Přejít k hlavnímu obsahu

lurppis o Molotovech a money systému

12. 11. 2012 | 14:22 Counter-Strike 2
Tomi "lurppis" Kovanen ukazuje světu svůj názor a kritiku na molotovy a nedomyšlený money system v Counter-Strike: Global Offensive.Kdokoliv se trochu vyzná ve světové scéně Counter-Strike 1.6, zná i jméno (přesněji přezdívku) lurppis. Pod tímto nickem se schovává asi nejznámější finský hráč dnešní doby. Myš ale pověsil na háček zároveň s přechodem FPS scény na Counter-Strike: Global Offensive, protože se netají nesnášenlivostí k nejnovější verzi Counter-Strike.
Výchozí obrázek

Tomi "lurppis" Kovanen ukazuje světu svůj názor a kritiku na molotovy a nedomyšlený money system v Counter-Strike: Global Offensive.

Kdokoliv se trochu vyzná ve světové scéně Counter-Strike 1.6, zná i jméno (přesněji přezdívku) lurppis. Pod tímto nickem se schovává asi nejznámější finský hráč dnešní doby. Myš ale pověsil na háček zároveň s přechodem FPS scény na Counter-Strike: Global Offensive, protože se netají nesnášenlivostí k nejnovější verzi Counter-Strike.

Bývalý hráč týmů jako Roccat, Evil Geniuses nebo WinFakt se včera pustil do velmi detailní kritiky nejdiskutovanějšího aspektu hry - Molotovů / zápalných granátů. Kromě toho také v článku vyzdvihá svůj názor na určitou situaci, která může nastat s aktuálním systémem přidělování peněz.

Níže najdete volnější překlad jeho článku, který najdete v originále na HLTV.org (Molotovs & money system in CS:GO). Tam také zdůrazňuje, že je to subjektivní názor, který nezastává HLTV.org, ale on sám.

{#Finsko} Tomi 'lurppis' Kovanen:

Molotovy/zápalné granáty

Hráči ze snad každého světového týmu před měsícem společně vyjádřili svůj názor, když Mathias "MSL" Lauridsen z Anexis a Lukas "gla1ve" Rossander sepsali článek pro HLTV.org s názory top týmů.

Jak to už tak bývá, tohohle si samozřejmě nevšimly turnaje, které se zjevně nezajímají o hráče, kteří - pokud vám mohu připomenout - jsou hlavními pilíři jejich akcí.

Je zajímavé, že nikdo v Counter-Strike 1.6 historii neřekl, že by Taktický štít měl být v soutěžích povolen. Přesto - i když si na to většina dnešní komunity nevzpomíná - jej tehdy turnaje odmítly zakázat.

První turnaj po vydání CS 1.6 byl CPL Kodaň, kde se všechny týmy rozhodly bojkotovat taktický štít, což nakonec vedlo k jeho vynechání ze soutěžního Counter-Strike.

Tohle se musí stát i Molotovům.

Argument, který nejčastěji slyšíte od fanoušků Molotovu, není vlastně argumentem pro Molotovy, je to argument pro "nové" věci. Jistě, pokud by Molotovy hře dávaly víc než odebíraly, možná bychom je (pozn. red.: argumenty pro molotovy) slyšeli také?


Jsem rád, že tohle se nikdy nestalo realitou v soutěžním CS 1.6

Týmy a hráči byli donuceni se přizpůsobit Molotovům díky organizátorům, kteří se rozhodli dát dohromady, aby vytvořili jednotná pravidla, která nebyla a stále nejsou dodržována všemi ligami nebo organizacemi. Bezpochyby je to krok správným směrem, ale obzvláště když děláte rozhodnutí ovlivňující takové množství hráčů, je ještě důležitější ujistit se, že toto rozhodnutí je správné.

