Co se balancování týká, Riot chce, aby každý šampión měl "dream" balíček, ve kterém bude vynikat. Obyčejné karty by měly být hratelné alespoň v jednom decku. To stejné platí i pro Regiony, takže každý Region by měl mít minimálně jeden meta balík.
Dále plán pro vydávání patchů a nových expanzí vypadá zhruba takto:
- Nový set karet
- První balance patch. Většinou by měl být středně velký a upravovat největší problémy
- Druhý balance patch. Ten by měl výrazně ovlivnit hru, nepoužívané karty dostanou velký buff a dále se dá očekávat změna šampiónů
- Třetí balance patch. Nijak výrazný, jen vyrovná meta problémy
- Nový set karet
V neposlední řadě změnami prošel i deckbuilder UI, či animace. Do budoucna se v deckbuilderu změní to, jak se bude dát vidět počet vlastněných karet, jak se zobrazují, nebo kolik jich na obrazovce bude najednou. Také jak se budou zobrazovat měny a Wildcards. Animace by měly být obecně zrychleny a také by měla být větší svoboda při právě probíhající animaci.
Změny karet
Šampióni
- Lux
Její zakladní životy i síla byly zvýšeny o 1. Síla: ze 3 na 4. Životy: ze 4 na 5. Po vylevelování obdrží další jeden bod do síly i životů. Což z ní nyní dělá decentního šampióna, který dokáže byt hrozbou sám o sobě.
- Yasuo
U Yasua byl zjednodušen Level up. Teď stačí omráčit, nebo recallnout pouze 5 jednotek namísto 6. Tato změna byla udělána, protože při změnách mířených na Elusive a balíčky buffující ruku, byl Yasuo značně oslaben. Také ho bylo dost těžké vylevelovat v Expedicích, ale nyní by měly být oba problémy vyřešeny.
Followeři a kouzla
- Back to Back
Cena tohoto kouzla byla zvýšena z 5 na 6 many. Back to back je opravdu silné kouzlo, ale za tu cenu až přesílené. Takže zdražení o jednu manu by mělo být správným řešením.
- Deny
Cena Deny zvýšena o jedna, ze 3 na 4 many. Opět velmi silné kouzlo, které až moc ovlivňovalo metu, takže nyní, pokud je zahráno, tak nestačí pouze našetřená spell mana, ale je potřeba obětovat i manu, která by se jinak dala využít na budování boardu.
- Arena Battlecaster
Navýšení životů z 1 na 2. Vzhledem k tomu, že se moc nehraje, tak přidání jednoho života navíc by ho mělo udělat decentní volbou jakožto two-dropv Noxus balících.
- Crimson Curator
Navýšení životů z 2 na 3. Tento krok by měl vylepšit dostupnost Battle Scars balíčků, které se zatím moc neukázaly.
- Inspiring Mentor
Jeho životy byly navýšeny o jedna, ale schopnost při zahrání dostala nerf. Nyní už nedává jednotce na ruce +1+1, ale pouze +1 do útoku. Inspiring mentor byl až moc silný v Ionia balících, zvláště pak v Elusive balíčcích. Nyní je očekáváno, že velká slabina Elusive balíků, jmenovitě málo životů, bude více využitelná.
- Jewelled Protector
Navýšení životů i síly ze 3 na 4. Tento buff byl udělen jako protiváha k nerfu Inspiring Mentora, protože balíčky, které si buffují ruky dostaly hodně nerfů a Riot to nechce přenerfovat, akorát je teď větší možnost pro ostatní balíky, aby si stihly vytvořit vlastní hrací plán, než budou zdecimovány nabuffovanými miniony.
- Kinkou Lifeblade
Životy sníženy o jeden bod, ze 3 na 2. Vzhledem k tomu, že slabinou Elusive jednotek by měly být agresivní balíky, ale Kinkou Lifeblade, díky svému Lifesteal efektu tuto slabinu z velké části vyvažoval, tak musel být oslaben.
- Commander Ledros
Jeho vyvolávací cena byla zvýšena z 8 na 9 many a zároveň i jeho síla byla navýšena z 8 na 9 bodů útoku. Avšak největším nerfem je změna jeho "Play" textu, který nyní říká: Rozsekni životy nepřátelského Nexu na polovinu, zaokrouhleno nahoru. Jinými slovy, Ledros už nemůže zabít soupeře pouze díky své schopnosti.
