Přejít k hlavnímu obsahu

Pravidla PKL ve WarCraft 3

 

Pravidla PKL ve WarCraft 3

playzone_logo

www.playzone.cz

Playzone.cz si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z výše uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita.

Admin (vedoucí) každé soutěže (která tato pravidla převzala) má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně.

 

PRAVIDLA PLAYzone klanové ligy

(Warcraft 3: The Frozen Throne)

1.0   GAME ID

1.1  ACCOUNT: Každý hráč v týmu musí mít povinně vyplněný Game ID na PLAYzone. Game ID je hráčův Garena účet, na kterém zrovna aktivně hraje. (lze vyplnit v profilu na PLAYzone)

1.2   FAKE ACCOUNT: Pakliže hráč odehraje své zápasy na jiném Garena účtu, než má uvedeno na PLAYzone, nemusí být výsledky zápasů uznány (viz 2.3).

1.3  MULTIACCOUNT: Je zakázáno jakkoliv sdílet účet na Gareně nebo účet na PLAYzone. Stejně tak je zakázáno vést v jedné osobě více účtů najednou. Jestliže se tak stane, bude následovat tzv. ligový trest v podobě červené karty. (viz 2.2)

1.4   KONTAKT: Kapitán týmu musí mít navíc vyplněné ICQ číslo na PLAYzone, jinak následuje trest žluté karty (viz 2.1). Pokud nebude mít kapitán ICQ v době registrací, tak tým nebude do ligy schválen. Je to nutné z důvodu lepší komunikace.

 

2.0   TREST

2.1   ŽLUTÁ KARTA: Každý tým má stejně jako ve fotbale nárok na 1 žlutou kartu. V případě, že má tým 2 žluté karty, znamená to úroveň jedné červené. Jedná se tedy o takové varování.

2.2   ČERVENÁ KARTA: Červená karta znamená okamžitou diskvalifikaci týmu ze soutěže. Jedná se o opakované nebo závažné porušování pravidel ligy.

2.3   ANULACE VÝSLEDKŮ: V případě červené karty u nějakého týmu se všechny jeho výsledky změní ve prospěch konkurenčních týmů. V případě fake accountu (viz 1.2) se výsledek anuluje a zápas se musí odehrát znova.

2.4   BAN: Jedná se o zákaz hraní v současné a jedné následující klanové ligy pro jednoho hráče (nikoli pro tým), který závažně poruší pravidla. Zákaz hraní se může vztahovat i k CZC.CZ 1vs1 Lize. 

2.5  STOP: Z jiných soutěží známé také jako "barred player" je zákaz hraní. Trest se vztahuje k určitému hráči a vždy na jeden následující zápas. Admin zákaz hráče oznámí v komentáři následujícího CW. 

 

3.0   HACK

3.1   OBECNÉ: Je zakázáno během hry používat jakýkoliv „3rd party“ software. Health bary se dají zapnout v nastavení hry, tudíž nikdo nepotřebuje mít zapnutý další program propojený s War3.exe (výjimkou Gareny a Bnetu nebo Streamu).

3.2   MAPHACK: Použití maphacku se považuje za závažné porušení pravidel, tudíž se odměňuje červenou kartou (viz 2.2) pro celý tým a proviněný hráč navíc obdrží BAN (viz 2.4). Celou takovou situaci prošetří admin team ligy a může rozhodnout v obvinění bez podložených důkazů na základě selského rozumu (tedy stačí replay).

3.3   CRASHACK: Použití crashacku se považuje také za závažné porušení pravidel, tudíž se odměňuje červenou kartou (viz 2.2) pro celý tým a proviněný hráč navíc obdrží BAN (viz 2.4). K posouzení obvinění stačí replay.

3.4   OBSHACK: Pakliže dojde na obvinění z obshacku (propojení mikrofonu mezi hráčem a pozorovatelem), je k obvinění zapotřebí replay a screen nějakého chatlogu konverazce dokázující podvádění. V případě prokázání viny odnáší následky trestu všichni účastníci podvodu (tedy i pozorovatel) – budou odměněni BANem (viz 2.4). Tým ve kterém hráči působí navíc automaticky získá červenou kartu (viz 2.2). Upozorňujeme však, že každý hráč má právo hrát bez diváků (viz 4.2).

