Po vzoru populárních kompetitivních her se v poslední době i VALORANT stává centrem diskuzí kolem pickovacího systému, který by si dle mnohých hráčů také zasloužil možnost zabanování vybraných agentů. Taktická střílečka prvně spatřila světlo světa skoro před rokem a tehdy nám nabízela výběr desíti hratelných postav, jež během tohoto prvního roku rozšířilo dalších pět agentů.
S přílivem nových postav je však banovací systém stále v nedohlednu, což potvrdil i sám herní designér Nicholas Wu Smith během jednoho z vysílání na Twitchi. Přidání takového systému musí mít smysl a v porovnání s ostatními hrami by tato funkce nemusela být pro VALORANT vůbec výhodná, alespoň ne prozatím – podle něj by ve hře muselo být nejprve alespoň 30 agentů. Ostatně, jsou vůbec hry s tímto systémem nutně lepší? Na totožnou otázku se ptá i sám Smith a dále problematiku rozvádí na konkrétním případu.
Jeho příkladem je Tyson 'TenZ' Ngo, bývalý CS:GO hráč, který si v nové hře udělal jméno jako jeden z nejlepších hráčů Jett. "Co je lepší? Často sledovat jeho vrcholný výkon za Jett, nebo že si ji kvůli banům nikdy nezahraje?", ptá se Smith. TenZ má na Jett pick rate 63 % a banovací systém by ho tak připravil o možnost zazářit za svou oblíbenou agentku. Jak to tedy bude? Mohou se hráči těšit do budoucna na banovací systém, nebo je to absolutně vyloučeno už kvůli negativnímu vlivu na profesionální scénu?
Vývojáři se nakonec shodli, že nad tímto návrhem budou přemýšlet, ovšem musí se důkladně zvážit všechny klady i zápory, které by tato funkce přinesla. Některé strategie, zvláště pak na specifických mapách, totiž vyžadují dané agenty a tento systém by pak překazil veškeré plány. Hlavním kritériem je tedy přidání dalších možností, a to ve formě nových agentů s rozmanitými schopnostmi. Tvrzení, že ve hře nejdříve musí být 30 agentů, je také pouze orientační a nikterak závazné, stejně jako není jisté, že nějaký banovací systém vůbec někdy skutečně bude.