Ačkoliv se systém herního postupu setkává s pozitivním ohlasem, podle vývojářů je stále co zlepšovat. Do budoucna můžete počítat s několika úpravami, které by měly docílit jistých výsledků, jako například zajištění stálého a různorodého vývoje aktuální meta game a podporu různých herních stylů, do kterých hráči mohou investovat svůj čas a případně peníze. Aby se dosáhlo kýžených cílů, můžete očekávat další přídavky do hry – Vault se dá donekonečna levelovat a každý týden z něj obdržíte Champion Wildcard, dojde ke zrušení denního limitu na zkušenosti, můžete si neomezeně koupit jakoukoliv kartu atd. S čím tedy počítat v patchi 0.9.3?
Neomezené (a vylepšené) odměny z Vaultu
- Level 2+ zaručuje expediční token (dříve na levelu 10)
- Level 5+ zaručuje náhodnou kartu šampiona
- Level 10+ zaručuje Champion Wildcard
- Level 13+ odemyká dodatečné neomezené kapsle, obsahující alespoň 3 Rare a 2 Common karty, s šancí na obdržení Epic nebo Champion kapsle
Neomezené zkušenosti
- PVP vítězství v normálních či hodnocených hrách a expedicích nyní zaručují zkušenosti po každé hře (bez limitu)
- Vítězství proti AI vám také získá alespoň 50 zkušeností
Neomezené pořizování wild-karet
- Už vás nebude limitovat jen to, co je skladem každý týden
- Přímé pořizování karet do kolekce za coiny (cena je stejná jako odpovídající wild-karta)
Snadné a konzistentní hraní expedic
- Expedice nyní stojí 2000 shardů nebo 200 coinů, a v kombinaci s tokenem, který lze získat z Vaultu druhé úrovně, je nyní hraní expedic dostupnější a levnější
- Stojí za zmínku, že byly adekvátně upraveny i odměny a náhodný šampion byl přesunut do Vaultu
S prvním novým setem karet a regionem se letos také dočkáme XP boostu na stezkách regionů, díky kterým se zrychlí postup prvních levelů na stezce, což novým hráčům umožní se rychleji dostat do hry. Všech změn, kromě XP boostů, se dočkáme 31. března v patchi 0.9.3.
Někteří hráči měli problémy s náhodností Vaultu, zvláště pokud jde o karty šampionů, kteří jsou klíčovou součástí balíků. Tyto náhodné odměny staví do nevýhodné pozice zejména ty hráče, kteří jsou na šampiony z Vaultu odkázaní. Zatímco limitovaný počet karet v obchodě a omezená úroveň Vaultu umožňovala pomalý vývoj meta game, zároveň to mělo i výrazné stinné stránky. Hráči nemohli plně experimentovat s většinou karet a meta pro ně mohla být moc pomalá, stejná či nudná, a i když jsou vývojáři pro pomalý vývoj, nechtějí své hráče omezovat. Dalším problémem je časté hromadění wild-karet a shardů, což znamená, že jsou pro hráče moc důležité, než aby je využívali a experimentovali. Tato situace zároveň narušuje myšlenku pomalé a plynule se rozvíjející meta game, protože s vydáním nových karet si budou hráči moct díky svým zásobám pořídit téměř vše.
Vývoj 2.0 – plány do budoucna
První velká změna se tedy týká wild-karet, nejdůležitějšího zdroje pro kompletování kolekce, které si nyní budete moct pořizovat bez omezení, což má hned několik výhod. Noví hráči nebudou tolik zaostávat za ostatními, hráčům, kteří rádi experimentují, se tak otevírá snadná cesta ke kartám a zároveň se tak eliminuje implicitní důraz na jejich nakupování kvůli omezenému týdennímu množství zásob.
Dalším důležitým cílem je zajistit, aby nakupování za reálné peníze nebylo rozhodujícím faktorem hry, tudíž se nejdřív musí přijít na způsob, jak odměnit hráče, kteří do hry místo peněz investují svůj čas. Jeví se, že odpověď leží v již zmíněném neomezeném Vaultu a získávání zkušeností, aby tito hráči měli větší přístup a kontrolu nad kartami šampionů viz změny odměn na různých úrovních Vaultu. Zatímco všechny tyto změny jsou ku prospěchu hráčů, kteří do hry investují buď peníze, nebo svůj čas, stále to neřeší problém třetí skupiny – těch, co tímto způsobem neinvestují.
Vývojáři nechtějí, aby hra působila jako, že musíte dennodenně hrát, nebo do ní sypat hromadu peněz. Mimo to si jsou taky vědomi strachu hráčů z toho, že něco zmeškají, když si dají od hry krátkou pauzu. S novými změnami týkajících se snadnějšího získávání šampionů proto také přidávají XP boost, který vrátí zpět na nohy všechny hráče, kteří se ocitnou pozadu. I nadále vás vývojáři vyzývají, abyste se s nimi podělili o vaše stížnosti, které jim hru pomohou optimalizovat, což zas a znovu ukazuje, že jim záleží na hráčské komunitě a snaží se jí vyjít vstříc.