Obecné podmínky použití pravidel Tom Clancy's Rainbow Six Siege.
Pravidla se během sezóny můžou měnit, tak je prosím sledujte pravidelně.
V případě turnaje zařazeného do MČR kvalifikace (platí i pro kvalifikace do turnajů o MČR body) jsou MČR pravidla (sekce „Pravidla účasti týmu na MČR“) nadřazena obecným pravidlům.
Pokud tým zjistí porušení pravidel již během hraného zápasu, je povinen pozastavit zápas a neprodleně kontaktovat admina. Prosíme, aby nahlášení porušení pravidel nebylo odkládáno až po odehrání zápasu, čímž mohou vzniknout zbytečné komplikace.
PLAYzone.cz (dále jen „PZ“) si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z níže uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita (dále jen „pravidla“).
Admin (vedoucí) každé soutěže (která tato pravidla převzala) má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně. Berte prosím v potaz, že některá pravidla nelze aplikovat na všechny typy turnajů.
1. Hráči
1.1. Způsobilost
Každá osoba, která má nebo měla v nedávné době zákaz (ban) od Ubisoftu pro hru „Rainbow Six Siege“, je neoprávněná k účasti na libovolných soutěžích a turnajích typu Rainbow Six. To stejné platí i u banu na herních stránkách jako např. ESL. U zúčastněného týmu je potřeba aby byl poskládán minimálně ze 3 hráčů z České a Slovenské republiky, kdy poslední dva mohou být hráči zahraniční.
1.2. Požadavky
Všichni hráči musí před začátkem turnaje zadat správný herní účet přidružený k platformě v profilu PLAYzone.
1.3. Technické problémy
Hráči jsou zodpovědní za vlastní hardware a internetové připojení. Zápasy nebudou restartovány kvůli technickým problémům ani nebude umožněno nenahrazování hráčů. Pokud jednomu z hráčů hra spadne a zápas byl již rozehrán, není možné vzít náhradníka, musí se buďto re-hostnout na žádost vašeho týmu nebo odehrát zápas bez jednoho ze spoluhráčů. Pakliže hráč spadne během pick fáze (vybírání operátorů), a pokud začne dron/prepartion fáze, kolo musí být dohráno!
1.4. Spojení
Každý je zodpovědný za co nejlepší spojení (ping) pro svůj týmový region a technickou situaci. Také všechno stahování a další programy, které nejsou nutné pro zápas, musí být vypnuty. Za zneužití tohoto pravidla může být tým diskvalifikován.
1.5. Vysoký Ping
Ping limit pro PLAYzone turnaje je 130 ms. Pokud je hráč nad touto hodnotou, zkuste nejprve provést re-host, než se otevře protest. Ujistěte se, že byl vytvořen dedikovaný server. V případě, že hráč má stále ping více než 130 ms a není možné bez problémů hrát zápas, může být zahájen protest. Je to počítáno pouze jako ping, pokud je ping nepřetržitě nad 130! Po otevřením protestu kvůli vysokému pingu se zápas nesmí dokončit a tým musí předat nejméně tři snímky obrazovky, které byly pořízeny v jiném čase během dvou kol (V akci).
1.6. Grafické ovladače nebo podobné nástroje
Jakákoli modifikace nebo změna hry pomocí externích grafických řešení nebo jiných programů třetí strany je přísně zakázána a bude potrestána.
Dále je zakázáno používat všechny druhy overlayů, které budou ukazovat míru využití systému jakýmkoli způsobem (například Nvidia SLI display, Rivatuner Overlay). Overlaye, které zobrazují pouze snímky za sekundu (FPS), nejsou zakázány a mohou být použity.
1.7. Toxicita
Toxicita, rasismus a v neposlední řadě sexismus nejsou tolerovány a bude-li někdo usvědčen, že se takto choval, jeho tým bude diskvalifikován a hráč zabanován.
2. Pravidla týmu
2.1. Seznam
Týmové seznamy musí obsahovat nejméně 5 hráčů, kteří se účastní turnaje. Všechny změny seznamu musí být provedeny před začátkem turnaje nebo ligy.
2.2. Náhradní hráči
Je povoleno pouze nahradit hráče před začátkem zápasu. Pokud je zápas spuštěn (vychystávání operátora a bodů), všech 5 hráčů týmu musí hrát hru až do konce. Hráče je možné měnit mezi mapami.
2.3. Hosti
Automaticky je povolen jeden host, přičemž kapitán týmu je předem povinen k zápasu přiložit odkaz na PLAYzone účet daného hráče. Tento host nesmí mít na portálu PLAYzone žádný ban, jinak nebude host povolen. Tým tedy musí nastoupit se čtyřmi hráči registrovanými v turnaji + má možnost jednoho hosta.
