Komunita dostala opravdu obrovský nával informací, včetně krátkého CGI filmečku o soužití skalpelů a kladiv. Pojďme si vše rozdělit do několika skupin. Rovnou však říkám, že tento článek by musel mít alespoň deset normostran, aby se vypořádal se vším, co jsme se Invitationalu dozvěděli.
Dozvěděli jsme se spoustu informací o připravovaných změnách v rámci balancování síly několika operátorů. Dlouho očekávaných změn se dočká Lion, jehož abilita nyní nebude detekovat hráče po celou dobu jejího trvání (které se mimochodem také zkrátilo), ale bude fungovat spíše jako pink od Jackala nebo detekce od hologramů Alibi. Pro mě osobně vítanou změnu také Ubisoft přislíbil ve spojitosti s Dokkaebi. Její otravný telefonát již nebude trvat tak dlouho, sám se po 18 sekundách vypne, a pokud obránce přeběhne kolem takzvané "mutovačky", tedy Mutova Signal Distruptoru, hovor se ukončí okamžitě. Navíc bude vše opatřeno patřičnou ikonou v UI hry. Mezi další důležité změny v operátorech patří odstranění ACOG z R-4C běhavé Ash, zajímavé změny u Glaze a jeho termovize, nebo třeba u Capitaovy zápalné šipky.
Druhou skupinou nechť jsou změny platící pro všechny operátory. Například změna v oblasti spamování leanu, který někteří hráči využívali k tomu, aby potlačili šanci na headshot. Stručně řečeno – už to nepůjde. Opakované leanování bude mít za následek výrazné snížení dosahu "naklonění se." Zapomeňte tedy na ve vzduchu poskakující hlavy protihráčů. Další změnu zaznamenal téměř nepoužívaný Deployable Shield, který bude částečně průhledný a bude také perfektně pasovat do dveří. Za poslední zmínku jistě stojí změny u Breach Charge – rychlejší nasazení na stěnu a prakticky nulová šance na sebezabití nešťastným odpálením. Do této skupiny ještě zahrnu změnu, která má primárně potlačit toxicitu ve hrách. Friendly fire nyní po prvním teamkillu totiž odráží damage z cíle přímo na teamkillera.
Všechny tyto změny budou aplikovány v průběhu celého nadcházejícího roku, na některé z nich si tedy počkáme ještě pár měsíců.
Další nové informace se týkají převážně nadcházejících sezón. O té první v roce 4 už víme skoro všechno. Novou mapu i operátory si můžete vyzkoušet na test serverech už nyní a zatím vše vypadá velmi dobře. Mimo této nové mapy se dočkáme jen předělávek map již existujících, což hodnotím jako kladný a dobrý krok ze strany Ubi. K čemu je mít 40 map, když 30 z nich nechce nikdo hrát? Reworku se dočká KKK – Kanál, Kafe a Konzulát. O operátorech v dalších sezónách (2. až 4.) toho moc nevíme, snad jen jejich národnost. Ve druhé sezóně nám přibude do Rainbow někdo z USA a Dánska, další budou Mexiko a Peru a nakonec maratonec z Keni a guru z Indie. Oznámení těchto operátorů se setkalo asi s největší mírou nevole ze strany komunity, můj osobní názor je, že je úplně jedno, jestli dostaneme někoho z Rakouska nebo z Keni. Jsem ve stavu příjemného očekávání toho, co si na nás Ubisoft připraví.
Novinek ještě mnoho (přecenění operátorů, esport roadmap, změna test serverů...), jak jsem psal na začátku článku, není v mých silách vše tu patřičně rozebrat. Proto vás jen pozvu na dnešní Black Eye Podcast, který můžete sledovat třeba přímo zde od sedmi hodin.
A pokud nevíte, co od takového R6S podcastu očekávat, mrkněte na předchozí díl a podívejte se, jak přesně jsme tipovali umístění týmů na Six Invitational 2019!