- Rhasa, the Sunderer
Jeho cena byla zvýšena ze 7 na 8 many. Navýšení jeho ceny bylo nutné, kvůli silné schopnosti, která se defakto nedala obehrát, i když bylo jasné, že Rhasa bude zahrán.
- Scuttlegeist
Obdržen buff v podobě dostání Keywordu "Fearsome". Vzhledem k tomu, že Shadow Isles dostaly citelný nerf, protože až moc věcí bylo dobrých, tak Scuttlegeist by měl přinést více synergie do Shadow Isles balíků.
- Tortured Prodigy
Jeho útok byl navýšen ze 3 na 4. Obdobně jako u Scuttlegeista, buffnutí této karty by mělo přinést větší synergii u Shadow Isles balíků.
- Wraithcaller
Odstranění Fearsome Keywordu. Vzheldem k tomu, že Wraithcaller byl jednou z nejefektivnějších Shadow Isles karet a přinášel dvě Fearsome karty a zároveň vylepšoval útok Mistwraithů, tak musel být nerfnut.
Co je v řešení
Momentálně se sleduje Fearsome, jak se bude vyvíjet. Vzhledem k tomu, že souboj v LoR by měl být postaven na akci a reakci, tak Elusive a Fearsome částečně tento předpoklad odstranily. Pár změn v tomto patchi odstranily část problému, ale oba tyto Keywordy jsou pod dohledem a v řešení.
Dále kontrolní balíčky budou pod dohledem, protože velká část změn v tomto patchi oslabila agresivní a midrange balíky, takže zatím bezproblémový kontrol by mohl až moc posílit.
Expedice
- Demacian Steel
Byla přidána karta Chain vest
- Battle Scars
Přidány Might a Alpha Wildclaw. Odstraněny Blood for Blood a Bull Elnuk
- Suit Up
Přidán Bull Elnuk a odstraněn Alpha Wildclaw
- Shroom and Boom
Přidán Assembly Bot, Statikk Shock a Plaza Guardian. Odstraněny Academy prodigy, Chempunk Shredder a Get Excited!
Shopkeeper trade logic by měl nyní nabízet lepší výběr.
Odměny
Odměny za dokončení Trialu zredukovány na polovinu. Jako protiváha byly navýšeny odměny v normálním hraní. Nyní dostáváte za prvních 15 výher 200 XP, od 16 do 30 100 XP a od 31+ dostanete 100 XP.
Změn se dočkal i Friend Challenge, kde za prvních pět výher dostanete 100 XP (6+ výher je 0 XP). Prohry, či remízy se rovnají nule XP. A nakonec Friend Challenge zápasy nezapočítávají denní PvP výhry, první výhru dne, ale stále se dají použít na splnění daily questů.
Nyní za 6 výher v Expedici dostanete 1500 shardů (bylo 1000) a za 7 výher dostanete 3000 shardů (bylo 3500).
PC FPS volby
Nyní jsou tři možnosti FPS k výběru v menu.
- 30/60: Bývalé výchozí nastavení. Při nic nedělání 30 FPS a při interakcích 60 FPS (pohybování s kartami atd.)
- 60: Zamkne snímky na 60 FPS, přibližně zdvojnásobí spotřebu baterie
- 60+: Hra bude běžet jak nejrychleji bude moct až do 240 FPS. Velmi rychle bude vysávat baterii. Některé animace mohou běžet rychleji, než zamýšleno, což může vést k vzácným pádům hry.
Smíšené
- V deckbuilderu se nyní zobrazuje počet karet na mana křivce
- Master tier hodnocení nyní plynulejší
- Velikost patchů mnohem nižší
- Obchod nyní označen odznáčkem, když je něco nového k mání
- Obrovský nerf pro APM hráče (rychle klikající). Hráči nemohou zahodit stejnou kartu za pomocí několika Spinning Axes
- Anivia se správně vyleveluje, pokud byly její podmínky splněny
- Hráči by neměli být zaseknutí na "Connecting", pokud se při načítání jejich oponent odpojí