Šéf XBoxu Phil Spencer nedávno oznámil, že Microsoft vydal prohlášení na podporu Epicu, který jako společnost vede veřejné debaty o struktuře vydávání Apple videoher. Spencer to ohlásil na Twitteru, kde také zveřejnil odkaz na celé toto prohlášení, které si můžete prohlédnout v tweetu uvedeném níže:
Today we filed a statement in support of Epic's request to keep access to the Apple SDK for its Unreal Engine. Ensuring that Epic has access to the latest Apple technology is the right thing for gamer developers & gamers https://t.co/72bLdDkvUx
— Phil Spencer (@XboxP3) August 23, 2020
V překladu: “Dnes jsme podali prohlášení na podporu žádosti Epicu o zachování přístupu k Apple SDK pro jejich Unreal Engine. Zajistit, aby měl Epic přístup k posledním technologiím od Applu, je správná věc pro herní vývojáře a hráče,” napsal Spencer.
Těm, kteří nejsou seznámeni se situací, doporučujeme přečíst si článek, kde vysvětlujeme důvod konfliktu mezi oběma stranami. Apple nedávno pohrozil, že zakáže všechna práva Epicu pro IOS a Mac. V prohlášení také stojí, že Unreal Engine od Epicu Epic Unreal Engine stal jedním z nejpopulárnějších herních motorů třetích stran, které jsou k dispozici tvůrcům her a podle Microsoftu existuje jen velmi málo dalších možností, které mohou tvůrci licencovat a používat s tolika funkcemi jako je Unreal Engine na více platformách, včetně IOS. Celé si ho můžete přešíst na stránce zde.
“Odmítnutí Epicu přistoupit na Apple SDK a ostatní vývojářské nástroje zabrání společnosti Epic podporovat Unreal Engine na IOSu a Macu, což jistě neocení herní vývojáři a tvůrci” stojí v pokračování.
“Protože IOS je velký a rostoucí trh pro hry, přerušení schopnosti společnosti Apple podporovat IOS bude pro Unreal Engine značnou nevýhodou při budoucích rozhodnutích společnosti Microsoft a dalších tvůrců her, pokud jde o výběr enginu”.
“Přerušení schopnosti společnosti Epic vyvíjet a podporovat Unreal Engine pro IOS nebo Mac společnosti Apple poškodí tvůrce her ale i hráče samotné”. Celé prohlášení si můžete přečíst zde.