Přejít k hlavnímu obsahu

Nový Erangel si už můžete zahrát na live serveru

24. 7. 2019 | 08:59 PUBG: Battlegrounds
Klasicky týden před vypuštěním na live server dorazil na test server Update s označením 4.1. Číslování tak nově bude replikovat jednotlivé sezóny, je tedy jasné, že už tento týden se dočkáme startu čtvrté sezóny s novým Survivor Passem a hlavně přepracovaným Erangelem.
PUBG Season 4
PUBG Season 4

Erangel byl součástí hry od prvního dne a pro podstatnou část hráčské základny je i dnes nejoblíbenější mapou. Miliony hráčů zde padly v prostředí, které příštím týdnem už nebude přesně takové, jaké znáte. Season 4 totiž bude značit novou éru Erangelu, který projde kompletní vizuální přeměnou. Ještě než se podíváme na několik ukázek, protože někdy obrázek řekne více než tisíc slov, tak se můžete spolu s námi navnadit hodně povedeným Cinematic Trailerem, který jen potvrzuje zvěsti o vznikajícím lore kolem PUBG.

Military Base
Mylta Power
Quarry
Mansion
Prison
Erangel 2.0
Erangel 2.0
Erangel 2.0

Survivor Pass 4: Aftermath

  • Odstartuje 24. července a poběží celkem dvanáct týdnů
  • Nabídne přes 100 různých odměn včetně nových exkluzivních předmětů
  • Mise budou opět rozděleny na základní a prémiové, s možností zakoupení Level-Upů
  • Novinkou jsou kooperativní mise, kde celá komunita bude sbírat body na odměny pro všechny
  • Denní mise můžete vyměnit zdarma třikrát, další rerolly budou stát BP
  • Po kompletaci všech denních misí si za 1500 BP můžete koupit další tři
Survivor Pass 4: Aftermath

Survival Title System Season 4

  • S novým pasem startuje také nová ranked sezóna, do které vstoupíte se soft-resetem dle té poslední
  • Zisk Survival Points (SP) bude na mapách vyjma Sanhoku navýšen vůči vyššímu odehranému času
Survival Title System Season 4

Balanční úpravy zbraní a předmětů

  • Buffy:
    • Základní poškození Kar98k je zvýšeno z 75 na 79
    • Základní poškození jedné pelety S12K je zvýšeno z 22 na 24
    • Základní poškození jedné pelety Sawed-off je zvýšeno z 20 na 22
    • Základní poškození jedné pelety S686 a S1897 je zvýšeno z 24 na 26
    • Zvýšeno je efektivní poškození u všech SMG při vyšší vzdálenosti
    • Násobitel poškození do trupu a rukou byl u SMG a kuše mírně navýšen 
    • Přiblížení zaměřovače při ADS bylo u kuše zvýšeno o 3 %
    • Střelba z hipfire bude u pistolí při využít Laser Sight nyní o 70 % přesnější
       
  • Nerfy:
    • Základní poškození M24 je sníženo z 79 na 75
    • Základní poškození Beryl M762 je sníženo z 46 na 45
    • Základní poškození AKM a Grozy je sníženo z 49 na 47
    • Základní poškození M416, G36, QBZ, SCAR-L a AUG je sníženo z 43 na 41
    • Snížen byl maximální dolet výstřelů všech brokovnic z 1000 na 150 metrů
       
  • Změny:
    • Duckbill attachment nyní rozloží výstřely brokovnice vertikálně, nikoliv horizontálně
    • Kuš nově bude mít viditelnou stopu trajektorie výstřelu šípu pro jednodušší míření
    • Na Uzi bude přidána možnost použít mířidla Red Dot a Holographic Sights

Balanční úpravy vozidel

  • Buffy:
    • Zlepšena ovladatelnost vozidel s pohonem zadních kol
    • Zlepšena stabilita motorek a tříkolek
    • Scooter nyní dosáhne rychlosti až 105 km/h (dříve 90 km/h)
    • Podstatně zlepšena ovladatelnost Buggy a zvýšena výdrž pneumatik o 50 %
    • Buggy nyní dosáhne rychlosti až 100 km/h a při boostu 125 km/h (dříve 92/115 km/h)
    • Životnost UAZ byla zvýšena z 900 na 1200 HP
    • Životnost Tukshai byla zvýšena z 500 na 1000 HP, a zvýšena jeho rychlost až na 85 km/h (dříve 70 km/h)
       
