The International 2019 překonal loňský ročník už po 55 dnech od vydání Battle Passu. Financování celkové výhry funguje zcela odlišně od jiných turnajů. Valve, jako majitel hry, vloží základ 1 600 000 $. Zbytek poté přidávají samotní hráči zakoupením Battle Passu a úrovní do něj, případně pořízením různých truhel. Letos jsou odměny za navyšování úrovně vašeho bitevního deníku obzvláště pěkné. Z těchto prodejů jde 25 % na navýšení prizepoolu. Opět můžeme používat slavné hlášky z předchozích turnajů ve svém chatovacím kolečku, máme nového hlasatele, tentokráte Dark Willow, další Arcanu, Immortal set na Axeho a další věci, které ještě přijdou. Velmi očekávaná je Persona pro Invokera. Nikdo neví, co to přesně je, ale spekuluje se, že díky personě bude Invoker vypadat jako dítě. Za dosažení úrovně 1 000 dostanete jako tradičně repliku Aegisu v měřítku 1:5. Za úroveň 2 000 obdržíte figurku Roshana.
Porovnání s předchozími lety
V letech 2011 a 2012 žádný crowdfunding pro TI nebyl. Prizepool byl tedy základní, a to 1 600 000 $. Při třetím ročníku The International si mohli fanoušci zakoupit Compendium, které bylo předchůdcem Battle Passu. Díky němu se celková výhra vyšplhala na necelý dvojnásobek.
Rok poté se Compendium prodávalo znovu. Tentokráte však prodeje raketově vzrostly a prizepool dosáhl téměř na 11 000 000 $. V roce 2015 jsme se dočkali ještě lepšího Compendia a díky tomu se celková výhra vyšplhala téměř na 18,5 milionu dolarů. I další rok jsme zaznamenali nárůst, ovšem nebyl takový, jaký jsme čekali a v jaký jsme doufali. Konečná cifra se zastavila na necelých 21 milionech dolarů. Poprvé jsme si nekupovali Compendium, nýbrž Battle Pass, který se od Compendia liší tím, že obsahuje více úkolů a odměn. V dalších dvou letech částka vzrostal o 4, respektive 1 milion dolarů. Letos se očekávalo jen mírné navýšení. Díky enormním prodejům víkendového balíčku, který jste si mohli oficiálně koupit jen jednou. Většině lidí to však šlo dvakrát a prizepool rostl a rostl.
Any time u dont think valve people are geniuses just remember that every year they let you think you have found a way to "beat the system" buyin 2 battle pass bundles. But in the end ur buying 2 battle bundles. This is like letting people sneak into the building to work overtime
— SirActionSlacks (@SirActionSlacks) June 27, 2019
Jiné herní tituly
V poslední době vyvolalo velké pozdvižení oznámení od Epic Games. Vývojáři uvedli, že mistrovství světa ve Fortnite bude mít prizepool ve výši 30 000 000 $. Donedávna se předpokládalo, že to bude nejvyšší částka, o kterou se bude v počítačové hře soutěžit. Vývoj prizepoolu pro TI 9 však nasvědčuje, že Dota 2 bude i nadále kralovat. League of Legends, ačkoli má mnohem větší hráčskou základnu než Dota 2, je ohledně celkových výher na mistrovství světa daleko skromnější. Loni se hrálo o "pouhých" 6 450 000 $. Překvapivě nízko, co se týče prizepoolů, je také CS:GO. Dosud největší výhra v profesionálním Counter-striku činila 1 500 000 $ a řadí se tak na 34. místo.