World versus World, který je také znám jako „WvW“, „WvWvW“ anebo klasicky „World PvP“ je PvP mód hry, kde se utkávají hráči ze tří různých serverů, neboli světů. Představuje nám open-world boje na čtyřech velkých mapách s až několika stovkami hráčů na mapě. Ve World vs World mohou hráči obléhat místa, jakými jsou například Pevnosti (Keep) či Věže (Tower) za pomoci obléhacích zbraní, bojovat o zdroje a ve vítězství získat odměny pro jejich svět / server.
World versus World, který je také znám jako „WvW“, „WvWvW“ anebo klasicky „World PvP“ je PvP mód hry, kde se utkávají hráči ze tří různých serverů, neboli světů. Představuje nám open-world boje na čtyřech velkých mapách s až několika stovkami hráčů na mapě. Ve World vs World mohou hráči obléhat místa, jakými jsou například Pevnosti (Keep) či Věže (Tower) za pomoci obléhacích zbraní, bojovat o zdroje a ve vítězství získat odměny pro jejich svět / server.
Ve WvW dokonce můžete hrát i možná právě Vámi preferované PvE, zabíjet creepy a plnit různé úkoly. Je dobré podotknout, že veškerý drop je "boostnutý" na level 80, takže se nemusíte bát, že by jste nějak zaostávali za ostatními hráči, kteří preferují PvP. Samozřejmě, nesmíte zapomenout, že i zde jste vystaveni neustálemu nebezpečí, že budete napadeni nepřitelem, repsketive hráči z jiného serveru!
Ve WvW dokonce můžete hrát i možná právě Vámi preferované PvE, zabíjet creepy a plnit různé úkoly. Je dobré podotknout, že veškerý drop je "boostnutý" na level 80, takže se nemusíte bát, že by jste nějak zaostávali za ostatními hráči, kteří preferují PvP. Samozřejmě, nesmíte zapomenout, že i zde jste vystaveni neustálemu nebezpečí, že budete napadeni nepřitelem, repsketive hráči z jiného serveru!
Jak se tam dostat ?
Celkem jsou tři způsoby, jakými se můžete dostat do WvW
Účast
WvW je navržen tak, aby se přizpůsobil hráčům, kteří by se PvP normálně neúčastnili. Jako příklad lze uvést vysoký limit hráčů, který znamená, že se nový hráč může zapojit bez okamžitě vyvíjeného tlaku přispět jeho straně / serveru. Dále pak úkoly ve WvW jsou přístupné pro skupiny libovolného počtu, takže hráči nemusí být nutně členy WvW aktivních guild, aby mohli přispět svou pomocí. Ve WvW světě také najdete i PvE úkoly, jakými mohou být například "Skill Challenge" pro získání Vašich Skill Pointů, různé eventy a nebo například tzv. "Jumping Puzzle", neboli "skákačka" pro určitou odměnu.
Limity na počet hráčů stále ještě nejsou dokončené, nicméně už teď předpokládáme, že se bude limit pohybovat okolo 500 hráčů na každou ze čtyř částí mapy, tedy k hornímu limitu až 2.000 hráčů skrze celý WvW zápas.
WvW bude přístupné každému hráči, jakmile dokončí úvodní instanci, tzv. "Tutorial". Po připojení do WvW bude hráči dynamicky přizpůsoben jeho level a jeho atributy tak, aby odpovídal maximální úrovni, tedy levelu 80. Skilly, Traity, zkušenosti (experience) a dokonce i výbavu budete schopni získat ve WvW, takže kvůli progresu Vašeho characteru se nebudete muset vůbec přesouvat zpět do PvE světa.
Každý hráč může odejít nebo se naopak připojit do WvW kdykoliv, pouze s několika omezeními...
Objectives / Úkoly
Zápasy ve WvW zaberou prostor ve všech čtyřech velkých mapách a obsahují celkem čtyří různé objectivy. Každých 5 minut, objective kontrolovaný určitým serverem je sečten a přidán ke score daného serveru - tzv. "war score". Úkolem ve WvW je dosáhnout vyššího war score, než-li získají zbylé 3 světy v periodě dvoutýdenních soubojů.
