Podle poslední zpráv z webů StreamElements a Arsenal.gg, vzrostl počet odstreamovaných hodin na platformě Facebook Gaming. Současný podíl Facebooku v prosinci 2019, na celkově nastreamovaných hodinách přes všechny platformy, je 8,5 %, což je značný skok oproti prosinci 2018, kdy dosáhl na pouhých 3,1 %. Oproti tomu oblíbený Twitch, který je pod hlavičkou Amazonu, spadl v celkovém počtu hodin z 67,1 % na 61 %.
Tento vývoj není až tak překvapivý z pohledu Facebooku, protože se již delší dobu snaží do celého herního odvětví investovat. Již v minulosti ukázal, že se hodlá stát jeho součástí. Investoval do streamerů, kteří poté začali přecházet exkluzivně pod hlavičku Facebooku či provedl změny v samotné aplikaci. Přidání záložky pro snadnější orientaci ve streamech, herních tématech a aktuality ze světa esportu. Tímto se jim podařilo přilákat další porci díváků a uživatelů. Pozitivně pro Facebook se také vyjadřují osobnosti z herního oboru.
Takto se vyjádřil výkonný ředitel Stream Elements ohledně Facebooku a jeho nárůstu v počtu uživatelů. Přestože Twitch v posledním měsíci začal ztrácet, stále si drží nadpoloviční většinu celkových odstreamovaných hodin přes všechny servery a zůstává tak na pomyslném trůnu. Youtube Gaming a Mixer sice zaznamenaly oproti Twitchi slabé zlepšení ve prospěch jejich platforem, ale oproti Facebooku se nejedná o takové skoky. Dominantní postavení Twitche je zcela zřejmé a ještě minimálně další rok tomu nebude jinak. Nyní to však vypadá, že z Facebooku roste daleko silnější konkurence, než se z počátku zdálo.