Jako každý rok byl i letos vlajkovou lodí značky LoL Esports světový šampionát, který letos dokázal poprvé vyhrát čínský tým. Finále mezi právě Invictus Gaming a evropským Fnaticem nalákalo téměř 100 milionů diváků a nejvíce akci zároveň sledovalo 44 milionů. Průměrně sledovalo finále velmi slušných 20 milionů diváků. Celkem světový šampionát dle Esports Charts sledovalo přes 205 milionů diváků.
Finále bylo vysíláno po celém světě, a to v devatenácti různých jazycích na více třiceti sledovacích platformách a televizních kanálech. Celé League of Legends se stává čím dál profesionálnějším a také je více a více vyrovnanější. Velkých úspěchů se tak poprvé dočkaly celky, jako Invictus Gaming z Číny, Fnatic z Evropy nebo Cloud9 ze Severní Ameriky. Právě Cloud9 se stali druhým NA týmem, který se dostal do top čtyřky světového šampionátu. Poprvé se to navíc povedlo TSM v první sezóně, kdy scéna byla ještě v plenkách a na turnaji se neobjevil jediný čínský či korejský tým.
Prize pool letošního světového šampionátu byl dlouhou dobu záhadou. Teď se nám ale konečně odtajnilo jeho složení. Celkem si 144 hráčů na Worlds rozdělilo skvělých 6,45 milionů dolarů. Velkým hitem se během i po světovém šampionátu staly songy POP/STARS a RISE!. Právě píseň POP/STARS od K/DA se dostali do čela žebříčků Billboard World Digital, Google Play Top Songs, iTunes Kpop, a spousty dalších. Dohromady tyto dvě skladby nasbíraly k dnešku (12. 12. 2018) téměř 400 milionů přehrání, což je naprosto famózní číslo.
V průběhu roku se ale odehrály další tři globální akce - Mid-Season Invitational, Rift Rivals a All-Star. MSI, které se konalo v květnu, vyhrál také čínský tým - Royal Never Give Up, který se radoval i ze dvou domácích titulů. Sledovanost opět překonala loňské ročníky, protože celkem 60 milionů diváků shlédlo alespoň část velkého finále mezi RNG a Kingzone DragonX. Ve stejnou chvíli se dívalo na souboj těchto asijských gigantů téměř 20 milionů lidí a celkem 127 milionů se podívalo alespoň na část tohoto turnaje.
Ohledně čísel z Rift Rivals a All-Star akcí jsme se toho mnoho od Riot Games nedozvěděli. Podle Esports Charts však obě dvě akce zaznamenaly znamenitý nárůst oproti minulému roku. Rift Rivals údajně sledovalo dohromady něco přes 54 milionů a All-Star přibližně 32 milionů diváků. All-Star si užilo největší sledovanosti od dob, kdy se turnaj přesunul do off-season a celkově z něj diváci byli obecně více nadšení. Stejného názoru byli i hráči, kteří rádi dali přednost uvolněnému stylu. Po dlouhé sezóně si každý z nich rád dopřál chvíle oddychu.