Jako příklad, pokud server vlastní 6 zásobovacích kempů (30 bodů), 5x věž (50 bodů) a 4 pevnosti (100 bodů), každých 5 minut bude generováno 180 bodů k war score.
Na začátku každého z dvoutýdenních cyklů boje budou tyto obsazené body "neutralizovány" a bude třeba je znovu zabrat pro zisk bodů. Jakmile dojde k jejich zabrání, několik NPC guardů se spawne k obraně bodu. Tyto NPC mohou obvykle udržet menší skupinky, ale převážně slouží ke spomalení soupeřů a k získání trošky času pro zorganizování se a následnou obranu.
A stejně jako jsme zmínil předtím, i v těchto Objectives battlech platí, že jsou přizpůsobovány počtu, nemusíte tedy být členy extra velké skupiny, aby jste byly schopni splnit nějaký ten Objective.
Ve WvW existují nejen dynamické eventy, ale je zde i možnost zabít například World Bosse v Ethernal Battleground části mapy. Máte tedy unikátní možnost si zabojovat proti opravdu nelehkému Bossovi a šanci získat i nějaký ten "extra loot".
Hlídky
Hlídky jsou osamocené NPC stráže, které brání zabraný bod a jejich smrt dává určitý počet bodů soupeři.
Tábor žoldnéřů
Každá mapa má tyto tábory neutrálních NPC, které ale můžete rekrutovat k Vašemu týmu tak, že splníte event, který bude k tomuto campu přiřazen. Jako příklad může být úkol na vyčištění Harpyjích z táboru Ogrů.
Obrana
Obrana se odvíjí od typu bodu, který je obsazený. Nachází se zde několik překážek, které musíte překonat, než budete schopni daný bod zabrat pro Vaši stranu. Tato tabulka opevnění snad trochu přiblíží, co jednotlivě body mohou obsahovat.
(1) Lord na Věži, Pevnosti či Hradu závisí na objetivu daného bodu.
Každý z bodů může být navíc bráněn hráči ze světa / serveru, který obléhaný bod vlastní. Jakmile budou překážky překonány, objeví se oblast, ve které musíte jako hráči zůstat stát, aby jste mohli daný objective zabrat pro Vás.
Brány a zdi na Věžích nebo Pevnostech jsou velice silné a je potřeba spojit Vaše usílí k jejich zničení. Obléhací zbraně jsou v tomto případě velice důležitou částí jakékoliv části Vašeho útoku, aby jste byli schopni překonat jakékoliv překážky mnohem rychleji, než by jste dokázali bez nich.
Obléhací zbraně
Obléhací zbraně spadají do kategorie tzv. "enviromentalních zbraní", tedy zbraní, které jsou použiti k určitému účelu. Například "Arrow Cart" či kanóny jsou vysoce efektivní proti skupinám nepřátel, kde zase balisty či trebuchety jsou ideální pro ničení bran či zdí.
Pokud budete chtít postavit nějakou obléhací zbraň, budete potřebovat tzv. blueprint, tedy plán pro výrobu, který lze zakoupit od Siegemastera a nebo je možné ho získat z lootu, abyste mohli začít stavět v daném místě. Konstrukce spotřebuje zásoby, které jsou nutné pro výrobu těchto zbraní teprve až bude vaše stavba dokončena a bude možné zbraň použít.
Mezi obléhací zbraně patří:
Dále jsou pak defensivní obléhací zbraně, které mohou být zkonstruovány na zdech za účelem pomoci obráncům udržet jejich opevnění proti útokům nepřátel. Tyto zbraně nevyžadují plány pro stavbu, jako jsou třeba u jejich útočných protějšků, ale vyžadují zásoby pro jejich stavbu.
Mezi defensivní zbraně patří:
S vyjímkou Siege Golemů jsou všechny ostatní zbraně stacionární a nelze s nimi pohybovat.
