Obecná pravidla pro Warcraft - 3 DotA
1. Obecná ustanovení
1.1 Hraje se podle rozpisu na stránkách PLAYzone.cz
1.2 Hraje se mapa 6.71b na nejnovějším patchi Warcraft 3 pokud není určeno jinak.
1.3 Hraje se 5v5, herní mód je -CM.
1.4 Výchozí platformou pro hraní zápasů je Garena (War3 RPG/Europe/Czech and SlovakiaDotA CW and SIG Room). Jinou platformu je možno použít pouze pokud se na tom shodnou oba dva týmy.
1.5 Admin má právo na změnu kteréhokoliv pravidla, které tím nabývá okamžité platnosti. Také má právo udělit vyjímku v konkrétním, přesně definovaném případě.
1.6 V případě sporu nad pravidly jsou týmy povinni kontaktovat admina, který danou věc rozhodne. V případě stížnosti a žádosti i penalizaci pro oponenty je nutno sepsat všechny informace (která pravidla byla porušena popř. jak) a podklady do protestu k zápasu, pouze jeho obsah bude brán jako relevantní. Rozhodnutí admina je neměnné.
1.7 Hráči jsou povinni chovat se slušně a respektovat adminy i ostatní hráče.
1.8 Zástupci týmu jsou povinni být při průběhu turnaje neustále přítomni na irc kanále (#playzone.dota - QuakeNet), kde budou moct zastihnout své protihráče a adminy.
2. Upřesňující pravidla
2.1 Hráči jsou povinni hrát pod účty (Garena účty) vyplněnými na webu PLAYzone.cz v sekci Herní ID, konkrétně Warcraft 3 - DotA. Vytváření více účtů na PLAYzone za účelem hraní pod neznámým jménem a multi-accounting celkově není povolený. Každému hráči náleží pouze jeden účet (identita), pod kterým vystupuje.
2.2 Stranu (Scourge-Sentinels) si má právo vybrat tým, které se připojil do hry. tým, který hru založil musí tuto žádost bez komentáře přijmout. Přednostní právo na založení hry má tým v horním bracketu.
2.3 Vítězem je tým, který zničí trůn nebo strom. Pokud se jeden tým vzdá a všichni jeho hráči opustí hru, počítá se to také jako vítězství.
2.4 Vítězný tým je povinen udělat screen se záverečnou tabulkou (v případě, že se tým vzdá, tak normální tabulku, kde bude vidět 5 šedých jmen) a uložit si replay.
3. Herní pravidla
3.1 tým je povinen dostavit se na zápas v plném počtu nejpozději do 15 minut. Pokud po uplynutí 15 minut od plánovaného začátku zápasu neni ve hře připojen celý tým, bude nahrazen prvním náhradníkem. Na mIRC kanále musí být přítomen náhradní tým, pokud do 3 minut neodpoví na výzvu admina, nahradí původní tým další v seznamu, pro nějž je čas taky 3 minuty. Pokud nezbude žádný náhradní tým, vyhrává dostavený tým automaticky.
3.2 U zápasů, na které dle časového harmonogramu navazuje další zápas, je nutno nahlašovat případné zpoždění. Pokud do 15 minut od plánovaného začátku zápasu v dalším kole nenahlásí nikdo z právě hrajících týmu adminovi na IRC své zpoždění, bude zápas brán jako neodehraný, dojde tak ke kontumaci zápasu a do dalšího kola bude nasazen FREEWIN.
3.3 Tým nemůže nikdy hrát v menším počtu než 4 hráči.
3.4 Tým má právo ve zvláštních případech na vlastní rozhodnutí začít hru ve 4 hráčích.
3.5 Do herního chatu před spuštěním hry se píší pouze věci organizační charakteru.
3.6 Do all-chatu ve hře smí psát pouze kapitán týmu (hráč na modré a růžové pozici) nezbytné věci (pauzování hry, řešení případných problému s lagujícími hráči atd.). Nerespektování tohoto pravidla může vést až ke kontumaci zápasu.
3.7 Ve hře může být přitomen observer, pouze pokud se na tom oba týmy shodnou. Admini mohou sledovat jakoukoliv hru - pokud jste požádáni adminem, musíte založit hru s observery (Referees).
3.8 Každý tým má právo na dvě maximálně 5-minutové pauzy. Pokud chce tým (kapitán týmu), co hru pozastavil, hru pustit, musí se nejdříve zeptat druhého týmu, zda je připraven pokračovat. V případě, že druhý tým neodpoví, začne se počítat další 5-minutová pauza druhého týmu.
3.9 Hráči jsou povinni ukládat hru minimálně každých 10 minut, ihned pro first bloodu (dále již jen FB) a po každé větší akci (ztráta věže, více zabitých hrdinů). Není dovoleno uložit hru při důležitých akcích a bez předchozího upozornění.
3.10 Při pickování hrdinů je zakázáno pauzovat hru.
3.11 Při počátečním creepblocku (herní čas 0:00 - 0:30) je zakázáno pauzovat hru.
4. Řešení problémů
4.1 V případě lagů má právo založit druhý tým. Hra se uloží a z tohoto savu založí druhý tým. V případě, že by lagy setrvaly, musí založit neutrální host.
4.2 Pokud spadne hráč před FB, nebyl save a není po 10 minutě hry, jde se remake. V nové hře se dá -AP a hráči si vezmou stejné hrdiny, stejné itemy a jdou na stejné linky. Od prvního kontaktu creepů se můžou volně pohybovat.
4.3 Pokud spadne hráč při pickování, tak kapitán dopickuje a poté se jde remake a mod -AP. Pokud spadne kapitán týmu (hráč na modré a nebo růžové pozici) tak si oba týmy udělají screeny z pickovací tabulky a jde se ihned remake. Mod se nastaví -CM a kapitáni musí napickovat stejné věci co vzali v minulé hře před pádem hráče.