Už jsme viděli Counter-Strike: Global Offensive jak s Molotovy tak bez nich a rozdíl je jako den a noc. A ještě lépe, hráči s tím také souhlasí. Vyvstává otázka: Jsou organizátoři příliš povýšení, aby uznali chybu? Jaký jiný důvod by realisticky mohl být, když téměř nikdo Molotovy ve hře nechce?

Molotovy sotva byly na ESWC efektivně používány za stranu teroristů. Nejčastěji jsme viděli, jak bohaté týmy s tunou peněz hážou Molotovy z banánu za trojku na B pokladišti mapy de_inferno_se, ale jednoduše nebyly použity moc efektivně nebo dokonce často za útočící stranu.

Naproti tomu za CT byly Molotovy, nebo raději zápalné granáty, použity extrémně efektivně obzvláště od týmů Area51, n!faculty a VeryGames - založeno na zápasech, které jsem viděl. Také nepochybuji, že ostatní týmy - vzhledem k účasti na turnaji za $45,000 na DreamHack Winter - zkopírují obranu VG na horním pokladišti de_nuke_ve a další perfektní aspekty používání Molotovů.

Stejně jako v dalších konkrétních aspektech CS jsou některé týmy s Molotovy lepší než jiné, ale v každém týmu mají podobný efekt, který nepotěší zákazníky, kteří kvůli reklamám v průběhu streamu nepřímo platí za akci skrz sponzory.


Hodně štěstí s rushem na horní proti VeryGames

VeryGames byli schopní zamčít horní pokladiště de_nuke_ve proti ESC Gaming díky skvělému použití Molotovů. Poté co navršili peníze, Cédric "RpK" Guipouy hodil Molotov před vrzačky proti rushi, zatímco jeho spoluhráči měli připravené Molotovy pro hlavní vchod i budku a čekali na pozdější útok teroristů.

Bývalý člen slavného rushovacího týmu 69N-28E a aktuální kapitán WinFakt účastnících se DreamHacku Winter, Joona "natu" Leppänen, po zkontaktování HLTV.org řekl, že podle jeho názoru založeného na ESWC Molotovy zpomalují hru a omezují přirozené schopnosti hráčů, což celý zážitek zhoršuje. Dokonce Patrik "cArn" Sättermon, dlouhodobý lídr fnatic, se nechal slyšet, že Molotovy snižují rychlost hry a dynamiku ve strategiích.

Dalším nespokojeným divákem byl Björn "THREAT" Pers, který z domu sledoval jak DreamHack Valencia, kde Molotovy nebyly povoleny, tak ESWC: "Viděl jsem tak obrovský rozdíl v tom, jak týmy hrají za stranu teroristů na jednotlivých turnajích. Molotovy virtuálně znemožňují rush, protože nechcete riskovat, že můžete být zastaveni jediným Molotovem, jakkoliv je vaše strategie dobrá, o rushi se většinou nedá ani přemýšlet, a když musí týmy každé kolo čekat o tolik déle, ruší to prvky hry a pro mě jako diváka je hra méně záživná.

Hráči Area51 dotázáni hned po prohře v semifinále potvrdili, že VeryGames mohli kompletně zastavit de_train_se za pomoci Molotovů, protože bylo nemožné vyběhnout venkovní pokladiště. Později celý svět viděl, jak Francouzi dělají to samé i NiP, kteří tak tak uhráli čtyři kola.

Vždycky můžete namítnout, že týmy na toto mohou dělat protiútoky a že to nebude fungovat navždy, ale proč bychom je vůbec chtěli mít ve hře od začátku? Lidé je chtěli vyzkoušet, no, teď už jsme je vyzkoušeli a dospěli jsme k závěru.


n!faculty zrovna zajistili, aby nikdo nešel z CT spawnu po dobu 7 sekund.

Molotovy, jak jsem předurčil už před několika měsíci, jsou něco, co pouze pomůže vyhrávajícímu týmu vyhrávat více kvůli tomu, jak jsou drahé. Také zjednodušují hru týmům, které hrají 4-1 za CT na mapách jako de_inferno_se, protože jeden jediný Molotov zpomalí útok teroristů na sedm sekund.

