Přejít k hlavnímu obsahu

Jaké přednosti dovedly SINNERS Esports k českému titulu?

25. 11. 2020 | 18:35 Counter-Strike 2
Od rozpadu eXtatus v čele s Frozenem hledala domácí scéna opravdu dominantní tým. V letošním roce se jím však stal výběr SINNERS Esports, který se dal dohromady v lednu a během roku doma vyhrál vše, kde se objevil. Nejcennější titul už mají také ve sbírce a domácí sezóna je u konce, tak si pojďme do pěti bodů shrnout jejich největší zbraně.
SINNERS Esports
SINNERS Esports

1. Hvězda největšího kalibru

Číslem jedna nemůže být nic jiného, než nejvýraznější postava týmu. Adam 'NEOFRAG' Zouhar vyrostl ve velkého hráče a už obdržel i nabídky z TOP 30 světa. V současnosti ale vše nasvědčuje, že by na domácí scéně mohl setrvat i pro příští rok, což je pro SINNERS více než jakákoliv potenciální posila. NEOFRAG na MČR dominoval a o nejužitečnějším hráči turnaje nebyl pochyb. Sám totiž stál u nejdůležitějších momentů vedoucích k výhře.

2. Vývin beastika do role lídra

SINNERS Esports se složili jako tým plný hvězd. Všichni ale v žádném týmu nemohou zářit naplno a vždy musejí vznikat kompromisy. Přístup šampiona v tomhle ukázal Sebastian 'beastik' Daňo, který dříve platil za jednoho nejlepších střelců u nás, ale když v srpnu převzal roli in-game leadera, tak mu v téhle bandě sedla na jedničku. Jeho schopnosti ocenil i sám analytik Striker, protože umět se obětovat pro tým je opravdovou výsadou.

3. Individuální schopnosti všech pěti hráčů

Každý hráč má v každém týmu nějakou roli, ale u SINNERS se propojuje jedna vlastnost – všech pět hráčů dokáže individuálně vyhrávat zápasy. Krásně se tohle ukázalo v semifinále, kdy nejprve zářil NEOFRAG, poté SHOCK, ale často vidíme kralovat zápasu také ZEDKA či CaNNiEho, pokud tedy má svůj den. Vynechat nemůžeme ani beastika, který zavelel parádními třemi killy s Deaglem ke comebacku na zlomovém Dustu ve finále.

4. Široký map pool

Jako tým se SINNERS Esports mohou spolehnout také na opravdu silný map pool. Pouze oni a Entropiq se nevyhýbají v podstatně žádné mapě, díky čemuž si mohou vždy vybírat podle toho, co jim sedí proti danému soupeři, na čem by mohli mít největší výhodu. Jako jediný na MČR nehráli Train, protože ten nemá na domácí scéně v oblibě téměř nikdo, a s výjimkou Inferna, které měli jako hlavní pick, nic nehráli víc než dvakrát.

5. Schopnost adaptace

Na závěr nemůže chybět neuvěřitelná mentální síla a schopnost adaptace, což společně utváří lektvar přímo zrozený pro comebacky. SINNERS na celé řadě map prohrávali, ale až na jednu výjimku vždy dokázali koncovky otočit ve svůj prospěch, a dokonce ani jednou nehráli prodloužení. Nejsou takticky tolik svázaní a dobře chápou hru, takže dokáží celou svoji hru během mapy adaptovat. Jakmile jim soupeř dá prostor a oni zjistí, co funguje, tak po zisku pár kol v řadě už SINNERS moc dobře vědí, že zápas dovedou do vítězného konce. Totéž platilo i ve finále Tipsport COOL ligy, kde po snížení na 1:2 proti CZC.eSubě ve svých hlavách věděli, že celou BO5 otočí.

MČR merch
Štítky: SINNERS
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.