Nejnovější CS:GO update z 1. dubna (ne, nejedná se o aprílový vtip vývojářů) přináší spoustu změn. Přišel dlouhoočekávaný nerf Tec-9 a bylo upraveno několik map. Nezapomeňte sdělit své názory na tento update do komentářů!
Přišlo to, na co všichni čekali. Po dlouhé době byly konečně upraveny parametry automatické pistole Tec-9, kterou málokdo neoznačoval za „OP“ zbraň. Dle mého názoru (a musím podotknout, že jsem hru po updatu zatím nehrál) je však nerf nedostatečný, neboť byl pouze snížen počet nábojů v zásobníku (ze 32 na stále mocných 24) a upraveno poškození při střelbě na dálku, což stále neřeší největší problém této pistole -- a to její typickou vlastnost „běhej a střílej“.
Jak již avizoval jeden z vývojářů na Twitteru, mapa Nuke byl přesunuta do rezervního map poolu, přičemž Train byl navrácen do Active Duty map poolu. To naznačuje jediné -- Nuke bude předělán, tak jako to bylo před několika měsíci právě s Trainem.
Výrazných změn se dočkalo chování smoke granátů, přes které by již nemělo být vidět spodem a taktéž by neměly fungovat tzv. one-way smoky. Smoky pro diváky by se odteď měly chovat konzistentněji, tzn. tak jako ve hře.
Tagování bylo taktéž upraveno a odnynějška platí, že čím více hitů dostanete, tím víc se sníží vaše rychlost pohybu. O kolik, to záleží na zbrani, kterou máte v ruce).
Valve se dále snaží o vyrovnání obou M4Ax zbraní. Odteď stojí tlumičová verze této zbraně, tedy M4A1-s, o 100 $ více, než stála před updatem. Poněkud nečekaně byly oslabeny všechny zbraně se zoomem (tedy i AWP). Jejich rychlost pohybu při zoomu je odteď nižší. Navíc byla zlepšena přesnost střelby MP9, MP7 a Mac-10.
Za zmínku stojí i to, že odteď se dá trade-up kontrakt použít i na StatTrak zbraně. Dle očekávání dneškem končí i Operace Vanguard.
Co se týče map, změn se dočkal zejména Train. Na Dust II je nově možné přehodit granáty přes zeď mezi longem a shortem. Dalších změn se dočkaly i mapy Overpass, Mirage, Cobblestone a Cache.
Kompletní seznam změn v češtině:
[Operace Vanguard]
- Operace Vanguard se uchýlila ke svému konci.
[Skupiny map]
- Train byl přidán do Active Duty map poolu.
- Nuke byl přesunut do rezervního map poolu.
[Hratelnost]
- Smoke granáty jsou odteď mnohem lépe sledovány na klientské straně, což by mělo eliminovat rozdíly mezi vlastními smoky a mezi tím, co vidí hráč.
- Opraven bug, při kterém se hráči mohli vysadit na sebe ve smoku, což umožnilo vrchnímu hráč koukat ze smoku, aniž by byl viděn.
- Upravena situace, při které smoke vyprchával, a dva různí hráči přes něj viděli rozdílně.
- Upraven vlastní vertikální střed smoku, což by mělo zabránit koukání přes kraje smoku (zejm. vespodu).
- Opravena situace, kdy žijící hráč stál ve smoku a hráči ho sledující ze smoku viděli (a mohli tak žijícímu hráči napovídat).
- Upraven kód, který vybíral lokace spawnů, tak, aby již nebylo možné spawnout se do jiného hráče případně i na spawn soupeře.
- Hodnoty zpomalování při střelbě (taggingu) byly mírně upraveny u zbraní s velkou mobilitou a taktéž byly upraveny hodnoty při několikanásobném zpomalení (při více zásazích najednou). Více o tom, jak funguje tagging, najdete v tomto oficiálním návodu.
- Cena M4A1-s zvýšena ze 3100 na 3200 $ z důvodu vyrovnání ceny a užitečnosti této zbraně.
- Tec-9 odteď není tak silný na dálku kvůli tomu, aby hráči upřednostňovali souboje nablízko.
- Velikost zásobníku Tec-9 snížena na 24.
- Sníženy hodnoty rychlosti pohybu při zoomu u AWP a autosniperek.
- Přesnost MP9, MP7 a Mac-10 byla zvýšena.
[StatTrak]
- Trade-up kontrakty fungují i s StatTrak zbraněmi.