3. Pravidla turnaje
3.1. Nastavení turnaje
Od všech hráčů se očekává, že budou dodržovat daná nastavení. Různé dohody mezi týmy nejsou povoleny.
3.2. Map banning a práva hostingu
Při formátu BO1 se mapy banují dokud nezůstane poslední mapa, tudíž první tým zabanuje mapu a následně druhý tým zabanuje další mapu, dokud nezůstane poslední, která se odehraje. Při formátu BO3 každý tým zabanuje 1 mapu, následně si každý tým vybere 1 mapu. Po výběru znova každý tým zabanuje 1 mapu, přičemž zbude poslední mapa neboli Decider. Při formátu BO5 každý tým se začátku zabanuje 1 mapu a následně si týmy vybírají mapy.
3.3. Nekomunikace enemy týmu
Pokud tým není připraven hrát po 15 minutách, pak by měla být tato skutečnost nahlášena správcem prostřednictvím protestního lístku. Odpočítávání začíná od okamžiku, kdy oba týmy pokročily do zápasu, nikoliv v době uvedené na stránce.
3.5. Odstoupení od zápasu
Pokud se soutěžících rozhodne forfeitnout zápas, kapitán týmu, který se rozhodl odstoupit od zápasu musí tuto skutečnost nahlásit a zápas pak bude uznán ve prospěch enemy týmu.
3.6. Protesty
Pokud dojde k nějaké kontroverzní situaci, ať už je to popsáno v tomto pravidle během zápasu, tým, který ho zaznamenal, by měl okamžitě zastavit zápas a informovat o tom admina. Pokud tým nezastaví zápas a pokračuje v hře, bude to přijato jako akceptování situace. Tým v tu chvíli ztratí všechna práva na protest proti této situaci po skončení hry. Protesty musí být provedeny okamžitě nebo v závislosti na okolnostech mohou být ignorovány.
3.7. Výsledek
Oba týmy jsou zodpovědné za zadání správných výsledků na webových stránkách PLAYzone. Proto by oba týmy měly na konci zápasu nasnímat snímek obrazovky, kde vidíme správný výsledek a musí je nahrát po zápase na webovou stránku PLAYzone. Máte-li konflikt v zápase, prosím, spusťte protest, aby tým adminů mohl případ ověřit a rozhodnout. Rozhodnutí může také znamenat, že oba týmy budou diskvalifikovány, pokud neexistuje dostatečný důkaz, aby byl jeden tým jasným vítězem.
3.8. Přidat výsledek
Po dokončení zápasu je povoleno přidat pouze snímky. Admin zápasu vám poté výsledek po zkontrolování snímku z MOSS a zápasu výsledek potvrdí na stránce PLAYzone.
3.9. Shoda médií
Všechna média (screenshoty, ukázky atd.) Musí být uchovávána po dobu nejméně 14 dní. Obecně byste měli co nejdříve nahrát médium pro shodu ze zápasu na stránku shody. Vymazání nebo manipulace se zápasovými médii je samozřejmě zakázáno a bude mít za následek přísné tresty. Uložené médium by mělo být jasně pojmenováno podle toho, čím to je. Není možné podat protest nebo napsat na podporu stížnost ohledně pojmenování špatných médií.
3.10. Kontumační výhra
Zápas musí být hrán co nejdříve (poté co jsou oba týmy známé v zápase). Nezáleží tak na časech v turnajovém systému, ty jsou orientační a hráči jsou povinni začít co nejdříve. Ve výjimečných případech může dojít k domluvě o pozdějším startu, musí však souhlasit oba týmy i admin.
Po přidání do zápasu musí být oba týmy během 15 minut schopni vybanovat mapy a vytvořit/připojit se do lobby a spustit zápas. Pokud jeden z týmů nedorazí do tohoto času nahlaste problém adminům a ti jej budou řešit.
Abychom udrželi zpoždění během ligy co nejmenší, vyhrazujeme si právo kontumační výhry pro týmy, které čekají dlouho na své soupeře. To se bude dělat pouze v případech, kdy tým nevykazuje žádné skutečné úsilí, aby zajistil zápas nebo dokonce zjevně zablokoval. V závažných případech to může dokonce ovlivnit oba týmy.
3.11. Screenshoty
Kapitáni jsou povinni dělat screenshoty (status + první a druhá polovina) a po odehrání zápasu je musí vítězný tým nahrát k zápasu na web. Pokud budou nahrány jiné screenshoty, tak kapitán vítězného týmu obdrží ban na příští turnaj.
3.12. Potvrzení výsledků
Výsledky povinně zadávají obě strany, jestliže jeden z týmů do 5 minut nepotvrdí výsledek, potvrdí ho admin.
