Designér postav Valorantu, Ryan 'Morello' Scott, se podělil o vše spojené s navrhováním nových agentů do hry. Jádrem této taktické střílečky je sice střelba, ovšem při navrhování nových přírůstků do hry je klíčové řádně vybalancovat tyto nové agenty, tedy především jejich schopnosti, které musí perfektně splňovat daná kritéria. Morello se v díle Dev Diaries podělil o jeho názor, že ne každý nový agent musí nutně nadchnout celou hráčskou základnu.
Když se podíváme například na Reynu, v agresivní šampionce našli zalíbení především fraggeři, kteří se nebojí vtrhnout do válečné vřavy a urvat nějaký ten kill, to samé však neplatí o Killjoy, která se specializuje především na obranu. Při tvorbě nové postavy je totiž nejdůlěžitější určit, jaké hráče tento nový přírůstek osloví. To vše je doprovázeno následným vyhodnocením dopadu tohoto agenta a hlavně jeho schopností na hru, což může do Valorantu zanést úplně nové možnosti.
Killjoy je sice Sentinel, jako například Cypher a Sage, ovšem pro svůj tým poskytuje naprosto odlišné schopnosti a příležitosti. Zatímco Sage může svými schopnosti zdržovat své protivníky na značnou dobu a Cypher má skvělé dispozice ke kontrolování mapy, Killjoy je spíše o tom se někde opevnit, či převzít kontrolu nad určitým bodem. A ač jsou všechny tři postavy jedna a ta samá třída, každá z nich přináší svému týmu zcela unikátní bonusy.
Po vydání nového agenta je pak klíčové jej správně vybalancovat, aby nebyl ani přespříliš silný, ani moc slabý, což není vždy úplně lehký úkol. Vývojáři navíc chtějí těmito změnami zachovat identitu dané postavy, tudíž zásah do celého jejího kitu by měl být až poslední možností poté, co vše ostatní selhalo. Riot má v plánu každý rok vydat šest agentů, kteří si však musí řádně projít veškerými těmito balančními úpravami, aby nenarušili kompetitivní integritu Valorantu.