Pokud se v Severní Americe zeptáte na nejpopulárnější automobilové závody, odpovědí bude téměř vždy NASCAR. Kroužení po okruzích v monstrech s obrovským výkonem láká miliony fanoušků. Podobné počty však láká také esport, proto není překvapením, že se vedení americké série rozhodlo tato odvětví spojit a vytvořit esport šampionát s názvem eNASCAR.
Není to poprvé, co se virtuální série eNASCAR bude odehrávat. Nový ročník se však odehraje v mnohem větším měřítku, než kdy předtím. Do série vstupuje nový titulární sponzor, nápojový gigant Coca-Cola. I díky němu se tak čtyřicet jezdců utká o prize pool 300 000 dolarů, který ve světě virtuálního závodění patří k těm největším. Některé závody navíc poběží na celostátní sportovní televizi NBCSN, kde se vysílá také samotná série NASCAR.
Jezdci se utkají v hře iRacing, která je momentálně považována za špičku virtuálních závodů a hrají se v ní i další prestižní série jako Porsche Esports Cup nebo česká série Mercedes-Benz Virtual GP.
Šampionát eNASCAR startuje již 11. února, kompletní pokrytí najdete na webových stránkách šampionátu.