Ahoj Mortsche! Nejprve ti chci za celý PLAYzone znovu pogratulovat k vítězství v League of Legends turnaji. Připouštěl sis s tak hvězdnou sestavou možný neúspěch?
Díky moc. Neúspěch jsem si nepřipouštěl, byl jsem sebevědomý, věřil ve schopnosti našeho týmu a do turnaje jsme nastupovali připraveni vyhrát. Věděli jsme, že pokud se budeme snažit a budeme tahat za jedno lano, tak bychom měli čistě podle soupisek ostatní týmy zvládnout. Na turnaj jsem se rozhodl jet hlavně kvůli tomu zážitku, užít si společnou akci a taky se vidět s pár lidmi. Vyhrát PZCH byl fajn pocit, ale nijak extra jsem to neprožíval, nicméně jsem rád, že se nám to s týmem podařilo.
V samotném turnaji jste vlastně neprohráli ani jednu hru. Čekal jsi takovou dominanci?
Počítal jsem s tím, že kdybychom nějaký silnější celek podcenili, tak bychom ztratili 1 hru v bo3, ale následně se oklepali a dotáhli sérii do vítězství. Úplně jsem nečekal, že hodně z těch her budou takový stompy a myslel jsem si, že některé týmy nás potrápí trochu více, hlavně Fenix Sense. Z toplanerů, proti kterým jsem hrál mi utkvělo v hlavě jméno Fejkýý, takže ten kluk určitě něco v sobě má.
Tvůj tým se podobně jako většina ostatních přihlásila až po konci registrací a oznámení menšího turnaje. Proč podle tebe na turnaji nebyla taková konkurence, jako v jiných hrách a jak bys okomentoval celkově problémy s organizací LoL turnaje?
Tak celkově si myslím, že když si vemu prizepool (který tedy mohl nejspíš být větší, kdyby LoL týmy projevily větší zájem, ale budu pracovat s tím číslem, který bylo konečný) je pro větší organizace nedostačující. Když beru v potaz startovné, cestovné a taky ubytování pro hráče. Dostat počítač s monitorem na místo taky není nejlehčí věc, zvlášť napříč republiku pro dojíždějící a proto si myslím, že tyhle faktory hodně hráčů odradily. Tím pádem spíš vzniklo hodně mixů bez organizace a přišli hráči spíše pro ten zážitek, ne pro nějaký potenciální získ z výhry, se kterým mohl maximálně počítat samotný vítěz.
Jak bys zhodnotil organizaci celé akce?
Akce proběhla na jasnou jedničku. Byl jsem fakt příjemně překvapen, ne teda že bych čekal nějakou katastrofu, ale vzhledem k tomu, že to byl první BYOC počin od PZ, tak jsem čekal, že všechno asi nepůjde úplně hladce. Po akci ale můžu říct, že organizace se postarala o to, aby vše probíhalo bez problémů, na čas a aby si to hráči mohli užít na maximum.
Na League of Legends scéně vládne dlouhodobě eSuba, kterou jste s Rift Rats pořádně potrápili v ESL Nationals. Jak vidíš další sezónu blížící se domácí ligy?
Myslím si, že můžeme říct po dlouhé době frázi „gap is closing”. Hodně historicky známých hráčů, kteří tvořili základní kameny eSuby, odešlo do zahraničí a celkově těch kvalitních týmů je u nás na scéně o něco méně. Stále platí, že ti nejlepší půjdou vždy do eSuby na základě podmínek, které nabízí, ale ta skillová propast už tam není tak velká a myslím si, že někdo bude schopen zopakovat to, co nám ukázal AS Trenčín na LEGENDs #3. Naše šance proti eSubě? Očekávám opět vyrovnaný souboj, ale tentokrát z něj plánujeme vyjít vítězně my.
S Rift Rats jste sice v ESL Nationals ukázali velkou kvalitu, ale na výhru to nestačilo. Na čem potřebujete jako tým nejvíce zapracovat a co jsou vaše nejsilnější stránky?
S týmem jsme jednoduše potřebovali více času, během bootcampu a rozebírání her jsme přišli na spoustu základních chyb, co jsme pravidelně dělali, ale neměli jsme už dost prostoru na to zapracovat na všech těchto problémech.
Díky za rozhovor, chtěl bys na závěr vzkázat něco svým fanouškům?
Taky moc díky za rozhovor. Fanouškům bych chtěl podekovat za všechnu podporu a jestli vás zajímá nějakej ten toplane gameplay s komentářem, tak můžete zavítat na můj stream.