Spawn pointy
Spawn pointy jsou waypointy na každé mapě, na kterých se lze oživit / teleportovat. Jsou dva druhy těchto bodů, a to body které jsou permanentní na daném místě a body, které jsou přiřazeny k objectivu, tedy volitelné pouze pokud jste vlastníkem bodu.
Každá World vs World mapa obsahuje 3 waypointy - jeden pro každý team, který umožní základní přístup do dané mapy nehledě na to, který z týmů mapu dominuje svou silou. Tyto waypointy nemohou být obsazeny jinými světy / servery a jsou umístěny v budovách, které jsou bráněny "Legendárními Obránci" a nemohou být použity ostatními světy / hráči. Každý z těchto spawn pointů má vždy skupinu NPC, kde si hráči mohou opravit jejich brnění, prodat loot či koupit blueprinty na obléhací zbraně. Každá taková pevnost má několik východů a lze se z ní tedy dostat vícero způsoby.
Další body na mapě jsou spojeny s danými objectivy a je možné je přidat tak, že zakoupíte upgrade v jedné z budov. Tyto waypointy umožnují hráčům - obráncům ze serveru se dostat na objective a tak se rychleji přemístit na bojiště, která se nachází po mapě. Pokud se ovšem tento waypoint na daném objectivu stane napadnutelným, není možné se na tento waypoint přemístit žádným z teamů.
Nepřátelští hráči
Zabití nepřátel ve WvW vám umožní si vybrat loot, stejně jako při zabíjení creepů. Loot z hráče je RNG (tedy randomgenerate / náhodný) a vybráním lootu padlý hráč nepřijde o nic svého. Kromě individuálních odměn neexistují další zvláštní odměny pro boj s ostatními hráči... Ovšem, i zde získáváte body, které jsou velice podobné "Karmě", kterou naleznete v každém PvE eventu. Takže tím, že zabíjíte hráče získáváte body, které později můžete vyměnit za equip, který lze zakoupit ve WvW.
Samozřejmě, větší boj obvykle nastává, když se brání či útočí na daný objective... Tady je asi dobré zmínit, že se nemusíte bát o Váš loot, který dostanete z hráčů... tedy nemusíte pro něj chodit, on "přijde" k Vám a to tak, že se Vám objeví pod nohama.
Jména hráčů ze znepřátelených serverů nejsou ukázána... pro změnu se budou zobrazovat v tomto formátu: " Invader" či " Defender". Například hráč z Darkhaven serveru bude uvnitř cizího světa jednoduše nazvaný "Darkhaven Invander"... Jediné, co zůstane odkryto jsou guild tady, které jsou za jménem.
Zásoby
Zásoby jsou speciální zdroje ve WvW a jsou používány k více věcem, jako například:
Každá věž, pevnost a hrad mají svou vlastní úschovnu těchto zásob, které se automaticky doplňují s příjezdem "Zasobovacích karavanů" ze Zásobovacích kempů. Tyto nahormaděné zásoby mohou být shromážděny hráči, kde každý je schopen unést maximum 10 jednotek.
Úschovna zásob umožní obráncům udržet jejich zdi a brány opravované, a proto je důležitý prvek útoku zničit karavany, které se tyto zásoby pokouší dovézt za hradby. A stejně jako se útočníci snaží o jejich zničení, obránci musí usilovat o pravý opak... tedy o jejich bezpečné doručení do jejich rukou.
Guildy
Kdykoliv je věz, pevnost nebo Stonemist Castle zabrán serverem / světem, guilda která se nejvíce podílela v počtu hráčů bude vlastníkem zabrané pevnosti. Tato obsazená pevnost bude mít prapory s logem guildy a jakýkoliv upgrade, který bude touto guildou zakoupen bude aplikován na blízké spojenecké jednotky.
Dobrým časem pro guildy k obsazení těchto pevností je samotný brzký začátek WvW zápasu, kde všechny objectivy jsou stále neutrální a nemají vlastníka.
