Přejít k hlavnímu obsahu

Aktuální stav beta verze LoR a další novinky, na které se můžete těšit

12. 3. 2020 | 19:16 Legends of Runeterra
V dnešním článku se ohlédneme za měsíčním vývojem, kterým si prošla otevřená beta Legends of Runeterra. Dále si shrneme současný stav hry, zrekapitulujeme obdrženou zpětnou vazbu, a v neposlední řadě se s vámi podělíme o plány do budoucna.
LoR Beta
LoR Beta

Vývojáři umožnili hráčům, aby se hned ze začátku připojili do otevřené bety, a to z jednoduchého důvodu, kterým je zpětná vazba. Díky připomínkám všech nadšenců a celé LoR komunity byl dosavadní vývoj a balancování hry o dost jednodušší a nakonec se vše setkalo s pozitivními reakcemi. S čím nyní počítat do budoucna?

Hra a gameplay

V současnosti je ve hře, převážně co se gameplaye týče, několik aspektů, na kterých není třeba nic měnit. Patří sem například navýšení úrovně a osobitost současných šampionů, kteří opravdu věrně napodobují své předlohy z League of Legends. Další současnou předností hry je její interaktivní a strategický gameplay, kdy v kombinaci se všemožně rychlými kouzly můžete vymýšlet všelijaké outplaye a skvělé momenty. Na druhou stranu, i zde je stále prostor pro různá vylepšení. Vývojářský tým má v současnosti hned několik cílů, na které se plánuje v budoucích aktualizacích zaměřit:

  • Přehlednost: nedávno došlo k drobnému vylepšení textu karet a záznamu akcí, který nyní obsahuje i vyřazené karty, ale v tomto ohledu je zde stále spousta práce se zbytkem hry.
  • UI a deckbuilder: po četných stížnostech se ve hře již objevily drobné úpravy a v průběhu roku se můžete těšit na další aktualizace zahrnující měnu a crafting.
  • Časovač: tyto změny se týkají především vypršení času kvůli sérii Burst kouzel, což zkrátka trvá moc dlouho.
  • Nastavení FPS: měli byste se setkat s více možnostmi, jak si nastavit a upravit FPS odpovídající vaší sestavě.
  • Rychlost animací: v patchi 0.9.1 již začal rozsáhlý proces urychlování animací, který bude nadále pokračovat i se zaměřením na jednotlivé problémové karty.
LoR

Meta

V souvislosti se zdravou a svěží metagame je zapotřebí dosáhnout několika předpokladů, kterých chce tým vývojářů dosáhnout různými strategiemi. Riotu záleží na tom, aby nezanedbali žádnou kartu, chtějí pro každou z nich místo v některém z balíčků, plánují měsíční aktualizace karet, nové karty i obsah, a hlavně pomalý a stálý vývoj hry. Každou chvíli vznikají nové silné decky, ale i zde je stále místo pro různá zlepšení. Ne všichni šampioni jsou tolik hraní, což by se do budoucna mělo změnit formou všelijakých úprav. Vývojáři se dále zaměří na win rate a performanci karet i balíků v daných regionech. Na co se můžete těšit?

  • Vyváženost: rovnoměrně vybalancovat gameplay, aby byli hráči spokojeni, ale zároveň se zachovaly interakce, což u některých decků bude těžší.
  • RNG: ačkoliv se jedná o významný aspekt hry, stále by neměl převládat. Je důležité, aby hry rozhodovali hráči a ne karty.
  • Shadow Isles: některé regiony si vedly daleko lépe, než ty ostatní, a Shadow Isles jsou v současné době silné ve všech ohledech. Do budoucna můžeme počítat s detailnějším vymezením slabin jednotlivých regionů.
  • Aktualizace šampionů: někteří šampioni se hrají jen zřídka a mají omezené možnosti, co se archetypů týče (Vladimir, Shen), zatímco jiní jsou neefektivní sami o sobě (Kalista), což je obzvláště nefér ve srovnání s šampiony, kterým se se zvýšením úrovně několikanásobně zvýší síla (Ezreal, Yasuo).
LoR beta

Ekonomika a postup

Riot od samého počátku plánoval postupový systém, který by hráčům dokázal, proč jsou karetní hry tak dobré, což vyžadovalo se naprosto odpoutat od klasického modelu. Po měsíci hraní to vypadá, že skutečně uspěli, protože 75 % hráčů je se současným modelem spokojeno, ale i zde se dá ještě zlepšit v těchto ohledech:

  • Získávání kolekce: i když celkové budování kolekce jde jako po másle, hráči mají stále problémy se získáváním určitých karet pro dokončení balíku. Po plánované aktualizaci by systém odměn neměl být už tolik o náhodě.
  • Experimentování: hráči se bojí experimentovat kvůli limitovanémi počtu wild karet, které místo toho leží v inventáři, proto dojde k aktualizacím postupového systému a předvídatelnosti získávání karet.
  • Vhodné pro všechny hráče: cílem hry je, aby byla přijatelná pro všechny milovníky strategického gameplaye, a je třeba ji lépe uzpůsobit různým hráčům, ať už jde o nováčky, víkendové hráče, či ctižádostivé kompetitivní hráče.

Do budoucna se můžete těšit na další nové guardiany a hrací plochy, spolu s dalšími kosmetickými doplňky, jako emoty, karetní styly a podobně. Kromě zmíněných aktualizacích a okruhů, které si zaslouží další pozornost, čekejte v brzké době větší zaměření na mobilní verzi hry, globální spuštění a nový set karet. Objevují se ale i nové cíle, mezi které patří úplně nové módy a formáty. Vývojáři nám představili poměrně dost věcí, na které se můžeme těšit, takže to vypadá na skvělý start hry!

Štítky: LoR update