Jestli se v rámci práce na poli esportu PUBG Corp. něco opakovaně vyčítalo, tak je to práce s organizacemi a týmy, které podobně jako v jiných hrách potřebovaly pro dlouhodobé fungování mít garanci nějakých výdělků. Dosud jsme se však nikdy nedočkali předmětů pro dané týmy, vše je naopak zobecňované maximálně pro ligy v daném regionu. Právě takto fungovaly bundy a baseballové pálky během Phase 2 a 3, a my díky informacím přímého činitele nyní víme, kolik si z nich účastníci nejvyšší soutěže odnesli, konkrétně v Severní Americe.
Pro představení, Ghost Gaming je organizací, která v PUBG věřila již od roku 2017 a jejím největším úspěchem je triumf z PGL Spring Invitationalu 2018. Na předloňském světovém šampionátu si Ghost sekce odnesla šesté a osmé místo, na vyvrcholení sezóny nechyběla ani loni. Opravdu tedy nejde o žádné páté kolo o vozu.
CEO této organizace, Matt Dillon, zveřejnil na Twitteru jeden z jednoduchých důvodů, proč Ghost Gaming opustili PUBG scénu. Během třetí fáze National PUBG League se přímo ve hře prodávala baseballová pálka pro každý region. Jaký z ní byl v USA výdělek? Matt Dillon oznámil, že pouze tristních 173,49 dolarů. Pokud bychom brali, že si každý tým odnesl stejný podíl, tak jsme na částce 2775,84 dolarů. Pokud si to vydělíme cenou pálky, tedy 2,99 dolary, dostaneme se teoreticky na 928 prodaných kusů. Dá se však očekávat, že se PUBG Corp. podělili maximálně 50 procenty výdělků, což dělá 1856 kusů. To jsme ale nejspíše příliš optimističtí. Pokud snížíme podíl na 25 procent, jsme na 3712 prodaných kusech. Jak šíleně nízké, vůči hráčské základně, vám tohle číslo přijde? I kdyby ve výsledku týmy měly z celkových prodejů ještě méně procent, tím pádem by předmětů bylo prodáno více, tak to bohužel nemění nic na tom, o jak špatně nastavený model pro účastníky jde.
Why did @GhostGaming exit @PUBGEsports in one tweet? We received $173.49 in revenue sharing for the NPL bat. What a joke. pic.twitter.com/E5CN9xLKZT
— Matt Dillon (@MattDillonGG) January 7, 2020
Pro porovnání, tento počet se ještě několik měsíců po každém CS:GO Majoru pohybuje na Steam Marketu. Ale ne pro celý region – pro každý tým! A to nemluvíme o různých variantách, nálepkách samostatných hráčů a tak dále. U PUBG Global Championship jsme doufali ve změnu, ale ta opět nepřišla. Ano, PGC skiny byly pěkné, ale vzhledem k nastavenému modelu z toho týmy, které to nejvíce potřebují, odnesly zas a znovu opravdu málo.
Matt Dillon následně zveřejnil i výdělky z NPL kabátu, který byl v prodeji o jednu fázi americké ligy dříve. Tady se dostáváme na částku 335,91 dolarů za kabát v hodnotě 9,99 dolarů. Pokud aplikujeme stejnou matematiku, tedy stejný podíl všech týmů z 25 procent celkového výdělku, jsme na nějakých 2152 kusech. Tyto splity jsou v každé sezóně tři a pro daný region bychom tak za jeden rok nedokázali být na čísle prodaných předmětů o pěti řádech. Jestli existovalo málo důkazů, jak se s herní scénou špatně pracovalo minimálně v zámoří, tady to díky transparentnosti přímo zainteresované strany máme opravdu černé na bílém. A příběh je to opravdu smutný.
$335.91
— Matt Dillon (@MattDillonGG) January 7, 2020