Diskuze okolo psychologických problémů v esportu se nedávno znovu rozeběhla. Odstartovaly ji tweety toplanera týmu Cloud9, Jeon “Ray” Ji-won. Tento profesionální hráč si ma svém Twitteru postěžoval na své deprese a na to, jaký tlak cítí.
Mnoho fanoušků může být na sociálních sítích velmi zlí či nepříjemní. Velká část hráčů si však později jejich komentáře čte a příjemné jim to po prohraném zápase většinou opravdu není. I když se sem tam najdou někteří, kteří naopak své oblíbence chtějí podpořit, většinou převažují a vynikají více právě ty negativní ohlasy.
V minulosti jsme viděli několik příkladů zhroucení, či trápení a psychického nátlaku. Možná si hodně z vás říká, že to je jen hra. Pro profesionální hráče to však jen tak nějaká hra není. Dostávají za to peníze a hrají hru dvanáct hodin denně, často i více. Když už nehrají, sledují taktiky jiných týmů nebo analyzují svou hru. Na své koníčky už většinou nezbývá čas a o přítelkyních se už skoro nedá ani přemýšlet.
Například Dyrus, který odešel nedávno z TSM, při svém posledním interview působil jako chladný chlapík. I přesto se při končení své kariéry rozbrečel a omlouval se svým fanouškům za své bídné výkony. S podobným tlakem se snaží některé týmy vyrovnat díky týmovým psychologům. Nejznámnějším je jednoznačně Weldon Green, který v současnosti pracuje s G2 Esports a v minulosti působil v týmech jako Fnatic a Team SoloMid.
Hráčské kariéry nejsou tak krátké, jak jsme očekávali, a někteří hráči jsou bez přestávek už vynervovaní a nebo unavení. Proto se také v poslední době šušká, že možná Riot nastaví pravidlo, aby každý LCS tým měl svého psychologa. Ten by měl pomáhat týmům soustředit se na hraní a pomoci hráčům vyčistit hlavu pro co nejlepší výkony.