Nová mapa Karakin je zasazena na ostrově na severu Afriky. Svou strukturou a vyprahlou přírodou připomíná Miramar, tempo hry ale bude spíše jako na Sanhoku. Vzhledem k velikosti o pouhých 2x2 kilometrech bude mapa jako první pouze pro 64 hráčů. Pojďme si postupně nastudovat, jaké nové mechaniky s sebou přináší.
Není to sice poprvé, ale pod Karakinem se nacházejí tunely. My vám proto nepřinášíme pouze kompletní mapu nového přírůstku, ale rovnou i uživatelsky upravenou verzi, do které jsou tyto tunely již zakresleny.
Jednou ze specialit Karakinu budou takzvané Black Zones. Ty byly vytvořeny za jediným účelem, a to k vyhánění hráčů z pohodlí budov. Černou bombardovací zónu bude kromě hlasitých sirén vyznačovat fialový kruh na mapě. Jejich nebezpečí je náhodné, budovy mohou být nepoškozené, kompletně zničené i cokoliv mezi tím.
Druhým přídavkem čistě pro novou mapu je nová výbušnina – Sticky Bomb. Obléhání už nebude jako dřív, protože určité zdi a podlaží bude na Breach Pointech možné díky Sticky Bombám možné odpálit.
Možnosti odpalovat zdi, podlaží nebo celé budovy doplní také mechanika s názvem bullet penetration. Poprvé budete v PUBG mít možnost prostřelit určité zdi, které na první pohled poznáte, a vytvářet nové herní situace.
Do tohoto článku si dovolíme zapojit i spekulaci. Součástí titulního obrázku i gameplay traileru, který najdete níže, je i Panzerfaust, neboli protitankový raketomet. V patch notes ale není o něm zatím žádná zmínka.
Nejvíce rozporuplnou změnou je odebrání mapy Vikendi z public her a její nahrazení právě Karakinem. Důvod je jednoznačný, pátá různá mapa by opět prodloužila dobu čekání na hry a v některých regionech by se na některé fronty nemuselo ani dostat s plným počtem hráčů. Severní a Jižní Amerika mají spolu s Oceánii vlastní nastavení náhodného výběru map, pro nás Evropany se nic nemění, pouze se mapy vymění ve výběru.
Season 6: Shakedown opět znamená desítky nových misí, z nichž část si můžete užít i bez zakoupení Premium Passu. Jako zbraně pro výzvy tentokrát byly zvoleny Skorpion, Win94, QBZ, AKM a QBU, pro splnění všech se tak nepůjde věnovat hraní jediné mapy. Úkoly pro samotné mise se mírně změnily, jinak zůstává například sbírání DVD pro komunitní cíle a další jednotlivé cesty, jak získávat předměty a levelovat svůj pas.
Spolu se samotným Survivor Passem startuje i klasická nová sezóna, před kterou proběhne pouze soft-reset vašich Survivor Pointů (SP) ze Season 5. Odměnami i tentokrát budou oblečky nebo stylový padák.
Tímto se už dostáváme k Motor Glideru, který po krátké odmlce opět míří na testování přímo na live servery. Tentokrát se ale na mapách Erangel a Miramar budou objevovat na 40 místo 10 spawnech, což bude kompenzováno 25% spawn ratem. Parametry větroně pro létání zůstávají stejné, jedinou novinkou je, že v základu budou bez benzínu, takže na ně nebude možné padat a k využití budou až poté, co si najdete kanystry.
Jedinou změnou v rámci gameplaye bude možnost nastavit si sekundární automatickou volbu režimu střelby, aby se vám už nestávalo, že si nastavíte Auto, sebere M16A4 a místo Single Fire tam máte Burst.
Pokud jste fanoušky PUBG ID, tak s příchodem Update 6.1 jej uvidíte na konci hry a při spectování hráčů.
V několika aspektech byly ve hře vylepšeny zvuky nebo optimalizován proces výpočtů pro redukci trhání hry. Jak už bývá zvykem, na závěr každých patch notes přichází i opravy, kterých je tentokrát celkem jedenáct.