Přejít k hlavnímu obsahu

CS:GO update: nerf Tec-9 a změny map

1. 4. 2015 | 04:53 Counter-Strike 2
Nejnovější CS:GO update z 1. dubna (ne, nejedná se o aprílový vtip vývojářů) přináší spoustu změn. Přišel dlouhoočekávaný nerf Tec-9 a bylo upraveno několik map. Nezapomeňte sdělit své názory na tento update do komentářů!
Výchozí obrázek

Nejnovější CS:GO update z 1. dubna (ne, nejedná se o aprílový vtip vývojářů) přináší spoustu změn. Přišel dlouhoočekávaný nerf Tec-9 a bylo upraveno několik map. Nezapomeňte sdělit své názory na tento update do komentářů!

Přišlo to, na co všichni čekali. Po dlouhé době byly konečně upraveny parametry automatické pistole Tec-9, kterou málokdo neoznačoval za „OP“ zbraň. Dle mého názoru (a musím podotknout, že jsem hru po updatu zatím nehrál) je však nerf nedostatečný, neboť byl pouze snížen počet nábojů v zásobníku (ze 32 na stále mocných 24) a upraveno poškození při střelbě na dálku, což stále neřeší největší problém této pistole -- a to její typickou vlastnost „běhej a střílej“.

Jak již avizoval jeden z vývojářů na Twitteru, mapa Nuke byl přesunuta do rezervního map poolu, přičemž Train byl navrácen do Active Duty map poolu. To naznačuje jediné -- Nuke bude předělán, tak jako to bylo před několika měsíci právě s Trainem.

Výrazných změn se dočkalo chování smoke granátů, přes které by již nemělo být vidět spodem a taktéž by neměly fungovat tzv. one-way smoky. Smoky pro diváky by se odteď měly chovat konzistentněji, tzn. tak jako ve hře.

Tagování bylo taktéž upraveno a odnynějška platí, že čím více hitů dostanete, tím víc se sníží vaše rychlost pohybu. O kolik, to záleží na zbrani, kterou máte v ruce).

Valve se dále snaží o vyrovnání obou M4Ax zbraní. Odteď stojí tlumičová verze této zbraně, tedy M4A1-s, o 100 $ více, než stála před updatem. Poněkud nečekaně byly oslabeny všechny zbraně se zoomem (tedy i AWP). Jejich rychlost pohybu při zoomu je odteď nižší. Navíc byla zlepšena přesnost střelby MP9, MP7 a Mac-10.

Za zmínku stojí i to, že odteď se dá trade-up kontrakt použít i na StatTrak zbraně. Dle očekávání dneškem končí i Operace Vanguard.

Co se týče map, změn se dočkal zejména Train. Na Dust II je nově možné přehodit granáty přes zeď mezi longem a shortem. Dalších změn se dočkaly i mapy Overpass, Mirage, Cobblestone a Cache.

Kompletní seznam změn v češtině:

[Operace Vanguard]

  • Operace Vanguard se uchýlila ke svému konci.

[Skupiny map]

  • Train byl přidán do Active Duty map poolu.
  • Nuke byl přesunut do rezervního map poolu.

[Hratelnost]

  • Smoke granáty jsou odteď mnohem lépe sledovány na klientské straně, což by mělo eliminovat rozdíly mezi vlastními smoky a mezi tím, co vidí hráč.
  • Opraven bug, při kterém se hráči mohli vysadit na sebe ve smoku, což umožnilo vrchnímu hráč koukat ze smoku, aniž by byl viděn.
  • Upravena situace, při které smoke vyprchával, a dva různí hráči přes něj viděli rozdílně.
  • Upraven vlastní vertikální střed smoku, což by mělo zabránit koukání přes kraje smoku (zejm. vespodu).
  • Opravena situace, kdy žijící hráč stál ve smoku a hráči ho sledující ze smoku viděli (a mohli tak žijícímu hráči napovídat).
  • Upraven kód, který vybíral lokace spawnů, tak, aby již nebylo možné spawnout se do jiného hráče případně i na spawn soupeře.
  • Hodnoty zpomalování při střelbě (taggingu) byly mírně upraveny u zbraní s velkou mobilitou a taktéž byly upraveny hodnoty při několikanásobném zpomalení (při více zásazích najednou). Více o tom, jak funguje tagging, najdete v tomto oficiálním návodu.
  • Cena M4A1-s zvýšena ze 3100 na 3200 $ z důvodu vyrovnání ceny a užitečnosti této zbraně.
  • Tec-9 odteď není tak silný na dálku kvůli tomu, aby hráči upřednostňovali souboje nablízko.
  • Velikost zásobníku Tec-9 snížena na 24.
  • Sníženy hodnoty rychlosti pohybu při zoomu u AWP a autosniperek.
  • Přesnost MP9, MP7 a Mac-10 byla zvýšena.