  • Nerfy:
    • Životnost Mirada byla snížena z 1000 na 900 HP
    • Všechny motorky budou žrát dvakrát více benzínu
    • Snížena akcelerace a síla boostu u Dacie (maximální rychlost zůstává stejná)
    • Při řízení na skalnatém povrchu bude zvýšeno tření o 10 % pro těžší kontrolu vozidla
    • Nové vozidlo BRDM-2 bude mít upravené poškození pro jednotlivé módy
      • V sólu bude vaše poškození o 80 % vyšší
      • V duu bude vaše poškození o 40 % vyšší
         
  • Změny:
    • Buggy a Mirado se dočkají nových zvuků
    • Vizuální efekty při použití boostu nahradí zvuk motoru ve vyšších otáčkách
    • Vylepšen bude pohled z vozidla při módu FPP
       
  • Novinky:
    • Přidána bude automatická akcelerace, v základu na tlačítku = (totéž jako auto-run pro běh)
    • Přidáno bude uzamčení BRDM-2, kam se nedostane hráč jiného týmu, dokud jej všichni členové neopustí
    • Řidič bude nově moci ve vozidle pustit rádio (klávesa F5), které nikdo jiný nemůže ovládat
      • Hrát bude přednastavená hudba, kterou bude možné přepínat (klávesa F6)
      • Hudba bude hrát i po vystoupení, přestane pouze na konci skladby či po zničení nebo utopení vozidla
Erangel 2.0

Úpravy pro healy a boostery

  • Healy a boostery bude možné využít během chůze
  • Bandáže se po použití první budou automaticky aplikovat až do 75 % vašich životů
    •  Obě tyto nové funkce zrušíte výskokem či stiskem klávesy pro 'Use'
  • First Aid Kity už nebudou uzdravovat i poškození, které obdržíte při 2s prodlevě mezi healováním do 75 %

Vylepšení vizuálních efektů

  • Přepracováno zobrazování Molotovu
  • Vylepšeno zobrazování shaderů zbraní a vozidel
  • Přidány různé efekty při výbuchu Frag granátů na různých površích
  • Přidány nové odlišné efekty záblesku při výstřelu pro každou zbraň

Změny pro Blue Zone na Erangelu

  • Velikost safe zóny bude v prvotních fázích zmenšena
  • Prodleva mezi modrými zónami bude v prvotních a mid game fázích zmenšena
  • Rychlost modré zóny bude v mid game a pozdějších fázích zpomalena
  • Prodleva modré zóny před poslední fází bude snížena

Úpravy v uživatelském rozhraní

  • Přepracovány kategorie pro přizpůsobení vaší postavy
    • Předměty se nyní budou seřazovat dle vzácnosti (dosud bylo řazeno dle data získání)
    • Přidány byly nové kategorie: Vehicle a Utility
  • Vylepšení obchodu v rámci Survivor Pass 4
  • Vylepšena přehlednost podstránky Weapon Mastery
  • Ve hře bylo přesunuto kolo (např. pro emotes) více doprava, a spolu s tím i zlepšeno jeho zobrazení
    • Maximální počet emotes byl snížen ze 12 na 8

Veškeré nezařazené úpravy

  • Maximální vzdálenost automatického markeru pomocí radio zpráv bude snížena z 500 na 300 metrů
  • Konzistence kadence zbraní bude podstatně méně ovlivněna vašimi snímky za sekundu
  • Na Erangel bude přidán náhodně se objevující gramofon, který bude hrát hudbu pro všechny okolní hráče
    • Klávesou 'Use' může být hudba ztišena nebo můžete celý gramofon zničit
    • Hudba přestane automaticky hrát po jedné skladbě
  • Pro méně aktivní regiony budou upraveny možnosti matchmakingu, Evropy se ale netýká (více zde)
  • Šance na měsíční svit byla u Vikendi bude nyní mírně snížena poté, co byla minule až příliš zvýšena
  • Na mapách nově najdete různé elementy naznačující blížící se akci PUBG Nations Cup
  • Od 31. července bude dostupná i speciální pánev s motivy PUBG Nations Cup, která bude stát 10 dolarů
  • Načítání mapy bylo zrychleno, zlepšeno bylo chování hry při různých zásecích
  • Vylepšení se dočkalo také několika oblastí v observer módu pro Custom Games
  • ... a jak už bývá tradicí, oprav chyb je na závěr celých patch notes tentokrát 12
PUBG Nations Cup
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.