Přemýšleli jste někdy nad tím, podle jakého klíče Vám je v aréně přidělen soupeř? Pak je tento článek právě pro Vás, protože odpovědi na tyto otázky dává ten nejpovolanější - Ben Brode.
Většina hráčů zřejmě ví, že soupeř v aréně je Vám primárně přidelěn podle počtu Vašich výher. Tudíž, pokud máte 2 výhry, pak dostanete soupeře, který má na svém kontě rovněž dvě výhry. Pokud máte 7 výher, pak soupeře se sedmi výhrami. Avšak lidí, kteří hledají soupeře a zároveň mají stejný počet výher jako Vy, je více. Existuje teda nějaký další klíč, který by ještě více specifikoval, koho dostanete do své další hry?
Sami hráči vyšli s konspirací, že soupeř je Vám přidělen na základě jakéhosi skrytého matchmaking ratingu. Ten by mohl brát v potaz počet celkových výher na daném účtu. Čili, pokud máte 5000 celkových výher, pak dostanete soupeře, který má jak 5000 celkových výher, tak i stejný počet výher v rozjeté aréně.
Další teorie tvrdí, že soupeř je Vám navíc nalosován na základě ranku, jež momentálně držíte v Play módu. Legendy teda budou hrát s legendama a dvacítky s dvacítkama.
Protože těchto teorií existuje mnohem více a situace ohledně matchmakingu je nejasná, rozhodl se do situace vstoupit Ben Brode a uvést vše na pravou míru. Učinil tak na Twitch streamerky Hafu, která je proslulá právě svým skillem v arénách.
Asi nejdůležitější informace, kterou se Ben Brode rozhodl odtajnit, je ta, že aréna Vám soupeře přidělí pouze na základě dosažených výher v rozehrané aréně. Všechny konspirace tedy byly nepravdivé, jelikož nic dalšího do losování soupeřů nevstupuje.
Jediná výjimka nastává, pokud máte nově založený účet (týká se zhruba prvních tří arén). V té době jste v aréně brání, jako byste měli o jednu prohru více. To znamená, že je Vám nalosován papírově slabší soupeř a Vy tak získáváte statisticky větší šanci na získání vítězné hry.
Ben Brode dále přidal informaci, že by rád vytvořil žebříček nejlepších aréně hráčů, podobně jako je tomu v Play modu. Avšak tato idea je zatím jen ideou a její realizace není tak jednoduchá, jak se na první pohled může zdát. Do budoucna se možná něčeho podobného dočkáme.
Hafu dále poznamenala, že v aréně vnímá problémy s raritou karet. Obzvláště co se týká common karet. Některé z nich jsou totiž až příliš silné a nebylo by od věci je předělat na rare karty. Ben Brode Hafu i celou Hearthstone scénu ujistil, že při tvorbě karet je zvažována i tato problematika a karty by tedy měly být co nejvíce vybalancované. Nakonec dodal, že Blizzard uvažuje o zavedení týdeních met v Arénách, přičemž by se zvyšovala pravděpodobnost na obdržení určitých konkrétních karet.
Teorie, které tvrdily, že určití hráči pravidelně dostávají horší soupeře než jiní, tedy byla vyvrácena. Tento jev bude asi důsledkem toho, v jakém čase hrajeme. Pokud hrajeme v době, kdy je ve hře mnoho hráčů (primetime), pak je větší šance, že dostaneme horšího protivníka.