S nástupem CS2 byla ve hře představena celá řada novinek. Nové zvuky, herní mechaniky či modernější grafický kabátek. Tohle všechno je možné díky novému hernímu enginu. „CS:GO byla neuvěřitelná hra, ale její vývoj byl zásadně limitován zastaralými technologiemi,“ říká Valve a naráží na zastaralý CS:GO engine.
Jednou z hojně kritizovaných novinek je již od počátku subtick systém. Ten podle hráčů sice funguje lépe než 64tickové servery, ovšem za 128tickem servery stále zaostávají. „Cílem subticku je dát všem konzistentní a tickově nezávislou zkušenost,“ uvádí vývojáři, „tvrdě pracujeme na tom, abychom rozdíly a chyby opravili.“
Z komunity často slýcháme, že CS2 vyšlo nedodělané. Ve Valve však mají opačný názor: „Vydání hry masivně pomohlo s rychlostí vývoje CS2, takže si myslíme, že načasování vydání bylo správné, i když nebylo dokonalé:“ Načasování považují za nejrychlejší způsob, jak CS2 dostat tam, kde jej chtějí dalších pět až deset let mít.
V neposlední řadě se Valve vyčítá absence různorodých herních módů, které byly součástí Counter-Striku odjakživa. Hráčům chybí rozmanitost, aby mohli pokračovat v hraní toho, co jim je nejbližší. „Tyto módy nebyly zapomenuty!“ hlásí vývojáři a dodávají: „Máme v plánu populární módy do hry vrátit a prozkoumat i jiné.“
Kromě těchto nejčastěji skloňovaných otázek Valve rovněž zmínilo, že s vydáním CS2 skutečně spokojeni. Čísla aktivních hráčů považují za úspěch, i když postupně klesají a hladina kritiky stoupá. Stále jsme však v začátcích, kde musí celá komunita hlavně jen překousnout fakt, že CS:GO už tu není. Pro dobro budoucnosti.