[StatTrak]

  • Trade-up kontrakty fungují i s StatTrak zbraněmi.
  • Je možné koupit tzv. StatTrak Swap Tool, který vám převede počet killů jedné zbraně na zbraň s jiným skinem (ovšem stejnou, tedy např. z AK-47 Blue Laminate ST na AK-47 Red Laminate ST).

[Seznam serverů]

  • Seznam serverů již ukazuje jen název mapy, nikoliv její cestu na workshopu.
  • Přidán řaditelný sloupec, který zobrazuje, zda je hraná mapa z workshopu či ne.
  • Přidán řaditelný sloupec, který zobrazuje ikonu populárních herních módů bežících na daném serveru.
  • Seznam serverů si odteď pamatuje změny velikosti a pozice okna mezi hrami.
  • Upravena hláška vyskakovacího okna při prvním otevření seznamu serverů.

[Uživatelské rozhraní]

  • Upravena skrývající se tabulka se skóre při zobrazení hráčova Steam profilu na konci hry.
  • Přidána možnost v herním menu, která určuje, zda se budou lobby primárně vytvářet jako soukromé či veřejné.
  • Přidány doplňkové texty k Bank kolekci.

[Ostatní]

  • Přidána podpora surround zvuku (quad/5.1) na Linux.
  • nav příkazy byly označeny jako cheat z důvodu předejití potenciálním serverovým exploitům.
  • Zabití kuřat jsou nyní zaznamenávány do logů událostí na herních serverech (včetně údajů o útočníkovi a použité zbrani).
  • Výbuchy HE granátů jsou nyní zaznamenávány v lozích událostí CS před zaznamenáním smrtí hráčů z daných explozí HE granátů. 
  • Přidán serverový příkaz sv_reliableavatardata 2 pro administrátory LAN turnajů. Herní server pak načítá hráčské avatary z odpovídajících csgo/avatars/76512345678-.rgb souborů (nebo z csgo/avatars/default.rgb, pokud avatar odpovídajícího SteamID chybí) a avatary tak budou zaznamenány v GOTV demech. K vytvoření rgb souborů mohou turnajoví administrátoři umístit 64x64 avatar ve formátu png do složky csgo/avatars/76512345678-.png a spustit klientský příkaz cl_avatar_convert_rgb, který překonvertuje všechny png soubory do rgb formátu.
  • Optimalizován proces přihlašování hráčů k matchmaking serverům během probíhajícího updatu hry.

[Mapy]

  • Dust II
    • Otevřen skybox nad dveřmi u longu, shortem (krátká) a catwalkem.
    • Upravena viditelnost okolo modrého auta na longu (dlouhá).
    • Upravena renderovací vzdálenost krabice na CT spawnu.
  • Mirage
    • Otevřen skybox u konce apartmánů.
    • Zjednodušeny kraje okna (sniper window) na midu.
    • Mírně zvednuto krytí na top midu.
    • Opravena viditelnost skrz bednu na A plantu.
  • Overpass
    • Otevřen a zjednodušen A plant.
    • Přidány schody do pitu (voda?) u A plantu.
    • Otevřeny polootevřené dveře na toaletách na straně fontány.
  • Cobblestone
    • Zlepšena a uhlazena pohyblivost po B plantu.
    • Odstraněn roh na levé straně T tunelu na B plant.
    • Stoh sena u A longu nyní vyžaduje skok k dostání se na jeho vrchol.
  • Train (díky c0ttonovi a adreNovi!)
    • Různé optimalizace.
    • Odstraněna kolize na vršku žebříků.
    • A plant posunut směrem k CT straně.
    • Přidán třetí vlak na A plant k omezení přímé viditelnosti na dálku.
    • Přidána peekovací pozice do T mainu (ex-T eso, ergo hlavák).
    • Otevřen prostor okolo východu z T mainu.
    • Kontejnery přesunuty k Ivy (v 1.6 zelená, dlouhá, šestka apod.).
    • Jeřáb na A plantu zvednut.
    • Zablokován extrémně těsný úhel z dolní CT rampy (v 1.6 trojka) na T rampu na B plantu.
    • Upraveny spawn pozice CT.
  • Cache
    • Opraven exploit boost na A plantu.
    • Přidáno ohraničení A plantu ve formě čar na zemi.
    • Bílé celty na bednách jsou odteď více děrovatelné (díky Mod645!).
    • Opraveny stíny, které byly vrhány z boostu do A mainu.
    • Vylepšena čitelnost hráčů stojících před červenou bednou směrem ze shortu.
  • Shorttrain
    • Přidán zpátky do map poolu.