Hned s prvním oznámením Valorantu v říjnu 2019, jakožto ambiciózní střílečky, se okamžitě začaly šířit názory, že se jedná o přímou hrozbu pro dosavadní tituly v žánru, kam patří například CS:GO a Overwatch. Kromě toho, že je hra v režii oblíbeného studia Riot Games a značně se podobá zmíněným FPS klasikám, tak slibuje navíc několik lákavých funkcí, jako jsou 128tickové servery, vlastní anti-cheat systém a optimalizace výkonu pro průměrné počítače. Všechny tyto přednosti zajistily Valorantu vysoká očekávání pro nový velký esportový titul, a i přestože se předpokládala nadměrná popularita, dosavadní výsledky předčily veškeré předtuchy.
Nikdo asi zprvu neočekával, že by Valorant mohl nějak rovnocenně konkurovat s takovým velikánem, jako je CS:GO, ale opak je pravdou, protože hned první den uzavřené bety hru v jeden moment sledovalo neuvěřitelných 1,7 milionu diváků. Tímto milníkem si Valorant okamžitě na své konto připisuje první úspěch, kterým o parník překonává legendární Counter-Strike. Jak fanoušci, tak i herní kritici s úžasem sledovali stále narůstající počet diváků, který se vyšplhal až do takové výše, že mohl soupeřit se světovými rekordy Fortnite a League of Legends.
At 1.7 million viewers, @PlayVALORANT has surpassed Fortnite's peak viewership at 1.69 million during the World Cup
— Valorant Esports (@ValorantEsp0rts) April 7, 2020
The top two for peak viewership (as of right now):
1. League of Legends (1.74 million)
2. VALORANT (1.7 million) pic.twitter.com/BE2PM2HzpW
Zatímco CS:GO zaznamenalo rekordních 1,13 milionů souběžných diváků během ELEAGUE Majoru v roce 2018, Valorant tato čísla boří už v první den své uzavřené bety, kdy jej mohli sledovat diváci napříč různými streamy na Twitchi. Klíčovým faktorem obrovské sledovanosti je způsob, kterým se Riot Games rozhodli distribuovat beta klíče mezi své fanoušky, tedy propojením Riot a Twitch účtu a následného sledování určitých kanálů s Valorant obsahem. Sledovanost podnícená přítomností a šancí dostat drop s odměnou však není žádnou novinkou. Jak všichni dobře víme, CS:GO si v minulosti zajišťovalo sledovanost podobným způsobem, kdy vám při sledování některého z majorů mohla spadnout krabice s unikátním skinem, který šlo případně prodat za nemalou částku.
Tak jako tak není jasné, kolik diváků skutečně první stream z uzavřené bety Valorantu sledovalo, protože bylo zjištěno značné množství falešných účtů kvůli větší šanci na drop. Mnoho lidí, jak jsme zmínili v předchozím článku, se chopilo této příležitosti a snaží se získané klíče prodat na nehoráznou sumu. Falešné účty však nejsou jedinou nepřesností, mnoho lidí si totiž prostě jen otevřelo streamy, které jim hrály na pozadí, zatímco se jim vůbec nevěnovali. Dalším argumentem je, že spoustu CS:GO majorů lidé sledují přímo z klienta hry, a i jiné hry se dají sledovat jinde, než pouze na Twitchi. I přesto je to stále úctyhodné číslo a tento den se jistě zapíše jako obrovský úspěch pro Valorant.