To, že je toxicita obrovským problémem v online hrách, ví asi každý. S jedněmi z nejvíce toxických hráčů se potýká League of Legends, titul, který je tu s námi již dvanáctým rokem. V Riot Games si toho samozřejmě jsou vědomi, a tak v uplynulých letech podnikli kroky, nezbytné právě pro co nejvyšší eliminaci toxicity – vylepšený report systém, vyšší tresty a další věci.
In patch 11.21, we're disabling /all chat in matchmade queues! 💬
— League of Legends // UK, IE & Nordics (@LoLUKN) October 12, 2021
Read more here: https://t.co/yWr3elxB6g 📒 pic.twitter.com/yEpxFCEPzC
Tím nejextrémnějším, ale také možná nejprospěšnějším, se stane odebrání /all chatu ze hry. Tato funkce až dosud dovolovala hráčům psát zprávy, které uvidí v zápase naprosto všichni. Krom domlouvání si „férového“ 1v1 se /all chat stal zdrojem informací, kdy se hráči mohli dozvědět, že jejich protivník třeba spal s jejich matkou a podobné lahůdky. K odebrání dojde v aktualizaci 11.21, která by měla dorazit za nedlouho. Jinak ale vše zůstává při starém. Odznáčky a smajlíky ve hře budou nadále vidět a slyšet, tanečky pomocí CTRL+1/2/3/4 budou stále dostupné spolu s chatem na konci hry, kde si se svými protivníky můžete napsat.
Přesto je možné, že se /all chat do hry někdy v nějaké podobě vrátí. Koneckonců, komunikace je jedním z důležitých prvků hry a vysmát se protivníkovi, že něco udělal špatně, k tomu zkrátka občas patří. Stejně jako v každé hře ale platí, že vše je o komunitě. Riot tímto krokem doufá, že toxicitu ve hře sníží na co nejnižší hranici, což by bylo fajn.