Přejít k hlavnímu obsahu

Vidím už radši 16 bodů u svého týmu, jak 35 fragů u svého nicku, říká kapitán eSuba Youngsters

2. 3. 2021 | 11:35 Counter-Strike 2
Třetí kvalifikace na HAL3000 MČR Tour je za námi a my vám přinášíme další rozhovor se zástupcem postupujícího týmu. Jiří 'Kozlik' Kozel se od nového roku rozhodl přijmout novou roli a vydat se cestou mentorování mladších hráčů, které nyní spolu s benq1m vede v eSuba Youngsters. Ambiciózní akademie uspěla na třetí pokus a celým procesem vás nyní Kozlik provede.
Kozlik
Kozlik
Zdroj: archiv hráče

Nejprve začneme složení samotné sestavy. Jakým způsobem jste ji s benq1m dávali dohromady?

Skládání sestavy proběhlo velice hladce, až mě to samotného překvapilo. Celé to začalo asi zprávou mezi mnou a benq1m, "mám talentovaného hráče", zkus ho v eSubě. Tam samozřejmě dostali prostor zkušenější, ale přišel nápad složit team talentů pod mým vedením. Dreez a sAvAna pro mě byla jasná volba, protože jsem je znal a měl v merku už delší dobu. Kavak přišel tehdy na doporučení Fina, než odešel, a Pati jsem si všiml na jednom random faceitu, dostal tryout a bylo jasno.

Funguje to přesně tak, jak jste si představovali, tedy že vás mladé pušky poslouchají a vy s nimi můžete pracovat podle svých představ?

Je to přesně tak, práce s mladým hráčem je to podstatně jednodušší jak s hotovým hráčem, ovšem také zodpovědnější. Můžu kluky modelovat tak, jak je potřeba, ale zase si musím dávat pozor, abych tím nezabíjel jejich silnější stránky a zlepšoval jen ty horší. Kluci mají spoustu volného prostoru ve hře, ale také nastolený řád, který zatím plní na jedničku.

S akademií pracujete jinak než jiné domácí organizace, protože nějaké ty známé hráče máte. Jaký je váš dlouhodobý plán?

Dlouholetý plán je určitě hráče připravit kluky na "dospělé" CSko a zvýšit jím tím šanci, že se tím jednou třeba jednou budou živit. Celý ten projekt je vlastně o tom, že já a benq1 se snažíme předat vše, co jsme se za těch X let naučili. Od základů a teorie hry, jako takové, až po komunikaci v teamu mimo zápasy a plánování. Ačkoliv jsou kluci už známější, přeci jen jim tam něco málo chybí.

Nemůže být cíl podobný jako u NAVI, kteří si už jednoho hráče z akademie dokonce posunuli do hlavního týmu?

Ten cíl je určitě stejný. Myslím si, že je to začínající trend, kterým se vydává hodně teamu u nás i ve světě. Je přeci jen lepší si vychovat kvalitního hráče do budoucna s tím, že za něj nebudou muset platit XY $.

HAL3000 MČR Tour
HAL3000 MČR Tour
Zdroj: grafika PLAYzone

Myslíš, že se vám budou snažit během roku, pokud se vám bude opravdu dařit, jiné týmy ukrást vaše talenty?

Určitě s touto variantou počítáme. Za mě osobně budu rád, když se kluci posunou na další level. Zároveň chci ale zamezit tomu, aby se nechali zlanařit nějakým hráčem čistě jen na peníze, které třeba potom ani nedostanou a zůstanou zaseknutí v sestavě bez potenciálu.

Na HAL3000 MČR Tour jste postoupili až z třetí kvalifikace. Co vám v prvních dvou pokusech nevycházelo?

Určitě chybějící zkušenosti. Obě dvě kvalifikace jsme si prohráli víceméně na vlastní chyby a špatná rozhodnutí. Obzvlášť tu proti Brute, které jsme měli porazit tak 16:10. Do této kvalifikace jsme šli s tím, že nebude vsázet na to co víme o soupeři a tak podobně, ale že pojedeme svoji hru, kterou hrajeme i na praccech - prostě tak jak to má být.

Cítili jste se nějakým způsobem být pod tlakem? Že nějakým způsobem očekáváte, že v TOP 16 scény budete?

Myslím si, že to je naše největší zbraň – nikdo od nás jako od "akademie" nic neočekává, takže abych odpověděl, tak necítili. Určitě ne jako team. Možná jsme teď o tu zbraň ale přišli. (smích)

Který soupeř vám na cestě za postupem dal nejvíce zabrat? Pár známých jmen jste v play-off potkali.

V play-off jsou všechny zápasy těžké, stačí jedna chyba a bo1 vás pošle do další kvalifikace, takže nemám vyložené team, co nám dal extra zabrat – ale určitě o těžší zápasy se postarala dvojice GLORE a E-RIVALS.

Ve finále jste se rvali opravdu statečně, Kinder Surprise jste dokonce sebrali mapu. Jste s výkonem spokojeni?

Určitě jsme s výkonem spokojeni. Finále navíc přineslo to, co nejvíc potřebujeme, a to je počet chyb a missplayů, které teď můžeme fixovat.

Kozlik
Kozlik
Foto: archiv hráče

Vyzdvihnout se musí hlavně PATR7KK, který měl na Overpassu neskutečné akce. Kde se to v nepříliš známých hráčích bere? Máme tak velkou a nadějnou základnu, jen se ukazují stále ta stejná jména dokola?

Určitě je to mladá dravost a z části určitě i hype. Přeci jen, každý hraje lépe proti lepšímu soupeři a na streamu. Pravdou ale je, že za posledních X let máme snad nejsilnější základnu mladých, hlavně mladých, co na sobě chtějí pracovat, a to nemluvím pouze o naší sestavě.

Ty sám jsi měl hodně důležitých impact fragů, i když jsi jich nenastřílel nejvíc. Jakou roli máš přesně ve hře?

Moje role se s tímto teamem dost změnila, stal jsem se IGL a více se tedy soustředím na teamovou stránku jak tu svojí. Ta transformace není po tolika letech úplně jednoduchá, ale myslím si, že časem spojím obojí do kupy a budu IGL, co i něco zabije. Každopádně vidím už radši 16 bodů u svého teamu, jak 35 fragů u svého nicku.

Klasická otázka na závěr, jaké jsou vaše ambice pro hlavní HAL3000 MČR Tour?

Určitě potrápit nějaký top team u nás. Bereme to především jako cestu za zkušeností, takže vítán je každý team z 1. koše.

Štítky: HAL3000, MČR, eSuba, Kozlik
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.