Vývojáři nám před oficiálním vydáním kompetitivního režimu v patchi 1.02 dali s předstihem vědět, co všechno od dlouho očekáváného módu můžeme očekávat a jaké změny zde proběhly od uzavřené bety. S čím tedy můžete v nové aktualizaci počítat? Krátce po patchi 1.02 bychom měli mít k dispozici právě hodnocený režim hry, který vývojáři mají v plánu i nadále upravovat, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům všech svých hráčů.
První viditelnou změnou bude úprava ikon jednotlivých ranků, které nyní budou od sebe daleko lépe rozeznatelné. Navíc se vývojáři kvůli zpětné vazbě rozhodli přehodnotit a změnit jméno nejvyššího dosažitelného ranku, který doteď nesl název po samotné hře, tedy Valorant. Aby se předešlo nelibosti a různým zmatkům, hodnocený režim, který k nám dorazí v novém kabátu, bude mít nejvyšší rank nyní přejmenovaný na Radiant.
Protože je Valorant hlavně týmovou hrou, měli byste být schopni tento zážitek sdílet i se svými přáteli, a právě proto nyní budete mít možnost odehrát placementy i pokud vás a vaše přátele dělí větší rozdíl ve skillu, samozřejmě ale jen do určité míry. Pokud jste elitní hráči, nebude možné, abyste své zápasy odehráli s úplnými začátečníky, protože se stále musí zachovat integrita hry, ale celkově by tyto rozdíly neměly být tak striktní.
V této souvislosti se stále bude optimalizovat matchmaking, aby tak nehledě na velikost skupiny kamarádů, kteří se zapojí do hry, byl i nadále zápas vybalancovaný. Elitní hráči z řad Immortalu a Radiantu se budou moci těšit na zdokonalený matchmaking, ale stále se pracuje na řešení, jak vyvážit zápasy, kterých se účastní celý premade tým a má tak značnou výhodu. Valorant se rozděluje na asi dvouměsíční Akty, kde budete s novým patchem nyní schopni sledovat informace ohledně vašeho výkonu, který předvedete v hodnocených zápasech.