Po nesčetných analýzách veškerého pokroku, kterého Čína v posledních letech dosáhla ve své infrastruktuře, není vůbec divu, že se stala velikánem, který dominuje ve většině esportových majorů. Po oznámení Valorantu, jakžto dalšího velkého projektu známého studia Riot Games, proto ještě Čína zdvojnásobila své snažení, aby v nové taktické střílečce vytvořila úspěšnou profesionální scénu, která může hravě konkurovat zbytku světa.
Pokud se ovšem podíváme na nejpopulárnější FPS kompetitivní tituly, jako je CS:GO, Rainbow Six Siege nebo Fortnite, Čína za zbytkem světa stále pokulhává. A právě proto, že se čínská CS:GO scéna nepohybuje na tomto poli v takových výšinách, jako by se od ní očekávalo, zraky Číny se nyní obrací za novým konkurenčním titulem, Valorantem, kde mají šanci začít od začátku a okamžitě prosadit svou dominanci.
Protože Čína nyní disponuje slušnou síťovou infrastrukturou, spuštění Valorantu by mělo proběhnout hladce. Riot Games mají obrovskou výhodu, kterou je skutečnost, že v Číně již mají jméno a Valorant bude k mání ke hraní na všech počítačích, které již mají klienta League of Legends. Pro Valorant to znamená, že k němu budou mít hráči a fanoušci daleko jednodušší přístup, než například k CS:GO.
Další podobnou a zřejmou výhodou pro Riot Games je jejich pozitivní vztah s Čínou, protože studio spadá pod čínský Tencent, tedy jeden z největších nadnárodních konglomerátů. Všechny tyto skutečnosti naznačují, že Valorant bude pro Čínu daleko přitažlivější, než jiné FPS tituly, což by v tomto případě mohlo zároveň vyústit ve významné a zajímavé události v čínském esportu. Soudě podle toho, kolik již do této scény investovali, se Čína bude stoprocentně držet na vrcholu po boku dalších velkých regionů.