Orb of Power
Každé pohraničí mapy má jeden "Orb of Power", který je bráněn velmi silným NPC, který se jmenuje "Keeper of the Orb". Pokud je tento Keeper zabit, Orb může být vzat a vložen do "Altar of Power", který dá bonus celému serveru ve WvW. Jakmile je jednou tento orb vzat, musí se vložit do oltáře do 15minut, jinak bude resetován.
Bonus, který tyto orby mohou dát záleží na počtu, které jsou vlastněny serverem.
Tzv. "Power of the MIsts" je udělen hráčům v PvE a WvW na základě "War Score" jejich serveru. Tento bonus obsahuje zvýšení HP, gatheringu a craftingu mezi ostatními. Hráč dostane bonus bonus jeho serveru i když je hostem v dalších světech.
Mini-dungeony
Hráči mohou vzít jejich WvW bitvy do podzení, do tzv. "mini-dungeonů" pod centrální mapou. Tato podzemní úroveň je plná nástrah a pastí, které mohou být využity proti neprátelským hráčům. V této urovni se také nachází tzv. "Dark Room".
Matchmaking světů
Světy ve WvW jsou vybrány na základě jejich modifikovaného "Glicko Ratingu", takže se "high-rank" světy budou utkávat s dalšími "high-rank" servery a všechny ostatním s nižším score budou řazeny ze světy s podobným scorem. Toto zabezpečuje, že každý ze světů má fér šanci vyhrát zápas nehledě na rozdílné úrovně hráčů nebo jejich skillu.
Celkem jsou tři způsoby, jakými se můžete dostat do WvW
- Stiskněte „B“ pro otevření WvW statistik, kde na vrchu v tabulce si vyberete, do kterého světa chcete vstoupit.
- Otevřete si „Hero Panel“, ve kterém si vyberete záložku s Vaší postavu a tam stiskněte „Be in the Mists“. Pokud je to Vaše první cesta, budete muset běžet skrze oblast, ve které se právě nacházíte. Naproti Vám nahoře bude portál, kterým se dostanete do „Hall of Memories“. Jakmile se dostanete přes portál, musíte projít skrze tzv. "Asura Gate", tedy portál, který vede do WvW. Tento portál se nacházi západně od portálu, který vede do města "Lion's Arch".
- Každé hlavní město má portál, který vede do města Lion's Arch, kde jsou brány, kterými můžete projít do různých částí WvW... Tyto portály najdete v jižní části.
Účast
WvW je navržen tak, aby se přizpůsobil hráčům, kteří by se PvP normálně neúčastnili. Jako příklad lze uvést vysoký limit hráčů, který znamená, že se nový hráč může zapojit bez okamžitě vyvíjeného tlaku přispět jeho straně / serveru. Dále pak úkoly ve WvW jsou přístupné pro skupiny libovolného počtu, takže hráči nemusí být nutně členy WvW aktivních guild, aby mohli přispět svou pomocí. Ve WvW světě také najdete i PvE úkoly, jakými mohou být například "Skill Challenge" pro získání Vašich Skill Pointů, různé eventy a nebo například tzv. "Jumping Puzzle", neboli "skákačka" pro určitou odměnu.
Limity na počet hráčů stále ještě nejsou dokončené, nicméně už teď předpokládáme, že se bude limit pohybovat okolo 500 hráčů na každou ze čtyř částí mapy, tedy k hornímu limitu až 2.000 hráčů skrze celý WvW zápas.
WvW bude přístupné každému hráči, jakmile dokončí úvodní instanci, tzv. "Tutorial". Po připojení do WvW bude hráči dynamicky přizpůsoben jeho level a jeho atributy tak, aby odpovídal maximální úrovni, tedy levelu 80. Skilly, Traity, zkušenosti (experience) a dokonce i výbavu budete schopni získat ve WvW, takže kvůli progresu Vašeho characteru se nebudete muset vůbec přesouvat zpět do PvE světa.
