Nejprve gratuluju k titulu mistra ČR! Jaké byly tvé bezprostřední pocity z vítězství?
Děkuji. Pocity byly úžasné! Být jako první na tuzemské scéně mistr České republiky pro nás hodně znamená. A to určitě není konec, chceme být i světově úspěšní.
Ve skupině jste jasně dominovali a neztratili ani bod. Jak bys hodnotil vaše výkony v této fázi?
Kluci hráli skvěle, hlavně mladý talent Jan “yaNNNNNgoo” Holota, který si opravdu zasloží MVP turnaje. Z mé strany jsem byl trošku zklamaný. Často jsem ten, komu se daří a tým tahá. Bohužel na MČR se mi nedařilo, ale jsem rád, že kluci dokázali podržet, když se mi nedaří. Soupeře jsme předčili, jelikož trénujeme skoro každý den, máme velmi propracované strategie, díky kterým je hraní daleko snadnější. Musím pochválit tým PYCTOPHOBIA a CYBER GAMING, protože hráli opravdu dobře a je vidět, že trénují tvrdě.
O to překvapivější bylo nesmírně vyrovnané finále proti Lan Party Hotel. Jak to, že to nakonec bylo takové drama?
Lan Party Hotel se rychle, až nebezpečně, zlepšuje. Všechny hry jsou vždy těsné a mají vlastní styl hraní, který jim vychází. Celé finále byla jako jedna velká horská dráha. Jednou vyhrajeme my, poté LPH a takto až do konce, kde jsme na poslední mapě Club House nakonec vyhráli. Určitě je škoda, že neproběhl stream, protože si nejsem jistý, že tak vyrovnaný zápas, ještě někdy uvidíme.
Rainbow Six: Siege se sice těší velké oblibě, ale mezi ty nejhranější hry zatím nepatří. Jak vnímáš aktuální status této hry?
Rainbow Six Siege neskutečně roste, ale nesouhlasím s tím, že nepatří mezi nejhranější hry. Ano, není to hra, která by byla na úrovni League of Legends nebo Fornite, ale 50 milionů prodaných kopií mi příjde jako ohromné číslo. Esportová čísla každým rokem rostou, jak počtem sledovaní, tak i peněžní výhrou, která je dokonce dvojnásobná než je u hry CS:GO. Ubisoft se o hru velice dobře stará, takže je hra svěží a plynulá. Jediný problém hry jsou cheateři, který BattlEye nechává jít kolem podpobně jako VAC od VALVE.
Co bys řekl k domácí komunitě R6S? Myslíš, že poroste a Siege se může stát ještě oblíbenější hrou na poli česko-slovenského esportu?
Domácí scéna má jeden velký problém a to, že tu není nikdo známý, který by se hry uchytil, jako byl například Nikolai "Mazarini" Lazarev s PUBG. Pokud se najdou takový lidi, tak věřím, že i tuzemská scéna bude větší. Zatím tu není takový rozruch. Hráči vědí, že něco jako Rainbow Six Siege existuje, ale nevidí důvod, proč opustit svojí oblíbenou hru a zkusit něco nového.
Na domácí scéně dominujete, ale co vás dělí od úspěchů i v Evropě? Od týmů jako G2, Giants či NaVi?
Znalosti, prostředky a čas. Individuálně jsme na tom dobře, ale profesionální týmy mají zázemí, měsíční plat, analytiky, trenéry a hlavně hru hrají jako hlavní část dne. Většina z nás studuje nebo pracuje a až poté hru jdeme hrát. Můj oblíbený tým je Dark Zero, mají skvělou komunikaci, aim a In-Game Leadera. Jediná nevýhoda je, že jsou z Ameriky, takže si dokážete představit, jak to dopadne, když hrají proti evropskýmu týmu. Challenger League Season X nám utekl o 2 kola. Věřím, že Challenger League Season XI bude náš!
Na závěr, jak vidíš svou hráčskou budoucnost? Chceš se dál věnovat Rainbow Six a máš nějaký cíl?
Chci se dostat na profesionální scénu, ať už s tuzemským týmem nebo bez, to je můj cíl, pro který udělám všechno.
Díky mnohokrát za rozhovor, ještě jednou velká gratulace! Máš nějaký závěrečný vzkaz pro své fanoušky, diváky nebo naše čtenáře?
Já děkuji! Chtěl bych poděkovat Tátovi, který mě podporuje, i když vím, že mu to někdy dělám těžký. Samozřejmě děkuji všem, kdo mě podporují, bez vás bych neměl motivaci dělat to, co miluji! Jestli mě chceš vidět hrát živě, tak se podívej na můj Twitch! Ale pokud nerad koukáš na twitch, tak tu mám i pro tebe Youtube. Všechno důležitý najdeš na Facebooku.