Pozice "esport provozovatel" a "esport profesionál" jsou v Číně zažité už od dubna roku 2019, nyní ovšem tamní Ministerstvo lidských zdrojů a sociálního zabezpečení (CMHRSS) posouvá laťku ještě dál. Oficiálně nyní uznává už celkem 13 profesí v odvětví esportu, přičemž se všechny točí právě kolem takzvaných esport profesionálů, což jsou podle vlády lidé, kteří se buďto angažují v esport eventech, trénují s profesionálními hráči nebo soutěží v profesionálních esportových turnajích. Tito hráči se nově mají dělit do pěti úrovní (úroveň 5 je nejnižší a úroveň 1 nejvyšší) v závislosti na jejich výkonech a dosažených úspěších.
Dosáhnout té nejlepší kategorie nebude ale úplně procházka růžovým sadem. Pokud by některý hráč byl na druhé úrovni, musí pro postup ke špičce hrát buď celé 4 roky v současné kategorii nebo předvést excelentní výkon na některém mezinárodním turnaji. „V Číně v současné době působí více než 5 000 esport týmů s přibližně 100 000 aktivními profesionálními hráči a 50 000 aktivními amatérskými profesionálními hráči. I přesto mezi těmito hráči existuje určitá propast, protože pouze méně než 15% z nich splňuje standardy. Tento systém jsme vytvořili, abychom dosáhli rychlého růstu průmyslu v tomto odvětví, “ komentuje tento krok CMHRSS.
Spousta lidí z oboru měla na tuhle novinku rozdílné nebo smíšené názory. Někteří si myslí, že jde o správný krok, který opravdu přispěje k růstu tohoto moderního odvětví, a to hlavně díky různým opatřením pro hráče po jejich odchodu do důchodu. Navíc to znamená, že se k hráčům počítačových her dostane větší podpora přímo od vlády, a to ať už mluvíme třeba o dotacích nebo omlouvání absence na vysoké škole. Na druhou stranu se objevují i skeptické názory a otázky, zda-li to vůbec bude praktické a využitelné v praxi.
Určitě to ale otevírá dveře novým možnostem nejen v Číně, ale vlastně i po celém světě, je totiž jenom otázkou času, kdy se hraní počítačových titulů začne oficiálně uznávat jako povolání a sport i v dalších zemích. Na to si ale budeme muset ještě chvíli počkat.