 

4.0   HRA

4.1   NASTAVENÍ: Handicap 100%, bez viditelnosti celé mapy (černý stín), rychlost hry rychlá, vybírání hrdinů a nesmí být nastaven rozhodčí (v opačném případě se jde regame).

4.2   DIVÁCI: Obecenstvo při hře je z hlediska lidského povoleno, ale každý hráč určitého zápasu má právo souhlasit a odmítnout přítomnost jakékoli osoby ve hře. Nerozhoduje o tom kapitán, ale hráč příslušného zápasu! Po hře se lze odvolávat na případný obshack (viz 3.4), ale nezaručuje se správné rozhodnutí admin teamu. Samozřejmě je zakázáno obecenstvu přidělit rozhodčí (refereery), povoleni jsou jen a pouze observeři (viz 4.1), kteří nemohou nijak ovlivnit průběh hry (save, pauzy, spam ad.).

4.3   RASY: Je povoleno hrát všechny rasy, ale je zakázáno při odpočítávání startu měnit rasu a dostávat se tak do tzv.“ MU výhody“. Poškozený hráč má právo v prvních 3 minutách na regame – po hře se už nelze odvolávat (stejně jako u 5.2).

4.4   PATCH: Všechny hry se vždy hrají v poslední verzi hry – tedy každý z hráčů ma povinnost ke hraní vlastnit verzi hry 1.26a.

4.5   HOST: Hru hostuje po souhlasu obou hráčů tzv. neutrál, který je zároveň i pozorovatelem hry. Pokud jeden z hráčů nesouhlasí s vybraným neutrálem, tak nastupuje systém zakládání na střídačku. Tzn. První hru zakládá 1.hráč a druhou hru 2.hráč. V případě, že bude stav zápasu vyrovnaný 1:1 a hráči se nedomluví na hostujícím, tak jim ho určí admin.

4.6   PING: Do 3.minuty má každý z hráčů právo na nový start hry a najít tak tím lepší podmínky pro hraní (jiný host). Nutno však zdůraznit, že Tunnel a Anti-spike je lepší aplikovat už před zápasem. Pokud se však už hra odehraje celá, nelze se na nic odvolávat. Časovou výjimkou pro toto pravidlo je fast tower rush taktika, odvolávat se lze na záznam ze hry (viz 7.3).

4.7   DISCONNECT: V případě disconnectu, má na výhru automaticky právo hráč, který zůstal ve hře. Pokud se však bude vítězství více přiklánět pro hráče, který vylagoval, má tento hráč právo na posouzení od admin teamu ligy, který ze hry vyhodnotí konečný výsledek, odvolávat se lze na záznam ze hry (viz 7.3).

4.8   MAPPOOL: Škrtání map Bo3 probíhá následujícím způsobem: 1.hráč – škrt, 2.hráč – škrt, 1.hráč – pick, 2.hráč - pick a zbývající mapa se hraje v případě 3.hry. Jiné mapy než jsou uvedené níže se hrát nesmí.

 

Mappool 1vs1

  • Terenas Stand
  • Melting Valley
  • Secret Valley
  • Echo Isles
  • Ancient Isles

Mappool 2vs2

  • Twisted Meadows
  • Turtle Rock
  • Lost Temple(RoC)
  • Gnoll Wood
  • Avalanche

 

 

5.0   Clan War (CW)

5.1   GARENA: Všechny hry se odehrávají prostřednictvím hracího klienta Garena (zdarma – hrát tedy mohou i piráti). Tento klient je zvolen kvůli svému proslulému pingu ve hře, který se často rovná úrovni LAN. Týmy se vždy v požadovaný termín (viz 5.2) sejdou v místnosti Leagues: Garena TFT Tournament room 3, pokud se nedohodnou jinak. Týmy se můžou domluvit prostřednictvím diskuze u zápasu na jiné místnosti.

5.2   TERMÍN: Termíny jsou jasně dané u každého CW. Pokud se nikdo z týmu nedostaví do 30 minut (výjimkou dohrávání předchozího CW v PKL), jedná se o kontumaci celého CW. Pokud se nedostaví hrající hráč do 30 minut, jedná se o kontumaci příslušného zápasu (viz 7.1). 

