V Guild Wars 2 bude hlavním PvP módem a jediným, který se bude prosazovat jako eSport takzavný structured PvP mód. Co tedy vlastně je sPvP? A jaká se v něm budou dodržovat pravidla?
Structured PvP
Je Player vs. Player mód umožňující soutěžení mezi týmy v naprosto rovnocených podmínkách. Každá postava, která vstoupí do sPvP má fixní maximální level (80) a okamžitý přístup ke všem skillům a itemům přístupné danému povolání, aniž by je musel hráč sám jakkoliv odemykat nebo získávat.
Structured PvP má dva hlavní módy. Turnajový mód a Hot-join mód. Už podle názvu je jasné, že Hot-join je více casual a v jistém smyslu podobný i FPS hrám kdy se hráč nebo hráči připojí na určitou mapu a mohou se okamžitě zapojit do akce. Bez jakéhokoliv závazku pak mohou kdykoliv hru opustit a volné místo bude velmi brzo nahrazeno nově příchozím.
Turnajový mód je více organizovatná stránka structured PvP. Turnaje jsou vždy ve formátu 5v5. Samotné turnaje jsou pak rozdělené na
- Pick-up: single elimination turnaje s 8 týmy hrající se na tři kola. Vítěz získává ingame odměny a samozřejmě kvalifikační body.
- Monthly: Vyžadují určitý počet kvalifikačních bodů aby se tým mohl zůčastnit.
- Yearly: V těchto velkých turnajích se utkají vítězové monthly turnajů. Vítězové se pak mohou právem nazývat nejlepšími hráči roku.
- Player-run: jsou řízeny hráči, vyznačují se velkou flexibilitou a možností změn v nastavení.
Herní mód sPvP:
Zvoleným herním módem pro sPvP je Conquest. Tedy souboj dvou týmů bojujících o důležité body na mapě (capture point) a také důležité lokace jako sekundární mechaniky, které jsou pro každou mapu jiné. První tým, který dosáhne 500 bodů vyhrává zápas. Průměrná délka jednoho zápasu je 8-13 minut.
Společná pravidla:
Zabití protivníka (finish) je odměněno 5 body
- Na každé mapě jsou 3 capture pointy
- Každý capture point generuje 1 bod za 2 vteřiny
- Neutralizování capture pointu trvá 5 vteřin
- Zabrání capture pointu pro vlastní tým trvá 14 vteřin
- Rychlost zabírání není ovlivněna počtem hráčů stojícím na daném pointu
- Vyhrává tým, který první dosáhne 500 bodů
Mapy:
K dispozici budou celkem 4 sPvP mapy. V tuto chvíli však známe jen 3 z nich. Poslední si ArenaNet schovává až na vydání hry.
Ve všech mapách existují 2 mechaniky. Primární je vždy boj o tři capture pointy umístěné na mapy. Sekundární je odlišná podle mapy. Může jít o katapult ovlivňující boj na pointech, nebo bonusová NPC za jejichž zabití dostáváte extra body.
Battle of Khylo:
- Capture pointy: Windmill, Clocktower, Manison
- Sekundární mechanika: Trebuchet, který umožňuje bombardovat určité oblasti a způsobit tak masivní AOE dmg + knocback. Může být také použit k zničení určitých překážek a budov a umožnit tak zkrácení přístupových cest. Trebuchet může být zničen soupeřem, v takovém případě jej lze znovu opravit za použití repair kitu. Ten je třeba donést k Trebuchetu a použít pro opravu.
Forest of Niflhel
- Capture pointy: Henge (west), Keep (north), Mine (east)
- Sekundární mechanika: NPC , která se spawnují 10 vteřin po začátku zápasu. Za jejich zabití získává tým 25 bodů a krátký buff (+50 to all stats) pro tým. Počítá se „last hit“ tedy je možné kill takříkajíc „ukrást“. Respawn těchto NPC je 3 minuty. V jednom zápasu se tak zpravidla objeví 3x.
Legacy of the Foefire
- Capture pointy: Waterfall (north), Sanctum (middle), Quarry (south)
- Sekundární mechanika: Guild Lord. Toto speciální NPC je umístěno v bázi každého týmu a chráněno několika NPC ochránci a branou, kterou je zapotřebí zničit pro umožnění přístupu. Zabití Guild Lorda znamená 100 bodů pro tým. Jamile se soupeř přiblíží a začne útočit na bránu nebo na jakékoliv s bránících NPC, ihned dostáváte upozornění, že Váš Guild lord je pod útokem.
Nakonec malá ukázka jak může takový turnaj vypadat. První video bylo nahráno během druhého betaeventu. Uslyšíte v něm české hráče odehrávající tři zápasy na mapě Forest of Nifhel, která jako jediná byla během tohoto eventu pro turnaje dostupná. Druhé video je pak pohled na jeden z prvních zápasů mezi českými guildami. Guild-hall [GH] vs. Immortalis [IM]. Tento zápas se taktéž odehrál během druhého betaeventu.