Nejprve si řekněme pár vět o DXR neboli DirectX Ray-Tracing. Díky této nové a přelomové technologii si budete moci vychutnat nejnovější herní počiny s dokonalým obrazem. Díky realisticky zpracovaným světelným efektům, zejména stínům, chvílemi ani nepoznáte, že obraz není skutečný. Navíc díky efektivitě grafických karet řady RTX získáte i více snímků za sekundu, takže prohru už nikdy nebudete moci svádět na svůj počítač.
Větší efektivitu a plné využití výkonu tam, kde je to potřeba, zajišťuje i jedna z dalších technologií. Variable Rate Shading (VRS) optimalizuje míru stínování v různých částech scény. Představit si to můžete například na obloze, která se jen zřídka mění. Není tedy nutné ji neustále stínovat, výkon může být použit jinde, kde vám zpříjemní zážitek ze hry daleko více. Podobně to funguje i u virtuální reality, kde technologie měří, kam se díváte, a přímo tam směřuje nejvíce výpočtů, abyste si hru ještě více užili.
Pro milovníky her s otevřeným světem má Nvidia speciální technologii Mesh Shading, jež ovlivňuje úrovně vykreslování detailů v prostoru podle možností GPU. Grafická karta tak ze sebe dostane vskutku maximum a vám nic nebrání v prozkoumávání nekonečných světů.