Teď si představte, že jste VeryGames a vedete 7-0; máte peníze na všech pět molotovů každé kolo (a ne, omezení počtu by problém úplně nevyřešilo, jen by jej zmenšilo - proč si vystačit s tím?) a pro teroristy je výhra ještě složitější. Teroristé jimi nezískají tolik jako CT vzhledem k ESWC a logice.

Tohle samozřejmě funguje dvěma způsoby; Pokud jste sledovali VeryGames proti Anexis, víte, že Francouzi zčásti remizovali, protože pořád šli do dvojího eca za CT, aby koupili Molotovy, namísto aby zkusili vyhrát bez nich.

Je zjevné, že to vyrovnává problém, ale to není to, co chtějí diváci vidět. Nechceme kola rozhodnutá Molotovem; chceme, aby hráči plně využívali svoje schopnosti se zbraněmi neomezené něčím tak nechutně silným. Hlavně nechceme věc, která zvýhodňuje vyhrávající tým.

"Kvůli Molotovům nemůžete mít jasně dané strategie jako v CS 1.6 nebo CS:S. Nemůžete 45 sekund připravovat strategii, kterou kdykoliv může zrušit jeden nákup za $850", řekl Sam "DaZeD" Marine z Area51.

Pers dodává: "S Molotovy by herní styl mého týmu nemohl nikdy fungovat, protože jsme dokázali hodinu řešit perfektní spuštění strategie na kterékoliv mapě, kde je všechno načasované a natrénované k dokonalosti, všechna ta tvrdá práce a příprava by mohla být znehodnocena Molotovem. Prostě nedává smysl, jak zesnadňují hru".


Žádné Molotovy ve Valencii. Slyšeli ste jak si někdo stěžuje? Vtipné, já také ne.

Přirozená cesta, jak se vyhnout obranným Molotovům, byla využita n!faculty, jedním z týmů, které je dokážou využít chytře. Ti začínali kola s fake útoky okolo celé mapy, aby nalákali Molotovy CT, což jim později umožnilo zaútočit bezpečně. Funguje to, ale nijak to nepomůže divákovi.

Tohle je samozřejmě evoluce hry a mohl bych jít do detailů, jak se může v nejhorším možném případě hra vyvíjet celé roky, ale nikdo nechce, aby CS s neuvěřitelně rychlým tempem umřelo kvůli věci, která ve hře vůbec nemusí být už od začátku. Existuje o hodně lepší situace, která může nastat, buď pokud hráči tento předmět bojkotují nebo organizátoři zakážou jejich používání.

Abychom měli jasno, nesnažíme se, aby Valve odebralo Molotovy ze hry, jak naznačili někteří naši uživatelé. Pravděpodobně je v budoucnu oslabí, což je jedna cesta, kterou se lze udávat. Nicméně, založeno na hráčích účastnících se těchto akcí stejně jako velkou částí podporujících a sledujících fanoušků, je složité najít důvod, proč by Molotovy ve hře měly zůstat.

Myslím, že CS:GO může být pro diváky velmi záživná hra a raději bych viděl, jak jsou zápasy rozhodnuty týmovou hrou, strategiemi a individuálními schopnostmi. Nemyslím, že Molotovy mohou být natolik oslabeny, aby nebyly příliš silné a zároveň zůstaly užitečné. A pokud ano, doopravdy chcete riskovat zatím největší akci v mladé historii CS:GO kvůli něčemu, co nemáme čas pořádně vyzkoušet v soutěžním prostředí? Je čas nechat je tam, kde jsme nechali taktický štít před devíti lety.

Money system v CS:GO

Druhý problém, který dnes budeme řešit, je systém rozdělování peněz v CS:GO. Ve většině je identický s vyzkoušeným systémem z dřívějších Counter-Strike verzí, ale jeden problém se do něj proplížil.

