Masters Tour je v současnosti nejzásadnější část světového Hearthstone esportu, a všichni tak s napětím čekali, jak to s ní bude letos. S oznámením si Blizzard dal na čas, a jak se dalo čekat, tak hlavní informací je smutná, ale očekáváná zpráva. Všech šest zastávek této turnajové série se totiž bude hrát opět pouze v online prostředí. Toho alespoň vývojáři dokázali využít při pojmenovávání tour stopů, ty totiž tentokrát místo jmen měst, kde se hrály (resp. měly hrát), nesou názvy lokací z Azerothu. Dobrá zpráva také je, že časové harmonogramy turnajů budou letos tvořeny s ohledem na to, aby nebyli znevýhodněni hráči z určitých částí zeměkoule. Dle časové zóny spadající do jednotlivých regionů (Amerika, Evropa, Asie) se tak budou hrát vždy dva turnaje.
Toto ale samozřejmě není žádná velká změna. Online se hrálo i vloni a v něco jiného nemohl věřit ani největší optimista. Pozitivní tak je aspoň to, že tentokrát už je celá Masters Tour tvořena právě s ohledem na tento fakt. Co je už opravdu zajímavé, jsou změny v kvalifikacích. Nyní bude opět každou sezónu (v období spadající pod jeden tour stop) 120 individuálních kvalifikací, které startují právě dnes. Přes ně se půjde stále kvalifikovat nejen výhrou v nich, ale i konzistentními umístěními v TOP 8 – ty navíc bude nově třeba jen čtyři.
Poslední změnou prochází také to, jak se lze skrze dobré umístění na jedné zastávce Masters Tour kvalifikovat na tu další. Pozvánku na každém tour stopu nyní obdrží 32 nejlepších, jinou cestou zatím nekvalifikovaných hráčů. Poslední zásadní změnou pak prochází styl propojení Masters Tour s ligou Grandmasters. Výkony na Masters Tour nyní při kvalifikacích do Grandmasters nebudou hodnoceny množstvím vyhraných prize money, ale pomocí speciálních kvalifikačních bodů. Na závěr pak ještě Blizzard přišel se zprávou, že pro letošní i příští sezónu se při organizaci i vysílání svých turnajů spojí s ESL.