3.13 Tie-breaker
Pokud ve skupině mají dva týmy stejný počet bodů, tak se rozhoduje podle posledního vzájemného zápasu mezi týmy, které mají stejný počet bodů. Jestliže je více týmů, které mají stejný počet bodů, tak se taky rozhoduje podle vzájemného zápasu, ale pokud by nastala situace, kdy všechny týmy, které mají stejný počet bodů by se navzájem dokola mezi vzájemnými zápasy předháněli, tak by rozhodoval druhý faktor, a to počet vyhraných a prohraných kol za všechny hry co hrál tým ve skupině
4. Ve hře
4.1. Odpojení hráče
Pokud hráč během zápasu spadne ze serveru, kolo bude pokračovat nepřetržitě až do konce (Kolo začíná prvním začátkem přípravné fáze). Po dokončení kola se hráč, který se odpojil, může znovu připojit k serveru nebo může být požádán o hostování. Zápas je považován za „živý“, když začalo první kolo. Přinejmenším polovina všech hráčů musí zůstat a utkání musí být hráno, dokud není zápas ukončen a je rozhodnuto o vítězi. Pokud to není možné kvůli problémům s připojením, bude to považováno za ztrátu ve prospěch týmu, který může mít všechny hráče na serveru.
Každý tým může znovu hostovat server jednou v zápase. Pokud se takový problém objeví znovu, například hráč, který vypadne, když již zápas byl znovu hostován, musí tým zahrát zápas ve zbývajícím počtu hráčů. Jakékoli zneužití tohoto pravidla bude považováno za podvod a bude mít za následek penalizaci a diskvalifikaci týmu.
Pokud tým opustí server bez informování soupeře, tým riskuje ztrátu zápasu. Každý uživatel je odpovědný za svůj hardware.
1. zneužití: Trest banu na 2 týdny
2. zneužití: Trest banu na měsíc
4.2. Re-Host
V re-hostované hře musí každý hráč zvolit stejné nastavení, jaké si vybral na začátku původní hry. Všechna rozhodnutí, která nebyla vysvětlena v předchozím bodě, musely týmy zahájit protestní lístek. Pouze administrátoři se mohou rozhodnout, zda bude hra dokončena restartováním o skóre 0:0. Re-host je povolen pouze jeden na tým.
4.3. Pozastavení hry
Pokud hráč pozastaví hru, musí uvést důvod pro přerušení a jak dlouho to bude trvat. Hra může být obnovena pouze hráčem, který hru pozastavil poté, co požádá svého soupeře, pokud jsou připraveni. Pauza by neměla trvat déle než 10 minut.
Porušení tohoto pravidla je řešeno jako nesportovní chování a může vést k opakované hře.
4.4. Bugy a Glitche
Každá akce, která má za následek nekalou výhodu, je zakázaná. To zahrnuje jakoukoliv bug a glitche. V turnaji s využitím jakékoliv bugu nebo glitche, tým dostane varování, podruhé po jeho použití bude tým diskvalifikován.
4.5. Spawnpeek
Zabíjení někoho, kdo se spawnul, se nebere jako glitch nebo bug v případě že zabití proběhne až po 2 vteřinách od začátku kola.
5. Casting
Komentování zápasů je povoleno pouze vybraným komentátorům.
5.1. Pozorovatelé
Pozorovatelé jsou povoleni pouze v případě, že oba týmy souhlasí. Výjimkou těchto pravidel jsou administrátoři PLAYzone a lidé, kteří jsou explicitně oprávněni sledovat administrátory.
Týmy by měly umožňovat pouze pozorovatelům, kterým důvěřují. Není povoleno protestovat po zápase a stěžovat si na pozorovatele, kteří byli v hře povoleni.
5.2. Streaming
Streamování je povoleno, za podmínky, že k dané sérii není zajištěné oficiální vysílání, které je uvedeno v popisu turnaje.
Pro hráče není určen minimální delay, avšak doporučovaný delay je tři a půl minuty. Pokud hru streamuje observer, pak je povinen delay tři a půl minuty.
6. Podvádění
6.1. Obvinění z podvádění
Pokud chcete obvinit svého soupeře z podvodu, musíte předložit návrh do 72 hodin po skončení utkání. Návrhy musí být připraveny na základě videí v plné kvalitě HD.
6.2 Cheating
Cheating a veškeré protesty týkající se dema budeme řešit až po ukončení turnaje.
