Český prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz si již pátým rokem v řadě za sebou udržuje dvouciferné tempo růstu. V prvních šesti měsících letošního roku společnost zaznamenala 30% meziroční nárůst tržeb. Největší podíl na tom měly prodané smartphony, notebooky a televize. Nejúspěšnějším měsícem první poloviny roku se z hlediska tržeb stal leden, který se nesl v duchu povánočních výprodejů. Růst se však nezastavil ani v následujících měsících.
„Zatímco mobilní telefony a notebooky zůstaly z hlediska tržeb na prvních dvou místech, na pomyslnou třetí příčku se v první polovině letošního roku probojovaly televize,“ komentuje změny v trojici klíčových kategorií Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Čtvrtá a pátá příčka patří tabletům a grafickým kartám.
Nejvýrazněji se růst tržeb projevil v kategorii nositelné elektroniky. „Tržby z prodejů nositelné elektroniky v prvních šesti měsících meziročně vzrostly o 218 %. Cena těchto produktů přitom paradoxně spíše roste, protože výrobci uvádějí na trh čím dál tím vyspělejší modely,“ vysvětluje Pilský.
Velké popularitě se v CZC.cz i nadále těší osobní bezplatné odběry, které v prvních šesti měsících roku 2015 využilo 83 % zákazníků CZC.cz. „V rámci naší pobočkové sítě nenabízíme zákazníkům jen možnost bezplatného osobního odběru, ale také řadu služeb, jejichž rozpětí sahá od možnosti zakoupení prodloužené záruky přes záchranu dat či pozáruční servis až po zápůjčku náhradních mobilních telefonů v případě reklamací,“ dodává Pilský.
Ohlédnutí za rokem 2014
V minulém roce společnost CZC.cz realizovala celkové tržby 2,414 miliard Kč a dosáhla provozního výsledku hospodaření ve výši 31,94 miliónů Kč. Vyplývá to z auditovaných finančních výkazů za rok 2014, které prodejce zveřejnil ve sbírce listin obchodního rejstříku.