- Je možné koupit tzv. StatTrak Swap Tool, který vám převede počet killů jedné zbraně na zbraň s jiným skinem (ovšem stejnou, tedy např. z AK-47 Blue Laminate ST na AK-47 Red Laminate ST).
[Seznam serverů]
- Seznam serverů již ukazuje jen název mapy, nikoliv její cestu na workshopu.
- Přidán řaditelný sloupec, který zobrazuje, zda je hraná mapa z workshopu či ne.
- Přidán řaditelný sloupec, který zobrazuje ikonu populárních herních módů bežících na daném serveru.
- Seznam serverů si odteď pamatuje změny velikosti a pozice okna mezi hrami.
- Upravena hláška vyskakovacího okna při prvním otevření seznamu serverů.
[Uživatelské rozhraní]
- Upravena skrývající se tabulka se skóre při zobrazení hráčova Steam profilu na konci hry.
- Přidána možnost v herním menu, která určuje, zda se budou lobby primárně vytvářet jako soukromé či veřejné.
- Přidány doplňkové texty k Bank kolekci.
[Ostatní]
- Přidána podpora surround zvuku (quad/5.1) na Linux.
- nav příkazy byly označeny jako cheat z důvodu předejití potenciálním serverovým exploitům.
- Zabití kuřat jsou nyní zaznamenávány do logů událostí na herních serverech (včetně údajů o útočníkovi a použité zbrani).
- Výbuchy HE granátů jsou nyní zaznamenávány v lozích událostí CS před zaznamenáním smrtí hráčů z daných explozí HE granátů.
- Přidán serverový příkaz sv_reliableavatardata 2 pro administrátory LAN turnajů. Herní server pak načítá hráčské avatary z odpovídajících csgo/avatars/76512345678-.rgb souborů (nebo z csgo/avatars/default.rgb, pokud avatar odpovídajícího SteamID chybí) a avatary tak budou zaznamenány v GOTV demech. K vytvoření rgb souborů mohou turnajoví administrátoři umístit 64x64 avatar ve formátu png do složky csgo/avatars/76512345678-.png a spustit klientský příkaz cl_avatar_convert_rgb, který překonvertuje všechny png soubory do rgb formátu.
- Optimalizován proces přihlašování hráčů k matchmaking serverům během probíhajícího updatu hry.
[Mapy]
- Dust II
- Otevřen skybox nad dveřmi u longu, shortem (krátká) a catwalkem.
- Upravena viditelnost okolo modrého auta na longu (dlouhá).
- Upravena renderovací vzdálenost krabice na CT spawnu.
- Mirage
- Otevřen skybox u konce apartmánů.
- Zjednodušeny kraje okna (sniper window) na midu.
- Mírně zvednuto krytí na top midu.
- Opravena viditelnost skrz bednu na A plantu.
- Overpass
- Otevřen a zjednodušen A plant.
- Přidány schody do pitu (voda?) u A plantu.
- Otevřeny polootevřené dveře na toaletách na straně fontány.
- Cobblestone
- Zlepšena a uhlazena pohyblivost po B plantu.
- Odstraněn roh na levé straně T tunelu na B plant.
- Stoh sena u A longu nyní vyžaduje skok k dostání se na jeho vrchol.
- Train (díky c0ttonovi a adreNovi!)
- Různé optimalizace.
- Odstraněna kolize na vršku žebříků.
- A plant posunut směrem k CT straně.
- Přidán třetí vlak na A plant k omezení přímé viditelnosti na dálku.
- Přidána peekovací pozice do T mainu (ex-T eso, ergo hlavák).
- Otevřen prostor okolo východu z T mainu.
- Kontejnery přesunuty k Ivy (v 1.6 zelená, dlouhá, šestka apod.).
- Jeřáb na A plantu zvednut.
- Zablokován extrémně těsný úhel z dolní CT rampy (v 1.6 trojka) na T rampu na B plantu.
- Upraveny spawn pozice CT.
- Cache
- Opraven exploit boost na A plantu.
- Přidáno ohraničení A plantu ve formě čar na zemi.
- Bílé celty na bednách jsou odteď více děrovatelné (díky Mod645!).
- Opraveny stíny, které byly vrhány z boostu do A mainu.
- Vylepšena čitelnost hráčů stojících před červenou bednou směrem ze shortu.
- Shorttrain
- Přidán zpátky do map poolu.