5.3   ZMĚNA TERMÍNU: Změnu termínu CW lze požadovat a konzultovat v komentářích pod zápasem 12 hodin před začátkem. V žádance se musí uvést 3 nové termíny, ze kterých si jeden navrhnutý termín vybere druhý tým (každý termín musí být jiného dne, tzn.: nemůže být 2x pondělí). V případě že druhý tým neschválí ani jeden termín, tak ho určí admin.

5.4   LINE-UP: Oba kapitáni mají na CW připravenou soupisku hráčů v textové podobě pro všechny 4 zápasy. Žádný hráč nesmí hrát víckrát než jednou 1vs1 zápas. Po odpočítání na číslo 0, píší kapitáni své line-upy (před odpočítáváním se ujistěte, že jsou oba kapitáni přítomni). Nikdo si nevybírá s kým by chtěl hrát, 1. hráč jde automaticky hrát s 1. hráčem druhého týmu atd.

5.5   RE: LINE-UP: Pokud jeden z kapitánů nenapíše svůj line-up do chatu do 3 sekund od odpočítané nuly, může druhý tým požadovat nové odpočítávání. V případě sporu se lze odvolat na screenshot (viz 7.3).

5.6 REPLAY: Po každém zápasu má kapitán vítězného týmu za povinnost doložit záznamy všech vítězných her k výsledku na PLAYzone (viz 7.3). V opačném případě může admin team anulovat výsledek a žádat hráče o regame (viz 2.3). Kapitáni replaye dokládají spolu se zadáním výsledku. Fake záznamu bude penalizováno žlutou kartou (viz 2.1).

 

6.0   MANNER

6.1   NOMANNER: Špatné chování na lize lze tolerovat, ale jen do určité míry. Pokud někdo bude cítit nějaké takové přehnaně blbé chování ze strany soupeře, stačí k prošetření  situace screen (viz 7.3). Nomanner může být trestán maximálně stopkou (viz 2.5).

6.2   REKLAMY: Reklamy nelze na lize tolerovat – je tím myšleno nějaké opakované internetové stránky nebo názvy značky v chatlogu ve hře. Dá se to považovat jako zneužívání projektu společností Warcraft3.cz a PLAYzone v souladu s některými zákony České republiky a takový hříšník tedy obdrží červenou kartu (viz 2.2).

 

7.0   SUPPORT

7.1   FREEWIN: Každou kontumační výhru musí kapitán týmu oznámit do komentáře pod zápas a obhájit ji screenshotem z chatlogu, kde je tým/hráč vyzýván ke hře a není přítomen (viz 7.3).

7.2  PROTEST:  Na každý problém existuje diskuze pod zápasem, která je běžně monitorována adminem ligy. Pro komunikaci s adminem ohledně problému se samozřejmě používá zcela běžně i tikety na protest (jsou u každého zápasu).

7.3  MEDIA: Veškerá media (obrázky, screenshoty, chatlogy, replaye, videa ad.) lze uploadovat k danému zápasu stejně jako záznam hry. Každý problém je nutné podložit jasnými nevyvratitelnými důkazy.

7.4   KAPITÁN: Kapitán je osoba, která zastupuje svůj tým (ve všem co je řečeno v pravidlech). Za kapitána se automaticky považuje osoba, která přihlásila tým do ligy a všichni jeho spoluhráči na tomto faktu souhlasili potvrzením v lize. Na CW může tým zastupovat kterýkoliv jiný zvolený hráč svými spoluhráči. 

7.5   NOVÝ HRÁČ: Kapitán týmu může vyškrtnout hráče z týmu a požádat adminy PKL o jednoho nového hráče za jednu sezónu (v playoff nelze). Tým musí v každém ohledu stále splňovat podmínky min. 3 a max. 5 hráčů. Žádanku lze podat tiketem (viz 7.2). Nový hráč bude mít v týmu na první zápas stop (viz 2.5)

7.6    HRÁČ: Žádný hráč nesmí hrát za více týmů. Hříšník dostane BAN.

7.7   RANKING: Výhry včetně bodů do rankingu PLAYzone se započítají pouze hráčům, co mají 50% a větší účast na klanových válkách. Tzn. že musí hrát alespoň na každé druhé klanové válce. 

 

Poslední aktualizace: 11.11.2011