4.4 Pokud spadne hráč a save není starší než 10 minut, musí kapitán týmu se spadlým hráčem dát povel buď k založení hry z posledního savu nebo k pokračování hry ve 4 hráčích. V případě, že tým již z nějakého důvodu hrál ve 4, je load povinný. V případě, že save je z nějakého důvodu starší než 10 minut, musí automaticky tým se spadlým hráčem pokračovat ve hře bez nároku na load. Pokud by ovšem tímto nastala situace, že by jeden tým hrál ve 3 hráčích, tak druhý tým tímto okamžikem vyhrává hru.
4.5 Pokud spadne stejný hráč potřetí, druhý tým nemusí jít load.
5. Zákazy a omezení ve hře
5.1 Je zakázáno jakýmkoliv způsobem zneužívat bugy ve hře.
5.2 Je přísně zakázano plugování nebo úmyslné odpojení připojení k internetu.
5.3 Je přísně zakázáno požívání jakýchkoliv externích programů, které by dávali hráči výhodu nad ostatními hráči (např. maphack). Porušení tohoto pravidla bude trestáno banem hráče/týmu
5.4 Blokování creepu je povoleno pouze modelem hrdiny (popř. summoned jednotkami). Blokování za použití kouzel (Sprout, Fissure) je zakázáno. Kouzla Dark ritual a Conversion jsou povolena.
5.5 Je zákázáno úpné uzavření báze (tj. že creepy budou chodit jinou cestou) pomocí kouzla Fissure.
5.6 Pokud se hráč z jakéhokoliv důvodu odpojí, jeho tým může dle svého uvážení hrdinu nadále používat. Jeho předměty mu může tým ponechat a nebo je prodat, nesmí je však předat jinému hráčovi. Vyjímku tvoří itemy, u kterých je povoleno plné sdílení (Flying Courier, Animal Courier, Gem of True Sight, Clarity Potion, Healing Salve, Ancient Tango of Essifation, Observer Wards, Sentry Wards, Dust of Apperance, Scroll of Town Portal).
5.7 Sdílení předmětů Perseverance, Ring of Health, Void Stone, Flying Courier, Animal Courier, Ring of Regeneration, Sobi Mask, Gem of True Sight, Clarity Potion, Healing Salve, Ancient Tango of Essifation, Empty Bottle, Observer Wards, Sentry Wards, Dust of Appearance, Scroll of Town Portal je povoleno, nicméně je zakázáno jejich kupování, předávání a prodávání za účelem převedení peněz.
5.8 Backdoor nebázových věží je povolen (tj. první dvě věže na každé straně).
5.9 Na všechny budovy v bázi je možno útočit poté, co creepy překročí hranici báze (dostanou se na výškovou úroveò báze) i po smrti creepu, dokud bázi neopustíte (Animal Courier a vyvolané jednotky se nepočítají). V opačném případě útok na budovy povolen není.
5.10 Je zakázáno teleportovat se předmětem Boots of Travel na Animal Courriera v nepřátelské bázi.
5.11 Je povoleno hrát pouze s hráči uvedenými ve vašem týmu. Hrát s jinými hráči není dovoleno. Herní účty jsou přímo vázány na určitou osobu, je tedy zakázáno nechat hrát jiného hráče za účet, který mu nenáleží.
5.12 Je zakázano mít puštěný stream pro hráče, jejichž zápas je právě komentován.
5.13 Je zakázáno vytvářet paralelní stream, pokud běží oficiální stream playzone na www.playzone.cz/dota, i vědomě umožnit streamování zápasu povolením observer slotů. Ingame streamování z pozice hráče je povolené.
Vysvětlivky výše uvedených termínů
Backdoor - Činnost, kdy jeden tým útočí na nepřátelské budovy, aniž by u toho měli vlastní creepy.
Garena - Platforma, přes kterou se standartně hraje. Stahnout instalátor můžete zde.
Admin - Osoba uvedená na stránce turnaje v kolonce "Admini turnaje" - dohlíží na průběh turnaje, kontroluje dodržování pravidel a také řeší spory.
IRC - Internet Relay Chat je protokol pro přenos textové komunikace. Připojení k jednotlivým komunikačním kanálům je možné přes program mIRC nebo přes webový klient. Ke komunikaci mezi hráčů a adminů využíváme kanál #playzone.dota.
Game ID - viz. slovníček pojmů.
Screen - Obrázk sejmutý z obrazovky za pomoci klávesy Print Screen (PrntScr).
Observer - Hra Warcraft 3 umožňuje při založení hry v rozšířených volbách nastavit možnost přítomnosti 2 slotů pro diváky.
Referee - Je obdobné Observerovi, nicméně má ve hře větší práva - může pauzovat hru, ukládat hru a psát do All-chatu
Pickování hrdinů - Je činnost, kterou začíná hra s -CM módem. Kapitán každého týmu vybíra hrdiny.
Creepblock - Akce chození s hrdinou před creepy a snaha o to zdržet je tak, aby se kontaktní linie creepu posunula blíže k vlastní věži.
Lagy - Termín označující prolémy připojení mezi hráčem a hostem. Hra je trhaná, jednotky reagují s odezvou.
Host - Člověk, který založil hru. Všichni ostatní hráči komunikují (datově) pouze s ním.
Save - Ve hře Warcraft 3 je možné hru uložit. Při ukládání hry se všem hráčům uloží soubor .w3z, z kterého je možné poté hru znova načíst
Load - Načtení uložené hry, které vyžaduje přítomnost .w3z souboru, vytvořeného při ukládání hry. Tento soubor je možný poslat jiným hráčům.
Bug - Chyba ve hře, která může mít různé následky.