Mohl bys prosím ve zkratce představit sebe, své kolegy a celý projekt AR Studio pro čtenáře, kteří Dotu začali sledovat až po vašem odchodu ze scény?
AR studio je passion projekt, který vznikl v době, kdy v našich krajinách komentování moc sexy nebylo, tedy někdy v roce 2014. Hlavním iniciátorem ve skutečnosti jsou dvě organizace, a to eSuba a Prima, které nám tehdy nabídly možnost komentovat TI přímo v Seattlu. “Core crew” jsou 4 lidi. Já - Dan Gorol (OFFak), Vladimír Chadima (Alckor), Tadeáš Peterka (WildtedyF), Jan Džbánek (Džejdy). Všichni jsme Dota senioři, kteří se na scéně pohybují více než 10 let. Během aktivního fungování AR studia jsme měli hodně lidí, kteří nám pomáhali s akcemi, jako například poKo, Split, Raf a mnoho dalších. Hlavní myšlenka je stále stejná, chceme to dělat tak, aby nás to bavilo, nemůžeme se do toho nutit, což byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme přestali.
Projekt AR Studio se spoustě fanoušků Doty moc líbil. Proč jste s komentováním přestali?
Vina je hlavně na mé straně, jelikož už mě celá ta aktivita jednoduše spíše unavovala, než že bych se tím bavil. Nešlo o samotné komentování, to byla sranda de facto vždy, ale aktivity kolem braly moc času a už mě to jednoduše nebavilo. Navíc jsem měl pocit, že se to nikam neposouvá a neměl jsem v sobě už ani chuť s tím něco udělat. Tak jsem si řekl “fuck it”, když přijde komentování, tak to klidně dělat můžeme, nic kolem však dělat nechci. Čas hrál samozřejmě taky roli, ale co si budeme povídat, nějaký by se našel, ale muselo by se chtít.
Vidíš nějaký posun na domácí scéně za dobu, kdy jste byli neaktivní?
Teď mě neber za slovo, jelikož scénu jsem moc nesledoval a věnoval jsem se hře více jako hráč, než jako divák nebo komentátor. Osobně mám ale pocit, že situace se posunula z pohledu jednotlivců. Máme pár želízek v ohni, které občas pěkně zasvítí a udělají pěknou show. U týmů je to horší, ale u nás Dota 2 nemá v organizacích velkou podporu (když neberu Sazka eLeague, která to pěkně rozsvítila), takže se není čemu divit.
Čím vás oslovila eLeague, že jste se vrátili?
Řekl bych, že se sešlo více věcí.
1. My nemusíme nic řešit, všeho se ujal poKo a organizátoři
2. O nějakém občasném komentování se nám zastesklo, takže i my jsme plánovali nějaký jednoduchý program
3. Nestojí to jenom na nás, ba naopak, my máme několik termínu na komentování a zbylé si rozdali ostatní
V jaké sestavě budete komentovat?
Komentování bude klasika, tedy já a Láďa, na panelu se můžete těšit na Džejdyho a Teďáka. Avšak v plné čtveřici budou tuším jen 4 termíny, jelikož jich více dohromady prostě nedáme.
Jak bude vysílání ligy probíhat? Na co se můžeme těšit?
Zatím prozradím, že až začne první split, tak se můžete těšit na kvalitní produkci. Teď jen držte palce, že se Covid-19 přežene rychle a nebude nutné to muset dělat na koleni doma, což se také může stát.
Plánujete komentovat i mimo eLeague, případně organizovat třetí pokračování turnaje cARnage?
Zatím mimo eLeague nic potvrzeného nemáme, ale řešíme ještě další “stáže”, na ty je ale dost brzo, takže nebudu spoilovat.
Pověz nám prosím nějakou veselou historku z komentátorského stanoviště.
Hrozně těžko se mi vyzdvihuje jedna historka, ale jednou za čas se rád podívám na sestřih z TI 2016 panelu. Občas mi ukápne slzička, když tam vidím Pajpu, ale jsem rád, že ho tam máme zachycenýho přesně tak, jak si ho pamatuju. Džejdyho přirovnání sexu bez lásky je prostě nadčasový!
Plánuješ se účastnit dalšího TI podobně, jako jste se podívali do Seattlu v roce 2014?
Zatím těžko říct, rádi bychom udělali nějakou akci, ale z místa eventu. Z domova bych to určitě nedělal.
Kde vidíš Dotu za pět let? Bude to stále jedna z nejpopulárnějších her nebo postupně zanikne?
Poslední roky nejsou pro Dotu z pohledu počtu aktivních hráčů moc vřelé, na druhou stranu sledovanost je stabilní nebo naopak roste. Mám trošičku pocit, že generace dotařů prostě stárne (což vidím i na sobě) a možná se přesouvá spíše do křesla diváka než hráče. Neočekával bych, že se najednou přižene několik milionů nových mladších hráčů, takže si myslím, že za 5 let to bude stále stabilní titul, ale pokud neudělají kompletní overhaul, podobně jako se například chystá v Path of Exile, kde mění engine, core funkce apod., tak bych očekával pomaloučký útlum, což není nic špatného proboha. Ta hra má více než 10 let, a to nepočítám jedničku.