Nejdůležitější část nového článku na CS:GO Blogu, nazvaného "Keeping Things Competitive" se týkala exklusivních lig. Valve tak reagovalo na spekulace ohledně ESL Pro League, které se podle úniků snažilo zajistit, aby se některé z týmů nemohly účastnit konkurečních lig. O něco takového a podle spekulací snažil v tomto roce také BLAST a údajně byla taktéž snaha zajistit "franšízovou" ligu v Severní Americe.
Na tyto spekulace se však Valve vyjádřilo jasně. I když vývojáři podporují různé experimentování, avšak exkluzivita by dle nich mohla napáchat dlouhodobé negativní škody, které by mohly paralyzovat scénu. Kromě toho, že by tento krok negativně ovlivnil ostatní organizátory v otázce shánění týmů, mohlo by se také stát, že pokud by selhal jeden projekt, mohlo by to mít za následek poškození celé CS:GO scény, což se při otevřeném formátu nestane. Valve se tedy vyjádřilo, že pokud by chtěl některý z organizátorů uspořádat takovýto turnaj nebo ligu, licenci od nich nedostane.
Řeč padla také na ligy, kde by byly týmy přímo zapojené do vlastnické struktury, tedy ligy podobné těm, jako jsou LCS, OWL a další. I proti nim se Valve staví negativně z důvodu exkluzivity a možnému konfliktu zájmů. Upozorňuje také na problémy týkající se vlastnictví více týmů (viz MIBR a OpTic nebo v minulosti Na'Vi a SK) nebo na investice organizátorů do týmů (jako tomu v minulosti bylo u BLAST a Astralis).
Naposledy přišla na řadu řeč ohledně kauzy týkající se vysílání Majoru, kdy dostala spousta streamerů ban, který byl však následně odvolán. Toto vyvolalo spoustu nejasností o tom, kdo zápasy může a nemůže vysílat. Valve tedy upřesnilo, že práva na vysílání má vždy organizátor, přesto se však očekává, že organizátor by měl být vždy co nejvíce otevřený komunitě.