Od samotného vydání hry v roce 2017 se z ní stal kulturní fenomén. Část hry, známá jako battle royale, zaujala hráče po celé zeměkouli a stovky tisíc jich denně skáče do dalších honeb za Victory Royale.
Fortnite hodně přerostl svoje herní prostředí a rozrostl se i mezi publikum, které bychom na první pohled herním nenazvali. Celebrity, jako například Drake, se připojují do her po boku nejznámějších gamerů, zatímco jiní byli schopni na samotném ekosystému Fortnite vystavit celé komunity a herní organizace se zástupy fanoušků. Vývojáři z Epic Games dále přidávali témata populární mezi lidmi, i co se týče masové kultury. Takto přivedli mezi hráče marvelovské Avengery, či sérii Stranger Things pod hlavičkou Netflixu. Poslední takový event proběhl o těchto Vánocích a byl spojený s uvedením nového filmu Star Wars: Vzestup Skywalkera.
Tim Sweeney, CEO Epic Games, byl vyzpovídán ohledně stavu současného Fortnite. Jestli je do budoucna v plánu zachovat Fortnite jako hru samotnou, či se z ní již stává samotná platforma. Odpovědí bylo, že se stále jedná o hru, ale ať se na tuto otázku zeptáme znovu za dvanáct měsíců.
Fortnite is a game. But please ask that question again in 12 months.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) December 26, 2019
V další odpovědi krátce poté rozvinul ideu Fortnite, jako samostatné platformy, přidáním definice z roku 1990, která tvrdí, že platformou se něco stává v momentě, kdy většina obsahu, u kterého lidé tráví čas, je vytvořena ostatními uživateli.
I’ll adhere to the 1990’s definition that something is a platform when the majority of content people spend time with is created by others.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) December 26, 2019
Většina hráčů se v současné době věnuje battle royale části hry a kreativní scéna se teprve začíná utvářet. Prozatím se jedná zejména o jednorázové projekty, mapy či módy od lidí, pohybujících se v herní komunitě. Teprve čas napoví, kam se bude celý kolos s názvem Fortnite dále ubírat.