Každý hráč může odejít nebo se naopak připojit do WvW kdykoliv, pouze s několika omezeními...
- Hráči, kteří zrovna změnili svůj server, na kterém hrajou nebudou moci se určitý čas připojit do WvW dění.
- Hráči, kteří jsou po určitou dobu neaktivní budou automaticky z WvW "vyhozeni", ale mohou se kdykoliv vrátit zpět.
- Hráči, kteří se pokusí připojit na zaplněnou část mapy, se mohou připojit do fronty o místo v dané lokaci a klidně se mezi tím mohou zúčastnit dalších map, než se na ně dostane řada.
Objectives / Úkoly
Zápasy ve WvW zaberou prostor ve všech čtyřech velkých mapách a obsahují celkem čtyří různé objectivy. Každých 5 minut, objective kontrolovaný určitým serverem je sečten a přidán ke score daného serveru - tzv. "war score". Úkolem ve WvW je dosáhnout vyššího war score, než-li získají zbylé 3 světy v periodě dvoutýdenních soubojů.
Jako příklad, pokud server vlastní 6 zásobovacích kempů (30 bodů), 5x věž (50 bodů) a 4 pevnosti (100 bodů), každých 5 minut bude generováno 180 bodů k war score.
Na začátku každého z dvoutýdenních cyklů boje budou tyto obsazené body "neutralizovány" a bude třeba je znovu zabrat pro zisk bodů. Jakmile dojde k jejich zabrání, několik NPC guardů se spawne k obraně bodu. Tyto NPC mohou obvykle udržet menší skupinky, ale převážně slouží ke spomalení soupeřů a k získání trošky času pro zorganizování se a následnou obranu.
A stejně jako jsme zmínil předtím, i v těchto Objectives battlech platí, že jsou přizpůsobovány počtu, nemusíte tedy být členy extra velké skupiny, aby jste byly schopni splnit nějaký ten Objective.
Ve WvW existují nejen dynamické eventy, ale je zde i možnost zabít například World Bosse v Ethernal Battleground části mapy. Máte tedy unikátní možnost si zabojovat proti opravdu nelehkému Bossovi a šanci získat i nějaký ten "extra loot".
Hlídky
Hlídky jsou osamocené NPC stráže, které brání zabraný bod a jejich smrt dává určitý počet bodů soupeři.
Tábor žoldnéřů
Každá mapa má tyto tábory neutrálních NPC, které ale můžete rekrutovat k Vašemu týmu tak, že splníte event, který bude k tomuto campu přiřazen. Jako příklad může být úkol na vyčištění Harpyjích z táboru Ogrů.
Obrana
Obrana se odvíjí od typu bodu, který je obsazený. Nachází se zde několik překážek, které musíte překonat, než budete schopni daný bod zabrat pro Vaši stranu. Tato tabulka opevnění snad trochu přiblíží, co jednotlivě body mohou obsahovat.
(1) Lord na Věži, Pevnosti či Hradu závisí na objetivu daného bodu.
Každý z bodů může být navíc bráněn hráči ze světa / serveru, který obléhaný bod vlastní. Jakmile budou překážky překonány, objeví se oblast, ve které musíte jako hráči zůstat stát, aby jste mohli daný objective zabrat pro Vás.
Brány a zdi na Věžích nebo Pevnostech jsou velice silné a je potřeba spojit Vaše usílí k jejich zničení. Obléhací zbraně jsou v tomto případě velice důležitou částí jakékoliv části Vašeho útoku, aby jste byli schopni překonat jakékoliv překážky mnohem rychleji, než by jste dokázali bez nich.
Obléhací zbraně
Obléhací zbraně spadají do kategorie tzv. "enviromentalních zbraní", tedy zbraní, které jsou použiti k určitému účelu. Například "Arrow Cart" či kanóny jsou vysoce efektivní proti skupinám nepřátel, kde zase balisty či trebuchety jsou ideální pro ničení bran či zdí.
