Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na LoR: Základy, které potřebuješ vědět

31. 1. 2020 | 07:02 Legends of Runeterra
Rozhodli jste se, že dáte šanci novému karetnímu titulu od firmy Riot Games, ale zatím tápete? Tak nebojte, v tomto článku se dozvíte všechny základní mechaniky, od fungování jednotlivých Keywords až po maximální počet karet na ruce.
Runeterra
Runeterra

Keywords

Jsou tučně zvýrazněná slova na jednotlivých kartách, která poskytují speciální schopnosti jednotkám, kouzlům či šampiónům. Ve hře je velké množství Keywords, které můžeme rozdělit na tři skupiny. V první se jedná převážně o pasivní efekty, kdy se po splnění nějaké podmínky něco stane. Druhá udává zvláštní vlastnosti dané kreatury, či hrdiny. A do třetí můžeme zařadit kouzla.

Pasivní keywords:

  • Play – Když zahraješ kartu, toto se stane
  • Attack – Když tato karta zaútočí, toto se stane
  • Level Up – Specifické pro šampiony. Když jsou tyto podmínky splněny, hrdina se vylepší a získá lepší staty/schopnosti
  • Last Breath – Ekvivalent deathrattle z Hearthstone. Když tato karta zemře, něco se stane
  • Stun – Omráčí soupeřovu jednotku a ta je do dalšího kola nepoužitelná
  • Recall – Vrať kartu zpět do ruky. Může to být jak tvá, tak soupeřova. Vrácená karta je poté na ruce odhalena a ztrácí všechny buffy
  • To play – Pro zahrání této karty musíš splnit její požadavky
  • Frostbite – Změníš útok soupeřovi jednotky na nulu až do dalšího kola. Pozor, když si ji poté soupeř nabuffuje, útok nezůstává na nule
  • Enlightened – Keyword nabývá efektu, když dosáhneš deseti mana krystalů
  • Fleeting – Po konci kola karta zmizí z ruky
  • Weakest / Strongest – Určeno body útoku karty.
  • Nexus Strike – Nabývá efektu, když se vám podaří zasáhnout soupeřův Nexus
  • Obliterate – Nadobro odstraní karty ze hry. Ani následné oživování je nenavrátí a Last Breath se neaktivuje
  • Allegiance – Po vyvolání karty se aktivuje. Pokud karta na vrchu balíčku je ze stejného regionu, efekt karty se započítá
  • Rally – Po splnění podmínky umožní zaútočit

Zvláštní vlastnosti:

  • Lifesteal – Opět ekvivalent Hearthstone. Získáš tolik životů, kolik bodů poškození karta způsobila
  • Challenger – Stejné jako Provoke v MTG. Když útočíš, tak si můžeš vybrat, jaký minion bude bránit tvou kartu s Challengerem
  • Fearsome – Jednotka může být blokována, pokud blokující jednotka má tři nebo více bodů útoku
  • Can't Block – Přesně jak překlad napovídá, jednotka nemůže blokovat
  • Quick Attack – Útočící jednotka dává poškození jako první, což znamená, že když má bránící minion menší, nebo stejný počet životů jako útočící, tak zemře, aniž by útočníka poškodil
  • Double Attack - Jednotka zaútočí dvakrát a první útok je Quick Attack
  • Barrier – Odrazí první poškození, které by jednotka utržila. Trvá jedno kolo
  • Overwhelm – Jakékoliv přebývající poškození do blokující jednotky utrží soupeřův Nexus
  • Regeneration – Jednotka se na konci kola do plna vyléčí
  • Ephemeral – Jednotka po udělení poškození, nebo na konci kola zemře
  • Elusive – Pokud Elusive jednotka útočí, tak ji bránící hráč může do cesty postavit pouze další Elusive příšeru.
Keyword Ashe

Posledním druhem Keywordů jsou kouzla, ale než si o nich něco povíme, musíme si vysvětlit, jak vlastně probíhá kolo. Hráči se v daném kole dělí na útočníka a obránce, s tím, že útočník vždy začíná.Ten může buď zahrát miniona, nebo kouzlo, čímž předá štafetu druhému hráči (pokud se nejedná o Burst spell), nebo zaútočit. Pokud zaútočí, je právě na obránci, aby zahrál svá kouzla a akce se opět vrací do rukou prvního hráče. Takto to bude probíhat do té doby, než oba hráči passnout, nebo nebudou mít manu či karty, co by hráli. Poté, co proběhne soubojová fáze může obránce zahrát kartu, následně útočník a opět do kola, než oba dva passnou.

Teď k samotným kouzlům. Oproti jiným karetním hrám, když neutratíme všechnu manu za kolo, tak se nám uloží. Uložit můžeme až tři body many, které se dají využít pouze na hraní spellů. Jednotlivá kouzla můžeme rozdělit na tři druhy:

  • Slow – Jako jediné kouzlo se nedá hrát během soubojové fáze a po zahrání následuje kolo soupeře
  • Fast – Dá se zahrát během souboje, ale jinak funguje jako Slow spell
  • Burst – Opět je možné ho zahrát během souboje, ale nepřeruší váš tah

Důležitou informací je, že můžete mít, stejně jako v Hearthstone, deset karet v ruce. Cokoliv navíc se vám zahodí. Co se počtu jednotek na boardu týče, tak je to pouze šest. Jakékoliv další jednotky naspawnujete, třeba díky Hecarimově schopnosti (vyvolej dva útočící Spectral ridery), tak prostě zmizí.

Slow Keyword

V tomto prvním díle mini-série "how to play" jsme si shrnuli, jak vlastně hra funguje. V další části bych vás rád provedl získáváním karet, což je neodmyslitelnou součástí každé sběratelské karetní hry. Takže kdo ještě tápe, zda-li si má lámat hlavu nad Expedicemi, či radši kosit soupeře na ladderu, tak by se měl příště zastavit a já mu snad pomůžu s rozhodováním!

Zdroj: pcgamesn.com
Štítky: Jak na LoR