Na první MČR, kde skončil pátý, se dostal zhruba před 17 lety, kdy tento boj o nejlepšího domácího hráče probíhal v rámci veletrhu INVEX. Psal se rok 2003 a INVEX měl už tehdy velmi prestižní postavení. U slavnostního zahájení veletrhu byli přítomni například ministr informatiky Vladimír Mlynář, ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach a slovenský ministr dopravy, pošt a telekomunikací Pavol Prokopovič, samotné MČR pak natáčela do reportáže TV Prima. Devil byl součástí Mistrovství už od prvního ročníku jeho novodobé podoby tak, jak jej známe dnes. Tehdy se mu hned napoprvé podařilo umístit na stupních vítězů, konkrétně na třetím místě. Vyřadil ho jeho kolega z týmu eSuba, za nějž oba v té době hráli.
A můj osobní zážitek z tohohle ročníku, kromě přebírání medaile? Stalo se mi, že jsem byl v noci na pokoji a nebyl tam signál, ono je to tak trochu uprostřed ničeho. Tak jsem šel z pokoje hledat signál a byl jsem jen v trenkách. Bylo to asi trochu zvláštní pro ty lidi, které jsem potkal. Sice jsem si to potom uvědomil, ale ti, co mě potkali v noci, se přinejmenším trochu divili.
Ve dnech 19. až 21. října 2012 hostil Kongres hotel Jezerka v Seči u Pardubic 2. ročník obnoveného oficiálního Mistrovství České republiky v počítačových hrách, na kterém se v osmi herních titulech soutěžilo o ceny v hodnotě půl miliónu korun a titul nových mistrů ČR. I v tomto roce si Devil svůj výlet na MČR zopakoval a tentokrát mířil za vítězstvím. Jeho snahu mu ale zhatil Rikytan, který byl v té době ve skvělé formě. I přesto ale všichni na vítěze tipovali Tomikuse, na kterého Devil narážel snad v každém turnaji. Tomikus nakonec skončil na třetím místě.
Rok se s rokem sešel a MČR se znovu opakovalo, tentokrát se z Jezerky přesunulo na pražský veletrh For Games a ohromným skokem se tak přiblížilo veřejnosti a především velkému množství návštěvníků. V té době už Devil na vítězství nepomýšlel a hraní se příliš nevěnoval. Doby tryhardu byly ty tam, ale skill prostě zůstává v kostech. Právě na to se Devil rozhodl spolehnout, když vyrazil na svou další jízdu za titulem mistra ČR.
Ve StarCraftu je a vždy byla menší komunita, než v ostatních kompetitivních titulech. Ostatně, jedná se o jedinou real-time strategii, které se kdy podařilo zazářit ve světě esportu. Oproti CS:GO, kde se můžete setkat s desítkami týmů, v nichž každý individuální hráč má své strategie a postupy, měl StarCraft vždy na domácí scéně daleko menší a utuženější komunitu, takže hráči se navzájem nejen znali, ale znali i své strategie a triky. Když pak proti sobě hráli, věděli už, co očekávat a na co se naopak dopředu připravit.
V dnešní době je ve StarCraftu zcela normální, že se rushuje i v pozdních fázích turnajů, v nichž se hraje o prestižní titul. Nejinak tomu bylo například při letošním IEM v Katowicích, kdy jsme během finále mohli vidět dokonce několik her, které trvaly sotva pár minut. Takový risk si ale Devil při zápolení o titul mistra ČR nikdy nedovolil.
Finále oficiálního Mistrovství ČR v počítačových hrách 2013 se odehrálo jako součást festivalu FORGAMES. Tehdy se hrálo na velkém pódiu a StarCraft byl pátou hrou, ve které se soutěžilo o titul mistra ČR. Nabušená sestava osmi hráčů slibovala velkou podívanou, avšak díky expanzi Heart of the Swarm byl turnaj tak trochu přehlídkou protossů. Devil však statečně hájil zergskou rasu a z horní části pavouka turnaje vypadl s tehdy vycházející hvězdou, Reitorem. Spadl tak do losers bracketu, kde se probojoval až do finále. Tam se střetl s kým jiným, než Ladabazem. DeViL nedokázal na svého soka naleznout recept a s turnajem se tak opět loučil pod vrcholem. Stejně jako v minulém ročníku, ani na tento se nijak speciálně nepřipravoval. Na turnaji se stavil víceméně na otočku a neočekával valné výsledky. Další třetí místo na MČR tak bylo velmi příjemným bonusem.
Ať se snažil, či nesnažil, Devil vždy skončil jednu až dvě příčky pod vrcholem. Stejně tomu bylo i na MČR 2014, kdy protossové stále dominovali turnaji a jeden z mála zergů na scéně se jim stále snažil čelit, a to dost úspěšně. Přestože statisticky byly rasy vždy dostatečně vybalancované, faktor změn v nových expanzích ovlivnil výsledky a to, na co hráči byli schopni dosáhnout, v mnohém.
Na MČR se poté podíval ještě jednou, v následujícím roce. Byl to tentýž rok, kdy se StarCraft na mistrovství objevil prozatím naposled. Nově byl zaveden systém GSL a finanční výhra pro výherce činila 7 500 korun. Ty si odnesl Blucheese, na kterého Devil narazil hned v prvním kole. Po prohře sice v druhém zápase proti Blackbirdsovi urval jednu výhru, na postup to ale nestačilo. Poprvé se umístil mimo finálovou trojici, tentokrát na děleném 7. - 8. místě.
Tehdy se celá akce přesunula na brněnské výstaviště, kde se usadila až doposud, nicméně současná hala už MČR začíná být malá a pomalu ale jistě se blíží okamžik, kdy se fanoušci domácího esportu budou muset přesunout do větších prostor.
A jak to měl Devil během své herní kariéry s týmy, které reprezentoval? Za dob Broodwaru si prošel působením v B!ologic, bruntálské Inoru, Skyriders a zakotvil v domácí jedničce, CDS. S příchodem druhého dílu StarCraftu scéna znovu ožila, objevila se nová jména a některá z původních přešla do ústraní se věnovat tomu, co život přinesl.
V té době už fungovaly Academy týmy. Vím, že jsme utvořili tým, který byl téměř nezničitelný, v té dvojce. Tam byl Headhunter, Harpner, ten taky dost vyhrával. Tomikus tam taky byl a kdyby nevyváděl takové věci, tak by tam možná byl dodnes. Zkrátka, eSuba je za mě nejlepší tým a budu na ně vždycky rád vzpomínat, stejně jako na CDS.
Devil se starou bandou zůstává v kontaktu do dneška. Když vloni eSuba slavila 15 let svého vzniku, nemohl se bohužel zúčastnit. Před třemi lety se ale všichni sešli v Nestu a hráli StarCrafta, to bylo naposledy, kdy se viděli v plném počtu. Srazy oldschool progamerů se však v Nestu konají daleko častěji, vždyť právě na jednom z nich jsme před měsícem Devila mezi hraním vyzpovídali.
A jak srovnává MČR a zážitky, které na něm prožil, se zahraničními turnaji?
Dneska už má StarCrafta jako koníčka, který mu ale v životě dal mnohé a ovlivnil i jeho pracovní sféru. Kdysi si po práci zahrál StarCrafta, kde mohl dát průchod svému kompetitivnímu duchu a být součástí komunity. Když přestal aktivně hrát a ponořil se do práce, které dal všechno, zjistil, že to vůbec není to pravé ořechové a jen díky tomu dnes podniká. To mu přináší to, co kdysi StarCraft.