Nový update testovacího serveru je za námi, co všechno jsme si mohli vyzkoušet a co nás čeká ve verzi 1.0? Spousta novinek, změn a balancování.
Update se týkal dvou hlavních věcí, a to nového systému skoků a předělání systému balistiky, avšak zahrnoval i pár menších, méně podstatných změn. Co se týče prvního zmíněného, do hry byla přidána akce pro "vault" a "jump", což nám odemyká zcela nové možnosti pro hraní.
Největší změnou bylo jednoznačně předělání balistiky. Vývojáři dlouhou dobu hledali řešení, jak vybalancovat zbraně a zároveň jim přidat v rámci možností na realističnosti. Právě proto přišel tento patch, který by měl jisté věci změnit. Jednou z novinek bylo přidání "aerodynamického tření", které ovlivňuje trajektorii střely. Právě díky tomuto kulka po určité době ztrácí rychlost, stejně jako v reálu. Výsledkem je, že gravitace dál působí na projektil a tím zvětšuje tzv. bullet drop. Při většině případech si tohoto efektu ani nepovšimli, obzvláště při střelbě na malou vzdálenost, avšak pokud jste stříleli ze vzdálenosti alespoň okolo 300 metrů, už vás to poznamenalo.
Další úprava se týkala MOA, tedy přesností zbraní oproti jejich protějšků z reálného světa. Některé zbraně nyní mohly být méně přesné, a některé daleko přesnější než předtím.
Další změnou bylo upravení scopů, tedy přibližovacích upgradů. Na každé zbrani teď půjde nastavit náměr přesně podle reality, ovšem pouze při používaní některého ze scopů. Red dot a Holographic budou mít nově možnost náměru na krátkou vzdálenost a také bude možné změnit intenzitu mířidla (pomocí kolečka na myši). 4x scope bude mít nastavitelný náměr na 50 metrů, dvakrát tolik pro SMG. Lepší scopy vám s pomocí kolečka myši umožní taktéž nastavení vzdálenosti zoomu.
Další část updatu se týkala hitboxů, tedy oblastí zásahů na postavě. Vývojáři měli jsme špatný pocit, že původní systém byl příliš zjednodušený a hráče trápil. Nově střelba do rukou a nohou je méně účinná, zranění se odvíjí od typu zbraně a krk je chráněn helmou, avšak je do něj způsobována větší damage.
Pojďme si všechny změny jednoduše shrnout v menším seznamu.
PROJEKTIL:
Před: Projektil je ovlivněn pouze gravitací, rychlost je stejná (krátký čas letu, nízký drop)
Po: Projektil je ovlivněn gravitací a odporem větru, rychlost klesá s uraženou vzdáleností (dlouhý čas letu, velký drop)
PŘESNOST ZBRANÍ:
Před: Většina zbraní je velmi přesná, až na samopaly
Po: Zbraně jsou v rámci reality přesné do vzdálenosti 300 metrů
NÁMĚR:
Před: Nastavitelný parametr bez ohledu na optiku zbraně
Po: Nyní se jedná o parametr optiky
ZRANĚNÍ:
Před: Zranění končetin je pouze 50%. Žádný bonus ke zranění krku, není chráněn. Velikost zranění po celém těle je pro daný typ zbraně stejné
Po: Zranění končetin je variabilní (čím blíže k trupu, tím větší zranění). Krk je chráněn helmou, 25% headshot bonus. Velikost zranění po celém těle se liší oodle typu zbraně
OPTIMALIZACE KLIENTA:
- Optimalizace dat prostředí pro snížení náročnosti na paměť
- Redukce lagů při načítání terénu
- Redukce lagů při zobrazení více postav v dohledu
GAMEPLAY:
- Realističtější zvuky vozidel
- Realističtější řízení vozidel
- Vylepšení animací vozidel a cestujících
- Přidána akce pro "vault" a "jump"
- Sjednocen počet sedadel v UAZu na 4
- Zlepšení kapacity batohu v obrazovce inventáře
Na začátku tohoto měsíce jsme oznámili, že přidáváme množství nových opatření a monitorovacích metod pro zjištění cheatů a zefektivnění boje s cheatery, abychom mohli našim hráčům poskytnout zdravé herní prostředí, toto je pro nás momentálně nejvyšší prioritou. Neustále zlepšujeme naše anti-cheat prostředky a stále přidáváme nová opatření. S naší snahou tato opatření zlepšit se objem cheaterů snížil o 25% a objem cheaterů používající extrémnější způsoby zvýhodňování se ve hře až o 50%. Víme však, že to není dost, a proto přistupujeme k dalším opatřením jako například - 24/7 monitoring, posilování bezpečnostních systémů a aplikace dalších anti-cheat řešení. Co se týká dalších řešení, navržených přímo hráči, důkladně sledujeme ty nejefektivnější z navržených. Boj s cheatery sice může být nekonečný, ale uděláme vše pro tvorbu zdravého, lepšího a fér prostředí pro všechny. Proto budeme i silně vystupovat proti distributorům cheatů jako takovým.
Nakonec, bych Vám všem rád poděkoval za pochopení nestability testovacího klienta. Dále bych také rád poděkoval všem našim hráčům za to, že trpělivě čekali na další update, a i když se zdá, že neodepisujeme na komentáře, tak většinu z nich opravdu čteme a snažíme se vaše připomínky reflektovat. V jednom z následujících dev-blogů se budeme věnovat bugům, které v tomto buildu naleznete. Také se připravte na zveřejnění výše zmíněného grafu poškození.
- vyjádření od PUBG Development and Community týmu
Musíme si ovšem uvědomit, že změny probíhaly na testovacím serveru a nic není konečné, ve verzi 1.0 všechno může vypadat úplně jinak. Doufejme, že hra bude co nejlépe optimalizována a herní požitek bude tak co nejlepší.