anticheat jako ochrana proti nepovoleným externím programům a úpravám hry.

6. Mapy

O tom, kdo začíná za jakou stranu, rozhoduje knife round. Vítěz si volí stranu. Všechny tři mapy už se strana nemění.

Ligové mapy jsou následující:

ctf_Ash, ctf_B2b, ctf_Blade, ctf_Cobra,  ctf_Death2, ctf_Division, ctf_Dropdown2, ctf_Equinox, ctf_Guardian, ctf_Hormone, ctf_IceBeam, ctf_Kampf, ctf_Laos, ctf_Lanubya, ctf_Maya, ctf_Maya2, ctf_MFM2, ctf_Nuubia, ctf_Raspberry, ctf_Rotten, ctf_Ruins, ctf_Run, ctf_Snakebite, ctf_Steel, ctf_Viet, ctf_Voland and  ctf_X

U turnajů je tomu jinak.

7. Zákazy

7.1.   Je zakázáno jakékoliv používání externího programu, který mění vlastnosti hry, a nebo zvýhodňuje hráče oproti ostatním.

7.2.   Je zakázáno používat vlastní modely hráčů / zbraní

7.3.   Při kniferoundu jsou ZAKÁZÁNY granáty a jiné zbraně.

7.4.   Je zakázáno využívání bugů hry a map

7.5.   Je zakázáno wall-bugování. Tedy prorážení zdí hráčem, s využitím granátů

8. Admini a tresty

8.1.   Admin má právo sledovat průběh zápasu ze spectator modu přímo na serveru.

8.2.   O udělení trestu rozhoduje admin dané soutěže na základě doložených důkazů. Tím může být screenshot, Soldat demo nebo log serveru. Mezi důkazy nepatří log z ICQ ani jiné dokumenty, které lze snadno falšovat (screen ze serveru bez tabulky).

8.3.   Admin může klanu udělit výjimečný trest až do výše 15-ti trestných bodů, případně klan vyloučit ze soutěže (to pouze po dohodě s hlavním adminem). Trest je udělován např. při opakovaných prohřešcích, závažných proviněních nebo neuposlechnutí výzvy admina.

8.4.   Kontumace zápasu (může být řešeno jinak dle rozhodnutí admina)

8.4.1. Jeden a více nepovolených hostů v zápase

8.4.2. Smurfing (+ případné vyřazení z ligy / ban hráče)

8.4.3. Cheating (+ ban hráče)

8.4.4. Nedodání Soldat dema (+ban hráče podle rozhodnutí admina)

8.4.5. Nepovolené restartování mapy / zápasu po jeho zahájení

8.5.   Trestné Body (mohou se lišit podle rozhodnutí admina)

8.5.1. -50 trestných bodů za cheating

8.5.2. -20 trestných bodů za nedodání Soldat dema

8.5.3. -15 trestných bodů za podvod se screeny

8.5.4. -5 trestných bodů za nedostavení se k zápasu

8.5.5. -5 trestných bodů za nevhodné chování

8.5.6. -5 trestných bodů za screenshoty nesouvisející nijak se zápasem

8.5.7. -3 trestné body za nedodržení postupu při pauzování

8.5.8. -2 trestné body za neoprávněný say

8.6. Trest odečtení jedné a více vlajek či celého bodu za mapu (může být řešeno jinak dle rozhodnutí admina)

8.6.1. Opakované pauzování zápasu mimo stanovenou dobu

8.6.2. Využití bugu hry (zde může nastat i kontumace případně ban hráče)

8.7.   Proti rozhodnutí admina se lze odvolat k hlavnímu adminovi Soldat.

9. Obecná ustanovení

9.1.   Za nesportovní či jinak nevhodné chování může být uložen ban v maximální výši až 3 měsíce

9.2.    Za vědomou hru se zabanovaným hráčem může být uložen ban v maximální výši až 6 měsíců

9.3.   Za cheating či další závažná porušování pravidel může být uložen ban v maximální výši až 10 let (permanentní)