Čína o sobě znovu dala vědět novými regulacemi, které zásadně zasáhnou tamní videoherní kulturu. Čínská mládež pod 18 let bude mít omezený čas, který bude moct trávit hraním online videoher. Konkrétně se této činnosti budou hráči moci věnovat pouze jednu hodinu denně, a to jen v pátek, o víkendu a o svátky. Úřady dokonce nařídily herním společnostem, aby omezily služby poskytované těmto mladým hráčům.
China imposes strict new rules for online games. https://t.co/VbcMvbV2xN
— PC Gamer (@pcgamer) August 30, 2021
Čínské úřady se tímto způsobem snaží v součanosti zamezit závislosti mládeže na videohrách, což je v jejich očích velkým problémem. Nově vzniklá pravidla tak byla zveřejněna a kromě přímo stanovených dnů se mládež dokonce musí přizpůsobit i nařízeným hodinám. Když tedy budou chtít hrát online, musí se ve vymezené dny vejít do časového rozmezí od 20:00 do 21:00 místního času.
Podobné omezení už v Číně platilo, kdy mládež směla hrát denně 1,5 hodiny a až 3 hodiny během svátků, to vše ale pouze skrze ověření přes identifikační kartu. Docházelo však k častému obcházení pravidel, kdy děti použily doklady svých rodičů. Čína tak chce zpřísnit veškerá nařízení, aby se tak údajně účinně ochránilo fyzické a duševní zdraví mladistvých. Tato omezení samozřejmě zasáhnou i čínské technologické giganty, jako je Alibaba Group nebo Tencent Holdings.
Právě Tencent se po vlně mediální kritiky zavázal k dodržení nových pravidel, což by mělo omezit čas, který děti tráví hraním her právě této obrovské společnosti. Tencent už v červenci zavedl tzv. "půlnoční hlídku" pro rozpoznávání obličejů, aby se děti nemohly vydávat za dospělé. Přestože videoherní průmysl v Číně neustále vzkvétá, tamní úřady mají za sebou už nespočet zásahů a regulací, což evidentně nebere konce.
Nyní se znovu přitrvrzuje právě kvůli zmiňované závislosti na hraní, což je žhavým tématem čínských státních médií s cílem apelovat na rodiče. Celý incident pravděpodobně vyvolá poprask na trhu a mezi čínskými investory, například Tencent však uvádí, že nezletilí tvoří jen malou část příjmů z online her. Uvidíme tedy, jaký vliv na trh to bude mít a jaké další regulace budou v budoucnu Čínu očekávat.