Pokud budete chtít postavit nějakou obléhací zbraň, budete potřebovat tzv. blueprint, tedy plán pro výrobu, který lze zakoupit od Siegemastera a nebo je možné ho získat z lootu, abyste mohli začít stavět v daném místě. Konstrukce spotřebuje zásoby, které jsou nutné pro výrobu těchto zbraní teprve až bude vaše stavba dokončena a bude možné zbraň použít.
Mezi obléhací zbraně patří:
- Arrow Cart: schopný střílet salvu šípu, které dávají velice silné poškození hráčům, ale jsou slabé vůči budovám či opevnění.
- Balista: která je schopná způsobit těžká zranění všem hráčům v její dráze a nakonec i způsobí silná poškození na strukturách
- Catapult: který je výbroný na ničení zdí, bran a také i na hordy nepřátel
- Flame Ram: beranidlo, které je schopné způsobit velimi silná poškození na branách, ale pouze při kontaktu (tedy na blízko)
- Siege Golem: pomalá jednotka s krátkým dosahem abilit, ovšem schopna opravdu velkého poškození
- Trebuchet: dalekonosný katapult, který jako munici používá kameny a je schopný způsobit obrovská poškození struktur či zranění hráčům
Dále jsou pak defensivní obléhací zbraně, které mohou být zkonstruovány na zdech za účelem pomoci obráncům udržet jejich opevnění proti útokům nepřátel. Tyto zbraně nevyžadují plány pro stavbu, jako jsou třeba u jejich útočných protějšků, ale vyžadují zásoby pro jejich stavbu.
Mezi defensivní zbraně patří:
- Cannony
- Mortary
- Kotle s vařícím olejem
S vyjímkou Siege Golemů jsou všechny ostatní zbraně stacionární a nelze s nimi pohybovat.
Spawn pointy
Spawn pointy jsou waypointy na každé mapě, na kterých se lze oživit / teleportovat. Jsou dva druhy těchto bodů, a to body které jsou permanentní na daném místě a body, které jsou přiřazeny k objectivu, tedy volitelné pouze pokud jste vlastníkem bodu.
Každá World vs World mapa obsahuje 3 waypointy - jeden pro každý team, který umožní základní přístup do dané mapy nehledě na to, který z týmů mapu dominuje svou silou. Tyto waypointy nemohou být obsazeny jinými světy / servery a jsou umístěny v budovách, které jsou bráněny "Legendárními Obránci" a nemohou být použity ostatními světy / hráči. Každý z těchto spawn pointů má vždy skupinu NPC, kde si hráči mohou opravit jejich brnění, prodat loot či koupit blueprinty na obléhací zbraně. Každá taková pevnost má několik východů a lze se z ní tedy dostat vícero způsoby.
Další body na mapě jsou spojeny s danými objectivy a je možné je přidat tak, že zakoupíte upgrade v jedné z budov. Tyto waypointy umožnují hráčům - obráncům ze serveru se dostat na objective a tak se rychleji přemístit na bojiště, která se nachází po mapě. Pokud se ovšem tento waypoint na daném objectivu stane napadnutelným, není možné se na tento waypoint přemístit žádným z teamů.
Nepřátelští hráči
Zabití nepřátel ve WvW vám umožní si vybrat loot, stejně jako při zabíjení creepů. Loot z hráče je RNG (tedy randomgenerate / náhodný) a vybráním lootu padlý hráč nepřijde o nic svého. Kromě individuálních odměn neexistují další zvláštní odměny pro boj s ostatními hráči... Ovšem, i zde získáváte body, které jsou velice podobné "Karmě", kterou naleznete v každém PvE eventu. Takže tím, že zabíjíte hráče získáváte body, které později můžete vyměnit za equip, který lze zakoupit ve WvW.
Samozřejmě, větší boj obvykle nastává, když se brání či útočí na daný objective... Tady je asi dobré zmínit, že se nemusíte bát o Váš loot, který dostanete z hráčů... tedy nemusíte pro něj chodit, on "přijde" k Vám a to tak, že se Vám objeví pod nohama.