7. Operátoři
7.1. Zakázaní operátoři
- všichni povoleni
8. Skiny
8.1. Je zakázáno využívat jakékoliv skiny či kosmetické doplňky, kromě níže uvedených:
- Základní skiny operátorů (tzv. Default)
- Pro League skins (gold sets)
- Esports cosmetics (Pilot Program a R6Share Program, včetně Regional Esports Cosmetics)
- Esports Pack Skins
8.2 Při využití nepovolených skinů je potřeba udělat screen a zaslat adminovi, tým který využije zakázaných skinů ztrácí dané kolo
8.3. Týmy mohou využít skiny pouze po vzájemné domluvě, jsou ovšem povinni informovat admina turnaje před začátkem hry
9. Mapy
- Bank
- Border
- Chalet
- Clubhouse
- Kafe Dostoyevsky
- Oregon
- Skyscraper
- Theme Park
- Villa
10. Nastavení hry
- Hud Settings: Pro League
- Number of Bans: 4
- Ban Timer: 20
- Number of rounds: 12
- Attacker/Defender role swap: 6
- Overtime Rounds: 3
- Overtime Score Difference: 2
- Overtime Role Change: 1
- Objective rotation parameter: 2
- Objective Type Rotation: Rounds Played
- Attacker unique spawn: On
- Pick Phase Timer: 15
- 6TH Pick Phase: On
- 6TH Pick Phase Timer: 15
- Reveal Phase Timer: 5
- Damage handicap: 100
- Friendly fire damage: 100
- Injured: 20
- Sprint: On
- Lean: On
- Death replay: Off
- Plant Duration - 7
- Defuse Duration - 7
- Fuse Time - 45
- Defuse Carrier Selection - On
- Prep Phase Duration - 45
- Action Phase Duration - 180
Vyplácení peněžních a fyzických výher
1. Počínaje od 1. dubna 2020 jsou veškeré finanční výhry hráčů a týmů reprezentujících organizaci s právní existencí (tzn. s.r.o., z.s., o.s. a jiné) vypláceny výhradně přes jejich organizaci.
1.1. Splatnost vyplácení výher v online turnajích je 30 dnů od doručení faktury pořadateli.
1.2. Splatnost vyplácení výher v offline turnajích je 60 dnů od doručení výherního protokolu pořadateli.
1.3. Podklady pro vystavení faktury z online turnajů budou organizaci dodány 1. pracovní den následujícího měsíce.
1.4. Podklady pro vystavení faktury z offline turnajů budou organizaci dodány do třech pracovních dní ode odehrání turnaje.
1.5. Fakturu je nutné vystavit nejpozději do 14. dne od obdržení podkladů, jinak výhry propadají bez možnosti odvolání.
1.6. Výhry vyplácené na zahraniční účty budou vypláceny v EUR podle kurzu ČNB vyhlášeném na začátku měsíce, ve kterém vznikl nárok na výhru.
2. Pokud výherní tým bude mít v turnaji hosta, který oficiálně nepatří pod organizaci, jeho část výhry bude vyplacena organizaci, za kterou hrál. Ta je pak povinna mu jeho část výhry vyplatit.
3. Jestliže se prokáže, že organizace nevyplácí výhry svým hráčům, bude potrestána dle uvážení PLAYzone, a to až vyloučením ze všech turnajů a akcí pořádaných PLAYzone.
3.1. MČR body získané hráči/týmy dané organizace v takovém případě mohou propadnout ve prospěch hráčů, kteří je pod jménem organizace získali.
4. Pokud výherní tým/hráč nemá organizaci nebo reprezentuje organizaci bez právní existence, bude mu do 3 dnů po skončení turnaje vystaven výherní protokol. Na jeho vyplnění má hráč 14 dní od zaslání, později protokol propadá bez možnosti odvolání.
4.1. Splatnost výherních protokolů je 60 dnů od doručení vyplněného protokolu zpátky na e-mailovou adresu zaměstnance PLAYzone, který mu protokol odeslal.
5. V případě, že se v soutěži hraje o hmotnou cenu a výherce je reprezentantem právní organizace (blíže definováno v bodě 1.), může být produkt doručen organizace namísto výherci, a to v případech, kdy během měsíce zástupci dané organizace vyhrají více fyzických cen. Další distribuce fyzických cen na jejich výherce je pak na straně jejich organizace. Postihy za nepředání ceny jsou aplikovatelné z bodů 3. a 3.1.
5.1. Pokud výherce není reprezentantem organizace, bude kontaktován administrátorem soutěže s žádostí o poskytnutí kompletní adresy a telefonního čísla pro doručení ceny kurýrem. Případně je nutno sdělit, kdy se výherce na uvedené adrese nebude nacházet, aby mu cena byla doručena v konkrétním termínu.
5.2. Kompletní adresu se všemi údaji je nutné dodat do 14 dní od odehrání turnaje. V opačném případě výhra propadá bez možnosti odvolání.
5.3. Věcné výhry jsou odesílány do 30 dnů od doručení kompletní adresy pro dodání výhry. Výherce bude před doručením ceny kontaktován kurýrem a je jeho povinností, aby byl on či někdo jiný v době předání na zadaném místě nebo se s kurýrem domluvil na jiném termínu.
5.4. V případě nepřevzetí hmotné ceny z rukou kurýra, může cena buď propadnout nebo po výherce může být požadováno pokrytí nákladů na další odeslání.