Hráli-li jste v posledních dnech ladder na standardu, nejspíše jste aspoň jednou byli naprosto převálcováni šíleným rychlým combem s Edwinem od Whirlkick Rogue či neméně bláznivým rychlým boardem od Evolve Shamana. Tyto dva v současnosti zdaleka nejpopulárnější balíčky navíc ladder terorizovaly už nějakou tu dobu, a bylo tak skoro jasné, že se v nejbližších dnech dočkáme jejich oslabení. Právě to nyní přichází, je ale otázka, jak moc se designérům povedlo.
Minimálně přihlédneme-li k tomu, jak vypadaly poslední dobou ostatní balanční změny, je překvapující už to, že se nerfu dočkaly jen dvě karty. A podíváme-li se i na obsah jejich oslabení, lze snad jen kroutit hlavou. Co se Evolve Shamana týče, tam moc výtek mít nejde. Ubrání jednoho útoku jeho nejzásadnější kartě, zbrani Boggspine Knuckles se sice na první pohled může jevit jako skoro irelevantní, v celkovém měřítku by ale mohlo být dostatečné. Shaman díky němu nejenže v součtu přijde o osm poškození přímo ze zbraně, zároveň i ztratí možnost hrát ke Knuckles za nula many Dread Corsaira. To vše dohromady by tak opravdu mohlo přispět ke zdravější podobě mety.
Jenže u Rogue vývojáři opět místo snahy něco reálně udělat sáhli po starém známém „zdražíme to o jednu manu.“ Tato taktika sice tu správnou v pár případech bývá a nelze ani říct, že Edwin, jenž jí padl za oběť, by si to nezasloužil, jenže… Zkrátka a dobře, že by to řešilo zásadní problém s Rogue, to nevypadá. Kdo ví, možná bude pravdou opak, minimálně hrozbě zahrání obřího Edwina v prvních pár kolech to ale nikterak nebrání. A že by bylo to, že bude mít v pozdějších fázích hry o 2/2 staty míň, reálně nějakým velkým nerfem, si rovněž úplně nemyslíme. Od otravné Whirlkick Rogue si tak, zdá se, alespoň prozatím moct odpočinout ještě nebudeme.