Karetní videohry jsou velice populárním žánrem, zaměříme-li se u nich ale na soutěžní tituly, je nutno uznat, že toto odvětví by snad vůbec neexistovalo nebýt Hearthstone. Pokusy narušit jeho dominantní postavení zde sice byly, s úspěchem se ale moc nesetkaly. A velkou změnu v tomto ohledu nepřineslo ani vydání Legends of Runeterra, karetní hry z dílny Riot Games, která je do větší míry založena na lore League of Legends, tedy nejznámější hry tohoto studia.
Přilákat fanoušky Hearthstone se Riotu zkrátka nepovedlo, nyní už ale konečně přichází s něčím, co by to mohlo změnit – oficiálním esportovým programem. Na ten čekali nejen fandové této hry, ale vlastně všichni, které zajímají karetní hry, už nějaký ten pátek, Legends of Runeterra totiž na rozdíl třeba od Artifactu nebyla přijata zase úplně odmítavě, a šanci uspět tak stále má. Povedený esportový program je navíc jedinou cestou, kterak lze úspěchu opravdu dosáhnout. Přišli ale s opravdu tak povedeným systémem, aby se v Blizzardu měli bát?
Zde právě narážíme na jeden problém – odhaleno zatím bylo jen to, že vše bude založeno na konceptu nazvaném Seasonal Tournament. Tyto turnaje, jak napovídá název, nabídnou na konci každé sezóny souboj těch, kterým se v ní dařilo nejvíce, což zde znamená úspěch na in-game ladderu, nebo ve speciálních gauntlet eventech, v nichž je nutné pro kvalifikování se vyhrát určitý počet zápasů za sebou.
To je ale vše, a to nejdůležitější, tedy informace o prize poolu, ani podrobné detaily o turnajové struktuře, tak zatím nevíme. Dodat lze snad už jen to, že první kompetitivní sezóna vypukne 14. října a její závěrečný Seasonal Tournament 6. prosince. Bližší detaily o této sezóně se prý dozvíme již brzy, těšit se ale nejspíše můžeme i ještě na něco dalšího. Sám Riot totiž ve svém oznámení zmínil, že toto jsou pouze první kroky pro vytvoření LoR esport systému a že další informace můžeme očekávat na začátku příštího roku. Tak uvidíme, s čím se vývojáři blýsknou, alespoň nějaký potenciál totiž Legends of Runeterra stále má i v našich očích.