Jména hráčů ze znepřátelených serverů nejsou ukázána... pro změnu se budou zobrazovat v tomto formátu: " Invader" či " Defender". Například hráč z Darkhaven serveru bude uvnitř cizího světa jednoduše nazvaný "Darkhaven Invander"... Jediné, co zůstane odkryto jsou guild tady, které jsou za jménem.
Zásoby
Zásoby jsou speciální zdroje ve WvW a jsou používány k více věcem, jako například:
- Stavba obléhacích zbraní
- Oprava dveří / bran, zdí Věží, Pevností a Stonemist Castle.
- Koupě obranných upgradů od vendorů
Každá věž, pevnost a hrad mají svou vlastní úschovnu těchto zásob, které se automaticky doplňují s příjezdem "Zasobovacích karavanů" ze Zásobovacích kempů. Tyto nahormaděné zásoby mohou být shromážděny hráči, kde každý je schopen unést maximum 10 jednotek.
Úschovna zásob umožní obráncům udržet jejich zdi a brány opravované, a proto je důležitý prvek útoku zničit karavany, které se tyto zásoby pokouší dovézt za hradby. A stejně jako se útočníci snaží o jejich zničení, obránci musí usilovat o pravý opak... tedy o jejich bezpečné doručení do jejich rukou.
Guildy
Kdykoliv je věz, pevnost nebo Stonemist Castle zabrán serverem / světem, guilda která se nejvíce podílela v počtu hráčů bude vlastníkem zabrané pevnosti. Tato obsazená pevnost bude mít prapory s logem guildy a jakýkoliv upgrade, který bude touto guildou zakoupen bude aplikován na blízké spojenecké jednotky.
Dobrým časem pro guildy k obsazení těchto pevností je samotný brzký začátek WvW zápasu, kde všechny objectivy jsou stále neutrální a nemají vlastníka.
Orb of Power
Každé pohraničí mapy má jeden "Orb of Power", který je bráněn velmi silným NPC, který se jmenuje "Keeper of the Orb". Pokud je tento Keeper zabit, Orb může být vzat a vložen do "Altar of Power", který dá bonus celému serveru ve WvW. Jakmile je jednou tento orb vzat, musí se vložit do oltáře do 15minut, jinak bude resetován.
Bonus, který tyto orby mohou dát záleží na počtu, které jsou vlastněny serverem.
- Každý z daného realmu dostane bonus 5% HP za vlastnění jednoho Orbu.
- Každý z daného realmu dostane bonus 10% HP za vlastnění dvou Orbů.
- Každý z daného realmu dostane bonus 15% HP za vlastnění tří Orbů.
Tzv. "Power of the MIsts" je udělen hráčům v PvE a WvW na základě "War Score" jejich serveru. Tento bonus obsahuje zvýšení HP, gatheringu a craftingu mezi ostatními. Hráč dostane bonus bonus jeho serveru i když je hostem v dalších světech.
Mini-dungeony
Hráči mohou vzít jejich WvW bitvy do podzení, do tzv. "mini-dungeonů" pod centrální mapou. Tato podzemní úroveň je plná nástrah a pastí, které mohou být využity proti neprátelským hráčům. V této urovni se také nachází tzv. "Dark Room".
Matchmaking světů
Světy ve WvW jsou vybrány na základě jejich modifikovaného "Glicko Ratingu", takže se "high-rank" světy budou utkávat s dalšími "high-rank" servery a všechny ostatním s nižším score budou řazeny ze světy s podobným scorem. Toto zabezpečuje, že každý ze světů má fér šanci vyhrát zápas nehledě na rozdílné úrovně hráčů nebo jejich skillu.
Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
| Resource Camp | Tower | Keep | Stonemist Castle |
Guards | þ | þ | þ | þ |
Walls / Doors | ý | þ | þ | þ |
Lord (1) | ý | þ | þ | þ |
Inner Walls | ý | ý | þ | þ |