Pamatujete save kolo 3D proti GameOnline (GoL) na CPL Winter 2002, které změnilo způsob, jakým se Counter-Strike hrál? Nebo článek napsaný Griffinem "shaGuar" Bengerem, který donutil Valve změnit systém?

No, Valve zjevně ne, alespoň ne úplně, protože pro CS:GO nevyužili celou změnu. O čem mluvím je samozřejmě částka, kterou teroristé dostanou po uplynulém čase.

V Counter-Strike jste dostali $0 peněz poté, co jste si ponechali svoje zbraně jako teroristé, což znamená, že jste museli zjistit, kolik stojí vaše výbava, protože byste si například neponechali výbavu za $2,000 namísto získání $3,400 za prohrané kolo.


team9 vysadilo člena na velkou skálu, aby šli na save v CPL Summer 2003

V CS:GO nicméně za teroristy dostane plné peníze. Proč je to takový problém? Protože týmy nejen můžou, ale logicky pokud si nemyslí, že mohou vyhrát save kolo nebo sundat dvě zbraně, měli by si na save kola ponechat zbraně.

Area51 byli jediní, kteří tohle na ESWC udělali, a zajistilo jim to remízu proti mousesports na de_nuke_ve ve skupinách, ale nevyšlo to v semifinále proti VeryGames.

Díky save Area51 nedovolili mouz nabrat peníze na jejich smrtích, takže mouz ztratili peníze z fragů za částku kdekoliv mezi $1,500 až $4,500, protože kolo skončilo bez vystřelených nábojů.

To ale nebylo všechno, protože si mouz pořídili slabší SMG, aby využili nový money system CS:GO s konkrétními odměnami za různé zbraně, byli zaseklí se slabými zbraněmi bez možnosti nakoupit na první gunround.

To nastavilo situaci, ve které měli Area51 $3,400-$3,700 na třetí kolo, zatímco mouz vlastně vyhráli $6,500 z předchozích dvou kol, ale utratili $3,250 za čtyři MP7 a Bizon, takže byli donucení ponechat si jejich SMG na třetí kolo, které nakonec prohráli a dali Area51 dvě následující kola.

Z toho nemůžete vinit Area51 ani kohokoliv jiného, kdo to udělá, dokud ta možnost existuje. V tom spočívá podstata soutěžícího - najít všechno, co mohou využít ve vlastní prospěch, dokud je to možné a povolené. Takto to začne dělat více a více týmů, stejně jako všichni zkopírovali skok na skálu Christer "fisker" Erikssona v začátcích CS 1.6, aby získali podobnou výhodu.


Area51 jdoucí ve stopách 3D téměř po dekádě v CS:GO

Naštěstí existuje jednoduchá oprava - update CS:GO od Valve, který změní money system tak, aby nadále přeživší teroristé nedostávali peníze po skončení kola. Je důležité, aby jeho spoluhráči peníze dostali, ale ti, kteří přežijí, ne.

Nemusíte ale poslouchat mě. Poslouchejte Spencera "hiko" Martina, člena Area51, kteří zatím systému využili ze všech nejvíce. Martin po zkontaktování HLTV.org řekl, že je podle jeho názoru třeba upravit systém tak, jako tomu bylo v CS 1.6, aby hra pro diváky zůstala stejně zajímavá.

Jakmile bude zavedena tato změna, už nebudeme muset koukat, jak si týmy nechávají glocky na T spawnu téměř dvě minuty, a hra se opět vrátí k rychlému a záživnému Counter-Strike, který všichni rádi sledujeme. Tedy, pokud se vyřeší situace s Molotovy.

 

Jaký máte na Molotovy názor vy? Nedávno jsme vám rozeslali hromadnou zprávu, ve které jsme se ptali, zda chcete Molotovy povolit nebo nechat zakázané, svůj názor můžete vyjádřit i v komentářích pod novinkou!

Zdroj: Dukanova