S rokem 2019 se evropská nejvyšší soutěž proměnila z EU LCS na LEC a s tím přišel také úplně nový design. S franchisingem došlo k výrazné obměně týmů - vrátilo se třeba jméno SK Gaming a do ligy zavítali i nováčci Rogue s Excel. S finanční stabilitou ligu posílila také řada hvězdná jmen. Vrátili se třeba Febiven a Mithy z NA LCS a do ligy přišli i hráči IgNar s Gorillou z korejské LCK. Aby toho nebylo málo, před novou sezónou došlo k jednomu z největších přestupů LoL Esports historie, když Caps vyměnil starý dres Fnatic za nový od G2 Esports.
Důvodů k zájmu o LEC tedy bylo více než dost, což se logicky projevilo i na sledovanosti. Vzrušení z nové éry evropské soutěže vyústilo například ke zvýšení každodenní sledovanosti. Za jeden hrací den vysílání sleduje v průměru 1,5 milionu diváků, což je zvýšení o 50 procent. Nárůst zaznamenala sledovanost i v ohledu současně sledujících. V nejlepších momentech se na stream LEC dívá přes 300 000 lidí (někdy jdou čísla i ke 400 000 diváků). Toto číslo je za každý týden průměrně o 40 % vyšší, než v loňském roce.
Velký vliv na nárůst sledovanosti mělo i zavedení Watch Rewards, do nichž se z Evropy přihlásilo celkem 650 tisíc hráčů, což je procentuálně zdaleka nejvíce. LEC pokračuje už tento pátek od 17:00.