Dvacátého pátého ledna představilo Čínské ministerstvo pro lidské zdroje a sociální zabezpečení patnáct nových profesích a mezi nimi byly i dvě, které se týkají esportu. Konkrétně nesou názvy „esports professional“ a „esports operator“. První termín je definován jako hráč, který hraje na esportových turnajích, účastní se gamingových akcí a trénuje se spoluhráči. Pod pojem druhý pak spadají ti, co organizují esport turnaje či pro gaming komunitu vyrábí nějaký obsah.
Uznání těchto dvou profesí moc překvapivé není, protože čínská vláda vloni vydala prohlášení, ve kterém slibuje, že bude esporty podporovat. Trochu zarážející ale může být, že v prohlášení ministerstva také stojí, že boostění účtů je z jednou z hlavních prací v esportových profesí. Všichni ale dobře víme, že "account boosting" je ve spoustě hrách explicitně zakázán a je tedy otázkou, jestli se tento termín v dokumentech objevil čistě kvůli nedorozumění, nebo jde zkrátka o důkaz nedostatku komunikace mezi čínskou vládou a lidmi z esportového prostředí. Tento menší problém je ale definitivně vedlejší záležitostí a je dobře, že v Číně se esportu doznalo dalšího uznání!