CS:GO je týmová hra, kde je vzájemná komunikace klíčem k úspěchu. Často, například při kompetitivních zápasech, můžeme narazit na hráče různých generací, kteří mohou být otravní, sprostí a někdy i agresivní. Daného otravu si ve všemožných online hrách můžete kdykoliv ztišit, často ale narazíte na situaci, kdy jsou lidé líní a neochotní zmáčknout tlačítko a raději se začnou hádat a nadávky začnou poté létat ze všech stran.
Ani přes vaše nahlášení se takzvaný griefer dosud často nemusel dočkat trestu. Na to se však Valve v posledním updatu rozhodlo zaměřit a zpřísnit podmínky. Pokud nyní hráč začne dostávat větší počet nahlášení za nevhodnou komunikaci, tak obdrží oficiální upozornění. Jakmile se nezlepší jeho chování ani posléze a reporty budou nadále přibývat, tak tento zlý tvor obdrží automatické mute na začátku zápasu, dokud nezíská dostatek XP a trest si tím neodpyká. Hráči si ale komunikaci s takovým trestancem budou moci vždy zapnout ručně.
Druhou drobnější novinkou je, že při zablokování komunikace s danou osobou se vám současně skryje i jeho avatar. Pokud jste navíc šli přímo pro nahlášení, nikoliv v první řadě pro mute, tak se vám po provedení reportu hráč automaticky i ztiší. Valve těmito kroky chce netýmové hráče zastrašit a díky tomu by se měl počet sprostých lidí snížit, čímž by se požitek z hraní měl pro všechny obyčejné a netoxické hráče opět o něco zlepšit.